Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1654
Hei!

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med et problem..
Idag så har jeg fått reklame på mobilen selv om jeg ikke har vært inne på noen app. Hele skjermen på mobilen blir dekket av reklame... Nesten hver gang jeg låser opp skjermen så dukker det opp reklame...

Hvordan kan jeg bli kvitt dette? Noen måte jeg kan finne ut av hvilken app som gjør det, hvis det er en app?

Har ikke lastet ned noen ny app i det siste, har heller ikke vært inne på noen nettsider jeg ikke har vært inne på tidligere heller. Så synes dette er meget merkelig....
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Prøv evt. Avast for Android eller AVG. Se om de finner noe.

Hvilken telefon har du?
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Prøv evt. Avast for Android eller AVG. Se om de finner noe.

Hvilken telefon har du?
Vis hele sitatet...
Oneplus 6T
Sitat av Layzer Vis innlegg
Har ikke lastet ned noen ny app i det siste, har heller ikke vært inne på noen nettsider jeg ikke har vært inne på tidligere heller. Så synes dette er meget merkelig....
Vis hele sitatet...
Det som sannsynligvis har skjedd er at en av appene du har er blitt oppdatert til å inkludere reklamemodulen du er plaget med.
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det som sannsynligvis har skjedd er at en av appene du har er blitt oppdatert til å inkludere reklamemodulen du er plaget med.
Vis hele sitatet...
Noen måte jeg kan finne ut av hvilken app dette er?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Layzer Vis innlegg
Oneplus 6T
Vis hele sitatet...
Da er det ikke fabrikanten.

Sitat av Layzer Vis innlegg
Noen måte jeg kan finne ut av hvilken app dette er?
Vis hele sitatet...
Du kan:

1. Kjøre AVG eller Avast som nevnt over. De ser også etter adware.

2. Du kan forsøke å google deg litt frem og tilbake på hvilken app det kan være, basert på hvilke du har på telefonen. Evt. avinstallere en og en app frem til det slutter.

Det er gjerne applikasjoner som er installert utenfor Google Play som er synderen, men det kan vel også kanskje være apper som kommer derifra også.

EDIT: om du drar opp til appvelgeren burde også navnet på appen stå, det kan du evt. bruke.
Sist endret av Freddy_fred5; 15. januar 2019 kl. 21:23.
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Da er det ikke fabrikanten.



Du kan:

1. Kjøre AVG eller Avast som nevnt over. De ser også etter adware.

2. Du kan forsøke å google deg litt frem og tilbake på hvilken app det kan være, basert på hvilke du har på telefonen. Evt. avinstallere en og en app frem til det slutter.

Det er gjerne applikasjoner som er installert utenfor Google Play som er synderen, men det kan vel også kanskje være apper som kommer derifra også.

EDIT: om du drar opp til appvelgeren burde også navnet på appen stå, det kan du evt. bruke.
Vis hele sitatet...
Får prøve AVG kanskje da. Ser ingenting når jeg drar ned menyen, står ingenting om hvilken app det tilhører. Har heller ingen apper på tlf som ikke er lastet ned på play store
En fabrikk-reser burde vel løse problemet. Og vær kritisk når du velger apper.