Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 6360
http://forums.anandtech.com/messagev...&enterthread=y

Dette er en link til videoene av drapet på den 17 år gamle jenta Du´a Khalil Aswad fra Nord Irak. Drapet skjedde den 7. april i år der hundrevis av Nord-Irakere sto i en folkemengde og heiet på mennene som steinet jenta til døde.

Grunnen til æresdrapet: Hun forelsket seg i feil fyr.

Jeg advarer mot forferdelige scener!

Jeg kjenner ingenting annet enn frustrasjon og et voldsomt sinne inni meg etter å ha sett disse filmene, og jeg fatter bare ikke hvordan mennesker uansett opprinnelse kan være så ufattelig religiøst hjernevasket at de mener dette er en rett handling.

Som jeg skriver i headeren.. jeg er ingen rasist, men etter å ha sett disse videoene begynner jeg å lure på hva folk i Irak egentlig har oppunder topplokket, og hadde jeg hatt et våpen i den folkemengden hadde jeg tatt med meg flest mulig folk før jeg selv hadde blitt drept!

Hilsen FLY forbannet ikkerasist!
får lyst å grine av å se slikt....
Tilbake til steinalderen ?
Trodde de var i steinalderen jeg!

Hvem får seg til å gjøre noe slikt?
Det er faktisk helt utrolig at vi enda ikke har utryddet slike dyr.
Helt grusomt å se på slike videoer, det viser hvor latterlig denne verden er!

Personen som stod å filmet var en purkjævel med våpen på seg... Han var med på å drepe henne!
Sånn helt seriøst, eneste utvei er å bombe hele møkka. Når jeg ser bilder på tv hvor små barn jubler/protesterer og løper rundt i gatene fordi de har drept 10 vestlige skjønner jeg hvor hjernevaskete de er.
faens folk altså.. dette blir jeg trist av å se. Er det rart folk er fulle av hat?
Folk her i landet snakker om integrenering og at vi må respektere andre trosretninger og kulturer. Men når de blir helt ville når man tegner en tegning av en fyr som levde for veldig lenge siden og dreper folk på den værste måten. Da er ikke det kultur, men et samfunn av hjernevaskede forsvarsløse mennesker som blir styrt av noen syke jævler. De kan bare si "Allah ville det" så er det helt ok. Enten må vi gjøre noe raskt, eller bombe hele greia.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Altså, æresdrap er ikkje heilt ukjent her i landet heller, og du skal ikkje meir enn 500 år tilbake i tid før det var praktisert. Hugs på at norge vart kristna med øks og det som verre var.

At irakarar har fortsett med det er ein del av deira kultur, på godt og vondt. Å prøve å tvinge dei til å oppgi sin kultur skaper bare fiender. Det er bedre å få dei sjølv til å innsjå at det er ikkje en god strategi...

Forøvrig, om ein muslims mann drep kona si, så er det æresdrap. Dersom ein norsk mann drep kona si, er det familietragedie. Iallefall ifølge VG og Dagbladet. *DET* er rasisme... Å meine at ei handling er grusom er ikkje rasisme.
Ganske syker greier. Men dette regnes vel som kriminelt av det generelle samfunnet der nede og av lovene? Eller? Jeg vet egentlig ikke særlig mye om samfunnet der nede, utenom det vi blir fora på av media, men det hadde vært litt rart om sånne ting blir offisielt godtatt. Det der var jo bare en gjeng med folk som overfalt og drepte ei jente, hvis ikke sånne ting blir straffeforfulgt så er det jo på grensa til anarki. Man kunne jo bare finne opp en random forklaring på at den man drepte hadde gjort det eller det.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg syntes det er en litt merkelig formulering i tittelen på denne tråden... "Jeg er ikke rasist, men..." - også linker du til en video hvor noen blir drept i Irak...

Videoen i seg selv burde ikke gi noen grunn til å bli rasist; fordi dette er ikke et spørsmål om rase. Det er et spørsmål om kultur; og kulturen som har forvoldt skaden som er tydelig på videoen, den kan - og skal - absolutt fordømmes. Men igjen, hudfargen på menneskene som utfører drapet har ingenting å si; noe tittelen på tråden hentyder til at det gjør...
De forbanna idiotene og alle som ikke gjore noe burte vært torturert daglig resten av sitt ynkelige liv. Døden ville være å la dem sleppe for lett unna!

Men jeg lurer litt på en ting. Gir dette oss noe rett og bombe, eller ønske folkene der bombet?
Hva med alle de uskyldige? Målet må hvertfall være å ta de skyldige utenom å ta de folkene der som faktisk er enig i at dette er forjævlig og helt uakseptabelt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kv81
De forbanna idiotene og alle som ikke gjore noe burte vært torturert daglig resten av sitt ynkelige liv. Døden ville være å la dem sleppe for lett unna!

Men jeg lurer litt på en ting. Gir dette oss noe rett og bombe, eller ønske folkene der bombet?
Hva med alle de uskyldige? Målet må hvertfall være å ta de skyldige utenom å ta de folkene der som faktisk er enig i at dette er forjævlig og helt uakseptabelt.
Vis hele sitatet...
Eg lurer på ein ting. Gir dette oss rett til å skade dei som gjorde dette?

Eller er det slikt det blir meir krig av her i verden...?

En del i denne tråden er IMHO rimelig trangsynte. Det kan vere så uakseptabelt som du bare vil, men etter mi meining er einaste måten å bekjempe dette på utdanning. Bomber funker ikkje, trusler funker ikkje, og straff funker dårlig. Utdanning funker ofte.

Kvifor skal vi i vesten sette oss på vår høge hest og sei at slikt er fryktleg? Det er minst like fryktleg med alle dei sivile som døyr i irak-krigen, men dei høyrer vi lite om.

Eller kva med Bhopal-ulykka der vestlege firma drap titusenvis av sivile og skadde opp mot 500000? Og sidan nekta å ta ansvar for oppryddinga...? Er det verre, eller er det slikt som er OK?

Og kva med USA sin tvilsome praksis når det gjeld avrettinger? Er det æresdrap? En god del ting tyder på det... Så ikkje sett deg på din høge hest og sei at slikt aldri skjer i vesten.
Jeg skjønner ikke hvordan utenforstående, i dette tilfelletsoss/dere, kan si ting som "de må være dumme" og "hvordan kan de gjøre noe slikt og være rett skrudd sammen". Dette handler om hva folk tror på. De synes garantert at det er MINST like rart at vi lar døttre forelske seg i hveom som helst og ikke praktiserer æresdrap. Det viser veldig liten innsikt når man sier at de må være hjernevasket. Ikke det at jeg er uenig i at det er en grotesk handling, men jeg synes det blir helt feil å kalle de for dumme ect. Dere må huske at de har helt anne etikk og andre verdier i Irak!
Når ble det kultur å drepe...? Vil heller tørre å påstå det er en ukultur jeg da, men...
Hvorfor skal vi bry oss? La de herje der nede som de vil.
Sitat av _JokKe_
Måtte USA bombe hele dritten tilbake til steinalderen
Vis hele sitatet...
Vil det si 2 år tilbake i tid for dem?
Sitat av nikita
Når ble det kultur å drepe...? Vil heller tørre å påstå det er en ukultur jeg da, men...
Vis hele sitatet...
Nok en gang, for OSS er det det! Dessuten er ikke dette bare et drap fr irakerne. Det er et æresdrap. Jenta vanæret familien ved å foreske seg i denne gutten. Eneste måten familien kunne få igjen æren var ved å utføre et æresdrap. Hør på navnet!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av _JokKe_
Måtte USA bombe hele dritten tilbake til steinalderen
Vis hele sitatet...
Dette er derimot reinspikka rasisme.
Sitat av vidarlo
Eg lurer på ein ting. Gir dette oss rett til å skade dei som gjorde dette?
Vis hele sitatet...
Vidarlo, det er nok av oss som vil skade de som gjorde dette, uansett hva du måtte mene om rett og galt. Jeg er lei meg for å fortelle det, det er jo mange som vandrer rundt i sine gode liv og mener at mennesker burde holdt seg til sin personlige moralfilosofi, så ville alt vært bra og rettferdig her på jord. Men mennesker innretter seg ikke etter hva noen smartinger sitter og resonnerer seg fram til om etikk.

Som mange har sagt her, det er ikke bare irakerne som utfører sadistiske overgrep mot mennesker. Abu Ghraib er et fengsel i irak, hvor det ble kjent i 2004 at amerikanske soldater hadde torturert fanger. Hyggelige bilder.

Hele poenget er at dette kunne vært deg!! Du blir ikke kvitt sadisme på jord, ved å droppe atombomber over halve asia. Les om The Stanford Prison experiment , så skjønner dere hvorfor. Dette var et eksperiment av psykologen Philip Zimbardo, hvor vanlige folk i 1971 skulle leke fangevokter og fanger. Etter bare 6 dager måtte eksperimentet avbrytes, fordi fangevokterene hadde gått sånn opp i rollene at de var blitt fullstendig sadistiske. Dette er blitt stående som et klassisk eksempel på hvordan samfunnstrukturer/situasjoner påvirker menneskelig handlingsmønster. Det er ikke bare så enkelt å si at sadisme skyldes enkeltindivider som er drittsekker.

Eneste måten en kan bli kvitt steining på, er ved at kulturen forandrer seg, at det blir høyere tak på hva som kan bli sett på som akseptabel oppførsel. Om det er mulig i det hele tatt? Det blir i hvert fall ikke revoulsjon av moderne teknologi i seg selv, tenk bare på mobiltelefonene i videoen.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg ser at flere av forumest medlemer har store problemer med virkeligheten.
Helt seriøst, om dere hadde fulgt noenlunde med i media hadde dere ikke funnet ut at æresdrap var et reelt problem (Eller en reel kultur, om du vil) gjennom et forum. Hadde dere hatt øyne og ører littegranne på gløtt hadde dere fått med dere at det har vært store saker om æresdrap i media, og det er ikke spesielt lenge siden.

Våkne opp, følg med!
Og for all del, ikke døm samtlige medlemer i en religion eller rase bare fordi dere vet at noen utvalgte gjør det. Det er for trangsynt.
Der fins sikkert ekstremt voldelige blant den vestlige kulturen og, men det er mer vanlig nede i midt-østen. Nei, bombe de tilbake til steinalderen er ikke riktig løsning, enkel men langt fra riktig. Det er ikke alle i midt-østen og muslimer som driver med sånt.

Vi i vesten er opplært til å tenke annerledes, det som er riktig for oss kan ofte være feil for de i midt-østen. Uansett åsen man ser på det så er å drepe feil, uansett hvorfor.

Tror de nede i midt-østen må komme seg vekk fra steinalderen og komme inn i nå-tiden.

Det fins jo visse "ekstreme" religioner innenfor kristendommen.
Sist endret av Arath.inc; 19. mai 2007 kl. 11:12.
Sitat av Rexxar
Nok en gang, for OSS er det det! Dessuten er ikke dette bare et drap fr irakerne. Det er et æresdrap. Jenta vanæret familien ved å foreske seg i denne gutten. Eneste måten familien kunne få igjen æren var ved å utføre et æresdrap. Hør på navnet!
Vis hele sitatet...
Clue: kultur s. (-en, -er, -ene) 1. Dannelse, sivilisasjon 2. Dyrking
Jeg gjentar spørsmålet: Når ble det kultur å drepe?
Sitat av nikita
Clue: kultur s. (-en, -er, -ene) 1. Dannelse, sivilisasjon 2. Dyrking
Jeg gjentar spørsmålet: Når ble det kultur å drepe?
Vis hele sitatet...
Det å praktisere æresdrap er en DEL av kulturen deres. Eller, deres "sivilisasjon" for å bruke "ditt" ord.
Sitat av Golder
Våkne opp, følg med!
Og for all del, ikke døm samtlige medlemer i en religion eller rase bare fordi dere vet at noen utvalgte gjør det. Det er for trangsynt.
Vis hele sitatet...
Hadde du lest posten min, eller hatt litt kunnskap om psykologi/psykiatri, ville du skjønt at dette ikke er et individuelt problem blant "noen utvalgte," men at det er et kulturelt problem, som også lar seg reprodusere i vesten under riktige betingelser.

Religionen er helt klart en del av problemet, for kultur og samfunnsomgivelser har mye med religion å gjøre. Religion er en bremse for samfunnsutviklingen, spesielt med tanke på at hellige skrifter er skrevet i en gammel kultur. Tenk bare på hvor mye intellektuelle sliter med å overbevise kristne om at homofili er OK.
Jeg blir kvalm av mennesker, av menneskeheten, og av meg selv som hater og gjerne skulle ha sett at mennesker som gjør slikt dør en grusom død. Hver gang jeg prøver å tenke på at det heller er bedre å utdanne mennesker som gjør slikt, så feiler det, det som står igjen er at disse folkene dør.

Slik tenker jeg om alle personer/grupper som dreper helt uskyldige mennesker, også de som er ansvarlige for at at uskyldige dør i krig. Skulle gjerne sett at diverse amerikanere, som vet at det de gjør dreper uskyldige mennesker, bare døde. Israelske soldater som blåste huet av ei lita søt muslimsk jente har jeg friskt i minne, disse soldatene burde også bare dø. Skulle gjerne sett at alle som dreper bare døde. Blir verden en bedre plass pågrunn av det? Jah, det mener jeg. Men jeg tror ikke verden blir en bedre plass hvis det er mennesker som utfører mitt ønske, da blir det bare en ond sirkel av drap, krig osv osv.

Så da blir det vel å utdanne disse gærningene allikavel da!
Vi kan ikke bombe Irakere fordi de er uvitne eller "hjernevasket". Da hadde mer enn halvparten av nordmenn blitt bombet (inkl noen av dere som postet istad). Men det er helt greit for min del.

Forresten, det overrasker meg ikke dersom det var USA som publiserte den video for å gi dem "rett" til å bombe Irakere.
Sist endret av marsboer; 19. mai 2007 kl. 11:25.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Sitat av kardemommeby
Hadde du lest posten min, eller hatt litt kunnskap om psykologi/psykiatri, ville du skjønt at dette ikke er et individuelt problem blant "noen utvalgte," men at det er et kulturelt problem, som også lar seg reprodusere i vesten under riktige betingelser.

Religionen er helt klart en del av problemet, for kultur og samfunnsomgivelser har mye med religion å gjøre. Religion er en bremse for samfunnsutviklingen, spesielt med tanke på at hellige skrifter er skrevet i en gammel kultur. Tenk bare på hvor mye intellektuelle sliter med å overbevise kristne om at homofili er OK.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over det du sier og med "Noen utavalgte" mener jeg at det lar seg avgrense til noen kulturer. Å bombe et helt land, eller en hel religion, sønder og sammen bare fordi at noen av kulturene innen religionen eller landet har et spesielt ritual er ikke korrekt.

edit:
Bombe kan erstattes av verbalene i infitiviv:
å:
hate
drepe
avsky
ha fordommer mot
med mer.
Sist endret av Golder; 19. mai 2007 kl. 11:27.
Sitat av slickflick
Så da blir det vel å utdanne disse gærningene allikavel da!
Vis hele sitatet...
Utdanne dem?? Utdanne dem i hva?! Tror du alle som gjør dette bare er lavtstående mennesker som jobber i ei lita fruktbod nedi gata eller??
Rexxar;
Utdanne dem?? Utdanne dem i hva?! Tror du alle som gjør dette bare er lavtstående mennesker som jobber i ei lita fruktbod nedi gata eller??
Vis hele sitatet...
Sa jeg det? Sa jeg lavtstående? Sa jeg fruktbod? Jeg sa gærninger, og det er de. Jeg sa utdanne fordi utdanning, altså en større forståelse av ting (alt egentlig; menneskeverd, språk, vitenskap osv), gjør at slikt forekommer sjeldnere. Kanskje de hadde skjønt, selv om det er dems "kultur", at det å drepe et annet menneske er helt bak mål.
Sitat av slickflick
Sa jeg det? Sa jeg lavtstående? Sa jeg fruktbod? Jeg sa gærninger, og det er de. Jeg sa utdanne fordi utdanning, altså en større forståelse av ting (alt egentlig; menneskeverd, språk, vitenskap osv), gjør at slikt forekommer sjeldnere. Kanskje de hadde skjønt, selv om det er dems "kultur", at det å drepe et annet menneske er helt bak mål.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at det er helt bak mål. Jeg har aldri helliggjort æresdrap.
Men du må ikke tro at disse ikke har noen utdanning. Mange har nok universitetsutdanning ect. De kan nok ganske mye om vitenskap og alt det der. Men fortsatt så er det deres overbevisning om at æresdrap er en nødvendig handling. Dermed vil ikke utdannelse få dem bort fra det.
Sitat av vidarlo
Altså, æresdrap er ikkje heilt ukjent her i landet heller, og du skal ikkje meir enn 500 år tilbake i tid før det var praktisert.
Vis hele sitatet...
500 år er faktisk VELDIG mye.
Rexxar;
Jeg er helt enig i at det er helt bak mål. Jeg har aldri helliggjort æresdrap.
Men du må ikke tro at disse ikke har noen utdanning. Mange har nok universitetsutdanning ect. De kan nok ganske mye om vitenskap og alt det der. Men fortsatt så er det deres overbevisning om at æresdrap er en nødvendig handling. Dermed vil ikke utdannelse få dem bort fra det.
Vis hele sitatet...
Det har jeg vanskelig for å tro. Hvis det isåfall er tilfellet er de ikke utdannet nok, eller kanskje feilutdannet. Hvis det er slikt at barn i skole får høre at æresdrap er ok, så skjønner jeg at dette skjer :-/
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Som vidarlo er inne på; Bomber vil aldri stoppe denne typen oppførsel. Heller ikke invasjon, okkupering eller annen vold. Man kan ikke bombe folk til å bli enige med deg.

Det ENESTE som vil stoppe slike ting, og andre, store kulturkollisjoner, er utdanning. Dersom USA hadde flyttet alle sine 20 billioner kroner vekk fra militærbudsjettet, og brukt de til å bygge gratis skoler og universiteter i Irak, så ville det gjort mer for verdensfreden enn hva de har utrettet hittil.
Sist endret av Stormen; 19. mai 2007 kl. 12:22.
Sånt skjer i Iran hele tiden.... mest så transporterer de folk til små tilbakken trukket byer som ingen har hørt om. Der så blir de steinet til døden brutalt. Tragisk, men sant.

Man kan bare beseire fundementalistisk islam med vold
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av vidarlo
Altså, æresdrap er ikkje heilt ukjent her i landet heller, og du skal ikkje meir enn 500 år tilbake i tid før det var praktisert. Hugs på at norge vart kristna med øks og det som verre var.

At irakarar har fortsett med det er ein del av deira kultur, på godt og vondt. Å prøve å tvinge dei til å oppgi sin kultur skaper bare fiender. Det er bedre å få dei sjølv til å innsjå at det er ikkje en god strategi...

Forøvrig, om ein muslims mann drep kona si, så er det æresdrap. Dersom ein norsk mann drep kona si, er det familietragedie. Iallefall ifølge VG og Dagbladet. *DET* er rasisme... Å meine at ei handling er grusom er ikkje rasisme.
Vis hele sitatet...
Aaah! Bare 500 år! Det er jo ikke så lenge siden hva? Du skal vel kanskje dra frem korstog også? Hvordan verden var for 500 år siden er rimelig irrelevant. Ting har forandret seg mye siden den tid. Dette er igrunn bare snakk om hvor synd det er at muslimer (lol generalisering) har med å holde på tradisjoner som Vesten har "vokst fra".

Og jeg er enig med det VG og Dagbladet skriver, og ser ikke på det som rasisme. Faktisk så skjønner jeg ikke hva som er rasistisk med den uttalelsen i det hele tatt. Det er faktisk et æresdrap dersom man dreper kona si i midt-østen. Det blir sett på som "normalt" og er akseptert blant allmennheten. Det er det derimot ikke i Vesten. Det er verken normalt at det forekommer eller akseptert blant noen, dermed en tragedie.

Det som har skjedd er en tragedie i våre øyne. Det tror jeg alle er enige i, men det hjelper fint lite å diskutere og reflektere rundt dette temaet tror jeg. Stort sett alle på dette forumet er av vestlig opprinnelse, derfor har alle samme mening om temaet. Vi kommer ALDRI til å klare å forandre den muslimske kulturen uansett, så det er igrunn bare å slutte å irritere seg over saken med en gang.

Om man vil ha enda litt mer innsikt i hvor lite kvinner betyr i Afghanistan, Irak og midt-østen generelt, anbefaler jeg alle å ta en titt på Siba Shakibs bok "Der Gud Gråter". En utrolig sterk bok fortalt ut av virkelige hendelser. Den beste boken jeg noen gang har lest.
Sist endret av thomasf; 19. mai 2007 kl. 12:43.
Ikke så forskjellig fra måten vi behandlet "tyskertøser" på i Norge etter krigen. Bortsett fra at vi ikke drepte dem. Det var nok å skamklippe dem og trakassere dem og barna deres i 10-20 år...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bolibompa
Man kan bare beseire fundementalistisk islam med vold
Vis hele sitatet...
Nope. Garantert ikkje.

Ved å bruke vold vil du antakeleg øke rekruteringsgrunnlaget deira, og skape fleire av dei. Vold er uansett feil metode...

og Commie: jævlig bra sammenligning. Norge bør ikkje vere stolte av si behandling av tyskertøsene... den var på mange måter like ille som dette, og det var sosialt akseptert av samfunnet å utstøte dei.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Seriøst, dere sucker. Dette er et stort problem no doubt, men det hjelper ingenting å ville drepe disse eller lignende, det løser _ingenting_.
Og disse folkene ser på sin kultur som overlegen vår. Folk er for snillistiske og naive.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Alle i denne tråden som svarer at det er sååå forferdelig, men sååå typisk irak, og at vi må bombe dei ASAP, er rasister IMHO.

Eg trur vi skal vere glade for at det ikkje er desse personane som styrer Norge, sjølv om dei desverre styrer USA...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Som Jesus en gang skal ha sagt til en forsamling som ville steine en kvinne/jente: "Måtte den som ikke bærer noen skyld og aldri har syndet kaste den første steinen". Flott sitat.

Utdanning er veien å gå.

Proxick: Man skal ikke se bort fra at man kan forandre apå religioner. Medlemmene av den hellige inkvisisjonen er ikke så store i tall lenger (ja, det ryktes om at den fortsatt finnes), prester kan gifte seg, det finnes kvinnelige prester, homofile prester (bare innse det Kvarme) og mange andre ting har forandret seg.

Irak, Iran og andre land i Midtøsten er forandret og utviklet på en annen måte enn vi. Som Muhammad Yundus sa i "Først og Sist"; vi må planlegge utviklingen i Bangladesh, vi hopper over fasttelefon og går rett på mobil, men det kan ikke gå for fort.
Sitat av vidarlo
Eller kva med Bhopal-ulykka der vestlege firma drap titusenvis av sivile og skadde opp mot 500000? Og sidan nekta å ta ansvar for oppryddinga...?
Vis hele sitatet...
Jeg gikk inn på den linken, ble litt nysjerrig. Men hvis jeg forsto rett, så ville ikke de lokale myndighetene i Bhopal ha penger av Union Carbide?
Sitat av Rexxar
Det å praktisere æresdrap er en DEL av kulturen deres. Eller, deres "sivilisasjon" for å bruke "ditt" ord.
Vis hele sitatet...
Så det du sier, er at du mener det er sivilisert å drepe et annet menneske ved å kaste stein på det helt til det dør?
nikita han sier vel ikke at HAN mener det er sivillisert? Men heller at det inngår i deres sivillisasjon og at de visstnok ser på det som sivillisert og en del av deres kultur.
Trådstarter
Rasist eller ikke rasist.. i forhold til Norsk "tro" og det Norske lovverk er æresdrap en "familietragedie" som de skriver i VG og Dagbladet. Forskjellen mellom Norge og Irak er at en folkemengde i Norge, ville ikke stått og sett på at mannen drepte kona si, de ville faktisk grepet inn... ikke minst politiet. I videoene ser vi altså en politimann som filmer med en mobiltelefon i folkemengden og heier på steinkasterne.

Utdanning, medfølelse, tåleranse, og demokrati.. De to sistnevnte krever en del av førstnevnte.. Dette er noe de 100 folkene i mengden ikke kan ha hatt mye av.. for da ville ikke jenta vært dau i utgangspunktet.

Jeg MENER, og da poengterer jeg... MENER.. at Norge er kommet lengre enn Irak på disse områdene. Så får det være opp til deg å mene om jeg er en rasist eller ikke, og nei.. hudfarge trenger ikke være definisjon på rasisme. Hvordan du tålererer andre sin kultur vil jeg påstå har en del med rasisme å gjøre, og nasjonalisme selvfølgelig, men når 100 folk mangler fullstendig medfølelse så skal jeg faen meg ta på meg å være en rasist hvis dere mener at de gjorde rett mot jenta i videoen!
Sitat av nikita
Så det du sier, er at du mener det er sivilisert å drepe et annet menneske ved å kaste stein på det helt til det dør?
Vis hele sitatet...
Du gjør jo ike annet enn kverluere på det jeg skriver og vrir det til noe annet. Zeppelin; takk, bra at noen forstår
Det er forjævlig å se den stakkars jenta ligge i en blodpøl og skrike mens ho blir sparka av 100 mann som alle filmer det med mobilene sine.
At mennene i det hele tatt klarer å rettferdiggjøre detta finner jeg høyst urovekkende, jeg håpa det var slutt på sånt i 2007.
Trådstarter
Der var faktisk 4 av steinkasterne tatt av politiet.. kanskje det finnes rettferdighet i Irak og.
Sitat av Rexxar
Jeg skjønner ikke hvordan utenforstående, i dette tilfelletsoss/dere, kan si ting som "de må være dumme" og "hvordan kan de gjøre noe slikt og være rett skrudd sammen". Dette handler om hva folk tror på. De synes garantert at det er MINST like rart at vi lar døttre forelske seg i hveom som helst og ikke praktiserer æresdrap. Det viser veldig liten innsikt når man sier at de må være hjernevasket. Ikke det at jeg er uenig i at det er en grotesk handling, men jeg synes det blir helt feil å kalle de for dumme ect. Dere må huske at de har helt anne etikk og andre verdier i Irak!
Vis hele sitatet...
Ja, du har helt rett. Vi må vise respekt for deres tankemåter og verdisyn!
Jeg synes også det er dumt å si at Hitler var ond. Du må huske at han hadde en helt annen etikk og andre verdier en deg!

/sarkasme
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Aldri sett noe mer tragisk Disse folkene er helt syke.

Noe jeg ofte har tenk på, er at hvite mennesker har høyere intelligens. Er ikke sikkert at fargen har noe å si, kanskje stedet man bor på sier noe også. Men "svarte/brune" mennesker har ofte mye mer hår på kroppen, og er i nærmere slekt med aper. Jeg tror ikke at disse folkene vet helt hva det vil si å vøre et menneske. Det er vel bevist av de utallig mange gangene de dreper folk.

www.ogrish.com er også en side hvor dem viser henrettelser og slikt. Jeg anbefaler ikke å se på noen av filmene der, ettersom jeg har sett et par av dem for noen år siden og har enda ikke glemt dem.

Det er så utrolig tragisk at dem gjør sånt.
Sitat av PureOwnage
Noe jeg ofte har tenk på, er at hvite mennesker har høyere intelligens. Er ikke sikkert at fargen har noe å si, kanskje stedet man bor på sier noe også. Men "svarte/brune" mennesker har ofte mye mer hår på kroppen, og er i nærmere slekt med aper. Jeg tror ikke at disse folkene vet helt hva det vil si å vøre et menneske. Det er vel bevist av de utallig mange gangene de dreper folk.
Vis hele sitatet...
Forutsatt at du er hvit, så er dette innlegget ditt med på å dra ned intelligens-snittet til den hvite rasen med flere titalls iq-poeng, så det går nok opp i opp til slutt. Jeg tror aldri jeg har lest noe lignende.
Sist endret av DonTomaso; 21. mai 2007 kl. 15:49.