Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5716
Dere er meg en fin gjeng.
Sist endret av mahogn; 11. desember 2007 kl. 02:46.
Noen måneder etter 11 september 2001 var det neimen ikke mange amerikanere som beholdt en fornuftig diplomatisk tankegang med prinsipper fra konstitusjonen i orden, her spilte det liten rolle hvor Osama Bin Laden befant seg så lenge noen fikk føle Amerikas vrede.

Likevel var det noen som advarte mot Irak krigen, som ikke bare advarte mot den, men på grunnlag av den amerikanske konstitusjonen protesterte stikk imot den:


http://www.youtube.com/watch?v=PLV7zDhKzDY

"Ron Paul in 2002 : Wisdom Before the Iraq War"


Hvordan kan noen med skruene på plass fortelle meg at denne mannen ikke hører hjemme som Amerikas neste president i forhold til de andre kandidatene som stiller?
Sist endret av mahogn; 11. desember 2007 kl. 03:58.
Sitat av BonesCon
...Et bevis på at det fortsatt finnes fornuftige politikere uten agendaer...
Vis hele sitatet...
En politiker uten en agenda? Uten saker han kjemper for? Uh, javel...
Dette er jo fantastisk! Mye bra fra den siden, men han har fortsatt litt tvilsomme meninger angående abort, og det er jo ikke helt bra.
Han mener det være opp til statene.

Forskjellige stater, forskjellige grupper, forskjellige lover.
Frihet til å velge selv uten at Washington skal sitte i smørøyet og diktere lover for -alle- statene.

Derfor, om man vil ta abort, reiser man bare bort til staten som tillater en slik tjeneste, og reiser tilbake når man er ferdig behandlet - Enkelt og greit.


VIDEO:

http://video.google.com/videoplay?do...96355956360881


"Ron Paul - The Censorship Continues - full version
All time views:1,604 »
Views Rank «
All time 1,604 573,561
Yesterday • 56 26,379
by email 0 12,682
by embed 3 192,148
32 min 58 sec - Oct 15, 2007 "
Sist endret av mahogn; 11. desember 2007 kl. 18:17.
Hm,

nu gikk det plutselig opp for meg hva skeptikerene i tråden snakker om.

http://www.youtube.com/watch?v=OO1sw2Qf1Kc

"THE SHOCKING TRUTH ABOUT RON PAUL".
▼ ... noen uker senere ... ▼
La oss legalisere vold! Hvem er med?
Ja til alt skadelig, Nei til nei-mennesker, Vi trenger å utfolde oss. Når alt er ulovlig skaper jo det bare flere ulovligheter! Mye bedre at alt er lovlig, så slipper vi alt tullet med rettsaker og fengsel...
Nei til bøker!! Hvem gidder å lese uansett. Nei til miljø duster, vi lever jo ikke så lenge en gang, vi kommer ikke til å kjenne forandringene før om mange år...
Narkotika fører bare til flere gladere mennesker, det er jo bare positivt, I tillegg så har vi noe annet å bruke pengene våre på! Det er jo ikke bevist at stoffmisbruk nødvendigvis skader helsen din? Bare masse tull som "systemet" mater oss med. Tenk hvor mye rikere vi kunne blitt hvis vi hadde begynnt å selge Narkotiske stoffer, vi hadde hatt enda mer penger enn vi allerede har! Vi kan jo ikke si nei til noe som vil forbedre økonomien vår! Menneskerettigheter....pfff hva er det for no tull? Alle mann for seg selv sier nå jeg..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Notox
La oss legalisere vold! Hvem er med?
Ja til alt skadelig, Nei til nei-mennesker, Vi trenger å utfolde oss. Når alt er ulovlig skaper jo det bare flere ulovligheter! Mye bedre at alt er lovlig, så slipper vi alt tullet med rettsaker og fengsel...
Nei til bøker!! Hvem gidder å lese uansett. Nei til miljø duster, vi lever jo ikke så lenge en gang, vi kommer ikke til å kjenne forandringene før om mange år...
Narkotika fører bare til flere gladere mennesker, det er jo bare positivt, I tillegg så har vi noe annet å bruke pengene våre på! Det er jo ikke bevist at stoffmisbruk nødvendigvis skader helsen din? Bare masse tull som "systemet" mater oss med. Tenk hvor mye rikere vi kunne blitt hvis vi hadde begynnt å selge Narkotiske stoffer, vi hadde hatt enda mer penger enn vi allerede har! Vi kan jo ikke si nei til noe som vil forbedre økonomien vår! Menneskerettigheter....pfff hva er det for no tull? Alle mann for seg selv sier nå jeg..
Vis hele sitatet...
Det tullet der viser jo hvor mye du har giddet å sette deg inn i legaliseringsdebatten, les litt og kom tilbake når du har noe fornuftig å si.

Logikken din er jo helt på jordet, hvilken direkte tilknytting har bruk av bevissthetsendrende stoffer med lesing av bøker?
Og avhengig av vinkelen er nettopp det å forfølge personer for deres personlige valg angående hva de ønsker å ha i kroppen sin et brudd på menneskerettighetene.
Det eneste som har rot i virkeligheten er vel utsagnet ditt om økonomien, men det ser vel heller ut som du har lyst at organiserte kriminelle skal fortsette å tjene pengene sine ved hjelp av det illegale markedet.
hahaha

Siden så mange kriminelle tjener penger på ulovlige narkotiske stoffer så burde det heller gjøres lovlig så alle kan tjene på det?

Du besitter ikke særlig mange logiske slutninger.

Da kan man si det samme med alle andre ulovlige ting f.eks vold, tortur.

Sorry for at jeg brøt menneskerettighetene ved at jeg er uenig i det du sier....
Sist endret av Notox; 10. januar 2008 kl. 23:31.
Hva skal man med Narkotika, er livet tungt? isåfall kan jeg anbefalle en psykolog! man skader ikke seg selv, og enda viktigere, man skader ikke andre
Sist endret av Octavian; 11. januar 2008 kl. 00:23.
Sitat av Octavian
Hva skal man med Narkotika, er livet tungt? isåfall kan jeg anbefalle en psykolog! man skader ikke seg selv, og enda viktigere, man skader ikke andre
Vis hele sitatet...
hysj med deg
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Hva skal man med ibux, har du hodepine? Isåfall kan jeg anbefale en god natts søvn! Man skader ikke seg selv, og enda viktigere, man skader ikke andre

Hva skal man med bil, har du lang vei til jobben? Isåfall kan jeg anbefale å gå! Man skader ikke seg selv, og enda viktigere, man skader ikke andre


Du kan sette det der inn i hvilken sammenheng du vil, det er fortsatt ikke noe godt poeng.
Med tanke på hvor mange som blir dratt ned i driten etter at de får en dom på 20 år etter å ha gjort noe de ikke husker fordi de hadde tatt kokain, er et problem for mange i U.S.A og i tilleg svært unødvendig. Så jeg tror det vil være verdt det selv om det kanskje vil øke bruken av narkotikaer. Og så er det også mange stoffer (som man trenger som medisin) som man kunne ha kjøpt billig i Andre lan (Henvender til michael moore filmen, sicko) men business og et godt opparbeidet regelverk gjør at dette blir dyrt og mer komplisert å få tak i. Husk at legalisering for en god stund i historien har ført til bedre velstand. Når jeg tenker over det så har jeg sikkert brukt 2000-3000 kroner på de mange halsbetennelsene jeg får pluss at jeg harr måttet gå til legen minst en gang hver gang dette skjer for å få resept på det. Hadde jeg kunne kjøpt dette til utlandspris helt lovlig hadde jeg vel tilsammen spart 5000 kroner.

Når det gjelder Ron Paul så er han også mot dødsstraff.
Sist endret av gud_er_død; 11. januar 2008 kl. 00:53.
Sitat av GordonFreeman
Å legalisere narkotika er IKKE veien å gå.
Det vil koste helsevesenet enorme beløp. Dersom staten ikke selger det selv da, men det kommer rett og slett ALDRI til å skje. Det er ikke etisk akseptabelt ettersom det vil ta mange liv i bl.a. overdoser.
Arbeidslivet kan bli ruinert dersom alle skulle gått på narkotika. Folk blir avhengige og er ikke kapable til å arbeide, og for å få dop vil mange ty til kriminalitet (snakker ikke her om erfarne rusbrukere på dette forumet, men nybegynnere). Dop har flere farlige virkninger og bivirkninger enn alkohol, og dersom du ikke er forberedt så vil det få mye større konsekvenser enn det å drikke seg full.

Angående Ron Paul så er vel han klart mer populær blant unge internettbrukere enn blant almennbefolkningen, men det kan selvfølgelig ha med den svært konservative pressen.
Vis hele sitatet...
Ha totalforbud og nulltoleranser er heller ikke veien å gå.
Tror du at et forbud er gratis?
Det burde ikke være etisk akseptabelt slik som det er i dag.
Føler du virkelig er den ''jeg vet best og må passe på andre'' typen,
Tror du alle blir avhengige av narkotika viss det hadde blitt legalisert. De mest avhengighetsskapende stoffene er allerede lovlige utenom heroin og noen andre.
Folk som er avhengige må ty til kriminalitet pga det er dyrt og det er så og si umulig å få jobb viss det kommer ut at man bruker\misbruker et ulovlig stoff. Mange ulovlige rusmidler er og ekstremt overpriset pga forbudet.
Det er mange urene stoffer på markedet pga det ikke er noen form for kontroll og renheten varierer ekstremt. Dette er og en faktor som gjør at det er mange unødvendige dødsfall blant rusmisbrukere og brukere.
På hvilken måte hjelper man misbrukere med å kriminalisere dem, kaste dem ut av samfunnet og nesten glemme at de er mennesker de og? Hvorfor er folk så skremt av tanken som innebærer kontroll over rusmidler, bruke penger på helsevesenet istedenfor å slenge alle gjennom en kostbart regelverk?
Problemet er egentlig for komplisert til å ta alt i et innlegg, og langt ifra så enkelt som det oftest blir fremstått.

Når du sier at alle ulovlige rusmidler har verre bivirkninger enn lovlige så tar du feil.
Tilfellet er langt ifra så enkelt.
Ulovlige stoffer trenger nødvendigvis ikke å være kraftigere eller farligere enn lovlige
Alle rusmidler er farlige, men kan være trygge. Det er personen som tar de som utgjør en fare. Jeg vil tippe at de fleste som har rørt et ulovlig rusmiddel vet at myten om at viss man ikke er forberedt så kan det få alvorlige konsekvenser ikke er hele sannheten.
Det er ikke så enkelt.
Jeg sier ikke at man ikke bør forberede seg, men det er mange rusmidler med helt forskjellig virkning at det ikke er mulig å ta alt under en kam.
Viss rusmidler hadde blitt legalisert eller akseptert så hadde man lettere fått tak i objektiv informasjon. Det hadde blitt lettere å forberede seg og man kan i det minste stole på det man leser. Overdriver jeg viss jeg sier at alkohol er en av de rusmidlene som virkelig kan få folk til å klikke? Man ser jo bare på hva som skjer i helgene.

Uansett så tar Ron Paul opp mer viktigere ting enn legalisering av narkotika.
Jeg tror ikke han vinner pga folk har blitt avhengige av å bli guidet, bli fortalt at det er feil og det er riktig. Folk blir skremt av tanken over å ta ansvar over seg selv, eller kanskje har tankegangen ''jeg kan ta ansvar men ikke andre.
Men USA hadde trengt en forandring, man ser hvordan det går i dag og hvordan det påvirker store deler av verden.

*Ble et rotete innlegg, beklager*