Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1397
Hallo, nå når jeg fikk meg ny pc tenkte jeg og skaffe meg Aion, jeg er/var en aktiv wow spiller men det spillet kjeder meg bare mer og mer etter som jeg har 7 lvl 80. Burde jeg gå over til Aion? og vilken faction burde jeg velge og hvilken Server? vil liksom på en server som er litt mye norske folk på, jeg har bestemt meg for og vere Warrior-Gladiator.. Noen forslag?
Jeg kjøpte det like etter launch og spilte Priest-cleric til level 22 eller noe. Det var greit, men litt få quests. Imponerende design på verdenen og mye bedre variasjon i combat-animasjoner enn det var i wow syntes jeg. Likevel fikk jeg ikke det samme "kicket" eller hva jeg skal si, av å spille det. Vet ikke om det var meg eller spillet som gjorde det...

Grunnen til at jeg ikke spilte mer, var nok fordi jeg ikke fikk tid, og så stoppa jeg å betale og la spillet på hylla. Fikk ikke prøvd ut noen andre classer enn cleric og gladiator, begge var morsomme å spille. Anbefaler å prøve det ihvertfall
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som spiller Aion og kan fortelle litt om det?
Jeg laget for noen måneder siden en norsk Aion side hvor du kan se my info og slikt. Anbefaler å lese det som står på siden om Aion dersom du er ny.
Gikk ikke slik jeg ønsket med siden og den blir bare brukt av meg og venner, men det meste ligger ferdig på den.
Vil anbefale spillet til alle som har tid til å spille et MMORPG, min personlig mening er at det er bedre en WOW (serlig på grafikken)

Her er en link til siden:
http://aion-norge.ucoz.com/
Vil anbefale å lese der det står "Hva er Aion"

Dersom noen ønsker å bruke siden svarer jeg fortsatt på spørsmål og slikt på den når jeg er innom, men har ikke prøvd noe serlig mer å legg eut noe reklame for siden, så kan ikke love at det kommer andre på siden.

Men hadde selfølgelig vært veldig fint dersom folk ville starte å bruke den.

Hadde vært fint med en tilbakemelding på hvordan du liker siden, dersom du tar deg tid til å gå innom den.
Sist endret av Boiten; 24. februar 2010 kl. 21:09.
Jeg mener at dette spillet passer gammle WoW spillere dårlig, men du må nesten prøve selv..

Broshan kjøpte selv Aion Collectors Pack for 700 kroner, og jeg betviler sterkt at det er blitt gjort stort større penge sløss her i huset.

Wing systemet er helt latterlig, og du får liksom en konstant følelse av at du burde spille WoW i stedet .. :')

Spilte bare til lvl 15 selv, men gadd ikke mer en det.


Men spille hjertet mitt fortalte meg at det var mye i "Bakrunden" som jeg aldri fikk opplevd, så jeg forslår at du låner spillet av noen og PRØVER! : )

ellers kan jeg forslå EvE online vis du har sansen for slike spill .. VANVITIG komplisert, men bra når du lærer.

http://farm4.static.flickr.com/3088/...6003c39c4c.jpg

Men prøv deg fram .. har hørt om noe som heter "Darkfall" .. skal vist nok være "Revolusjonerende i sjangeren", det er en hel værden for dine føtter!
Aion minner meg om et Koreansk grinde spill. Følte at jeg konstant grindet. Auction house er fylt med overprice shit og crafting systemet er knust. Level er noe som er veldig viktig i aion som jeg har forstått det er vanskelig og ta en mob/player som er 2 levler høyere enn deg. Det er ingen battlegrounds og den eneste PVPen er world PVP. Jeg kom til 27 og da gadd jeg ikke mer. Treig leveling er det også men NCsoft prøver og fikse det med double XP weekends.
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Aion minner meg om et Koreansk grinde spill. Følte at jeg konstant grindet. Auction house er fylt med overprice shit og crafting systemet er knust. Level er noe som er veldig viktig i aion som jeg har forstått det er vanskelig og ta en mob/player som er 2 levler høyere enn deg. Det er ingen battlegrounds og den eneste PVPen er world PVP. Jeg kom til 27 og da gadd jeg ikke mer. Treig leveling er det også men NCsoft prøver og fikse det med double XP weekends.
Vis hele sitatet...
.. kunne ikke sakt det bedre selv .. (Som du ser på posten ovenfor)

Men crafting systemet er crash and burn!
Jeg mener de postene over var litt mye kritisk til Aion, det meste av det som er "overpriced" er fordi det er spillere som allerede har en karakter i høy lvl og ønsker seg å prøve et nytt proffesion, da vil de selfølgelig også betale dyrt for å kjøpe det beste "gearet" som er mulig å få i den lvl'en til den nye karakteren. Det er vanskelig i Aion å ta en person som er 2 leveler høyere en deg, det er også vanskelig å ta en i samme lvl som deg. Dersom det er NPC er du mener er det ikke vansklig å ta en som er 2 lvl høyere en deg med mindre det er en boss.
Det er også PvPvE i Abyss der medlemmer av Alliancen kan ta fort og tårn, men det er ikke noen Battlegound som på WoW.

Men jeg vet ikke hvordan EVE er i forhold til Aion siden jeg aldri har prøvd EVE.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg vurderer og bruke pengene mine på Aion istedenfor WoW en liten stund, litt lei WoW nå.
Har ei venninne som har spilt WoW i sånn 3år og gikk over, hun liker Aion best.
Jeg tror det er verdt og prøve en måned iallefall.
Aion i seg selv er veldig bra. det er masse man kan gjøre fra level 20 og upp, men moroa starter egentlig ikke før level 50.

SIEGES:
Om du skal gjøre sieges OG du IKKE er priest. da er du egentlig ganske ubrukelig FØr level 50.

Spillet blir litt langvarig, og JEG merket at interessen forsvant pga. Det hele handler egentlig om hvor mange som er online fra dag til dag.
Solgte Wow-kontoen min og begynte å spille Aion.
Kom til lvl 40 før jeg ikke orket mer, evig mye grinding og ekstremt stort frafrall av spillere.

Kjøpte Wow på nytt nå.