Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1727
Er det andre som har vært uheldig med kamera på samsung galaxy s9 plus? Noen ganger blir bildene klare og fine men som oftest litt uklare og den sliter ofte litt med farger. Mennesker blir ofte veldig lyse og rosa feks. Er jeg for kresen eller kan det være en feil? Den gamle s7 får jeg klarere bilder med Telenor sier jeg ikke kan angre siden det er 3 uker siden den er kjøpt... kjøpte den kun pga kamera så er jo ganske kjedelig at de fleste bildene blir noe kornete...
Det kan selvfølgelig være noe galt med kameraet, i såfall kan du prøve på å få byttet den på reklamasjonsrett eller garanti. Er det innstillinger, så kan de sikkert justeres.
En ting å tenke på er jo også at en god fotograf kan ta gode bilder med et dårlig kamera, men det betyr da ikke at en dårlig fotograf automatisk tar bra bilder med et bra kamera...Uten at jeg har noe grunnlag for å si hvilken kategori du er i selvfølgelig.
Nå er det veldig lenge siden jeg har hatt Samsung, men hadde lignende problemer når jeg hadde S4. Kona har derimot en Samsung A5 2017 og er veldig fornøyd med kameraet på den. Selv har jeg gått over til Huawei (P9 mate pro og P10 mate pro), dette er de telefonene jeg har vært desidert mest fornøyd med kameraet på.

Kan du laste opp noen bilder som du mener ikke er bra nok i forhold til hva du forventer?
Fortell gjerne også litt om lysforhold og hvor mye bevegelse det var på kamera eller objekt når du tok bildene.
Jeg har Samsung S5 og den tar suverene bilder. Men litt for ofte går autofokusen feil og det blir uskarpe bilder, så jeg må alltid sjekke og evnt ta et nytt. Husk også at et mobilkamera må holdes helt stille når bildet taes. Det er ikke bilde-stabilisering på mobiler (så vidt jeg vet). Kraftig tele kan også gjøre bilder uskarpe.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Husk også at et mobilkamera må holdes helt stille når bildet taes. Det er ikke bilde-stabilisering på mobiler (så vidt jeg vet). Kraftig tele kan også gjøre bilder uskarpe.
Vis hele sitatet...
Samsung Galaxy S9 og S9+ har begge optisk bilde-stabilisering
De fleste nye toppmodeller har dette, har blitt ganske vanlig. Til TS kan jeg nevne at jeg selv har en Note 8 og er sammenlignbart kamera(s9 har noe bedre) og er storfornøyd med kvalitet på bildene mine. Telefonen din skal ikke ha noe særlig problemer med farger heller så høres smule rart ut.

Har du sjekket om du har skrudd på en av de diverse kameramodusene samsung har? Mener på at det skal være et par som moduser som man kan velge i forkant før man tar bilder der kameraet "tilpasser" seg etter hva du tar bilder av. F.eks portrett modus, bilder med mye farger, low-light modus etc.
Hei!
Høres akkurat ut som samme problemet jeg hadde med min Samsung S8.

Da var den nesten 50/50 om den tok fokusert bilde eller ikke..

Det som fungerte for meg var å riste telefon fort, så fikk den fokus.

Skal selvfølgelig ikke være sånn, så dette bør du få på reklamasjon. Jeg skulle selv gjøre det, men kom meg aldri så langt før jeg fikk knust skjerm.. ��