Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvem håper du vinner valget?
George Bush - 3,70%
John Kerry - 96,30%
Stemmegivere: 27. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  10 1186
Nå er det ikke lenge igjenn, stemmingen har allerede påbegynt.
Så i den anlednignen hadde det vært gøy og hørt hvem folk her på Nff vil skal vinne valget.

Selv håper jeg på Kerry (demokratene), de står for ting som, nedtrapping av atom-våpen, nedtrapning av krigen i irak (de har ikke forklart hva de skal gjøre, men de støtter den ikke).
Alt dette er bush for, kansje Usa vil få mer respekt i andre land, og land som Nord-Korea hadde ikke følt seg presset til og bygge atom-våpen.
Når det kommer til de andre, så vet jeg ikke så mye om dem for og være ærlig.

Værsåsnill og kom med gjennomtenkte svar, ikke no: BuSH IS sCary, vote FOR kerry!
Sist endret av torsken; 8. november 2006 kl. 01:05.
Så har det seg vel at Kerry har trukket seg og det kun er delvalg. Altså ikke presidentvalg men valg om hvem som skal få styringen over sentatet.
Hva? Er det et valg nå? Var ikke han valgt framfor John Kerry et år siden? Og hver president skal jo sitte 4 år om gangen?

edit:
Dessuten har han sittet som president 2 ganger, og kan ikke sitte igjen. Ingen president har lov å sitte lenger enn 8 år etter loven ble innført rett etter Roosevelt. Neste presidentvalg er høsten 2008 om jeg ikke tar feil. Da slipper vi Bush med mindre om lillebroren hans stiller opp.
Sist endret av marsboer; 8. november 2006 kl. 01:27.
Jesus Kristus. Det er ikke presidentvalg nå.
Sitat av DonTomaso
Jesus Kristus. Det er ikke presidentvalg nå.
Vis hele sitatet...
De er så rett som det er skrevet. Det er valg til noe helt annet. Skulle ønske trådstarter hadde tatt seg bryet å satt seg inn i hva som forgår over den store dammen før han laget poster ...

Men uansett dersom disse var de to kandidatene hadde nok Kerry vunnet i og med Bush har sittet i 2 perioder som er det meste en president har lov til å sitte ved "makten" i USA.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Det er et kongressvalg som starter nå. Og spørsmålet er om det er Demokratene (Det som blir kalt John Kerry) eller Republikanerne (Det som blir kalt George W Bush) som vil få flertall representanter i Kongressen.

Hvis demokratene vinner dette valget så ligger det mer til rette for en president fra samme parti i det kommende presidentvalget om 2 år, og visa verca.

Et problem med valgene som ikke er president valg er at det er veldig lav stemmedeltagelse.
Litt skummelt hva som skjer:
Svertekampanjer for millioner av dollar.
Telefonoppringinger, en beskjed angivelig for demokratenes kandidat viser seg å være bevisst provoserende/irriterende.
Telefonoppringinger der personer blir fortalt at de er registrert i en annen stat, og at de vil bli tiltalt om de møter opp for å stemme.
Stemmesedler hvor deler av navnet (siste etternavn) på demokratenes kandidat er borte.
Feil og sikkerhetshull på avstemmingsautomater.

Skal ikke påstå at demokratene er uskyldige, men det er tydelig at mange av de demokratiske verdiene som USA ble grunnlagt på er i ferd med å forsvinne helt.

link
Faen, demokratene har tatt The House of Representatives, og stormer frem i Senatet. Og jeg som vil at aksjene mine i Lockheed Martin skal fortsette å stige som en konsekvens av enda en krig. Helvete.
jeg gir egentlig blanke. Partiene er marginalt forskjellige. Det koster mye penger å stille, ergo det er ikke et verdig demokrati. Til å le av!
Sitat av Marken
Faen, demokratene har tatt The House of Representatives, og stormer frem i Senatet. Og jeg som vil at aksjene mine i Lockheed Martin skal fortsette å stige som en konsekvens av enda en krig. Helvete.
Vis hele sitatet...
HAH! Nå som Amerika har blitt wuzzes blir det ikke kule krigsreportasjer på tv på ei stund.