Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 3161
Sitat av zatorro
Noen har allerede misbrukt atomvåpen allerede: USA to ganger i 1945. Og idag misbruker de det igjen som trussel mot alle som har egne meninger om hvordan politikk de vil føre.
Vis hele sitatet...
Det var en kalkulert risiko. Amerikanerne anslo at tapene på begge sider kom til å overstige tallene av Hiroshima og Nagasaki i en eventuell avsluttende krig. Hvorvidt det er sant eller ei kan vi aldri vite fordi Japanerene kapitulerte kort tid etter at bombene falt.

Jeg tror også at Hiroshima og Nagasaki har vært med å avskrekke oss fra å bruke atomvåpen. Hadde det blitt brukt i nyere tid ville konsekvensene blitt katastrofalt mye større.

Slik jeg ser det bruker USA trusler mot alle som fører en politikk som er farlig for USA. De vil preservere sitt eget system, koste hva det koste vil.

Egentlig ser jeg ikke noe poeng å diskutere dette med deg da du åpenbart er en USA og Isreal-hater, så alle min utsagn vil vel bare bli besvart i god konspiratsjonsstil, altså med motspørsmål.
Sitat av Deezire
Det var en kalkulert risiko. Amerikanerne anslo at tapene på begge sider kom til å overstige tallene av Hiroshima og Nagasaki i en eventuell avsluttende krig. Hvorvidt det er sant eller ei kan vi aldri vite fordi Japanerene kapitulerte kort tid etter at bombene falt.

Jeg tror også at Hiroshima og Nagasaki har vært med å avskrekke oss fra å bruke atomvåpen. Hadde det blitt brukt i nyere tid ville konsekvensene blitt katastrofalt mye større.

Slik jeg ser det bruker USA trusler mot alle som fører en politikk som er farlig for USA. De vil preservere sitt eget system, koste hva det koste vil.

Egentlig ser jeg ikke noe poeng å diskutere dette med deg da du åpenbart er en USA og Isreal-hater, så alle min utsagn vil vel bare bli besvart i god konspiratsjonsstil, altså med motspørsmål.
Vis hele sitatet...
Hei Deezire. Enig med deg når det gjelder Japan og nukingen av dem. I dag er situasjonen en annen og USA bruker trusselen om atommakten sin for å påtvinge alle andre sin vilje. Du ser ikke noe press på Israel som allerede er en atommakt og som fører aktive kriger i Midt-Østen. I en slik situasjon ville samtlige land ønske seg atomvåpen for å verge seg.

Pakistan har og Tyrkia og Egypt bør for sin egen del følge raskt etter.

Den amerikanske krigen mot Irak, Afghanistan og Iran er vel den største trusselen kloden står overfor idag.

Det er altså ikke Iran som bør trekke seg, men USA og Israel.
Jeg er ikke redd for at Iran utvikler atomkraft eller atomvåpen. Jeg er mye mer nervøs for hva Israel, landet med atomVÅPEN og uten atomkraft, kommer til å gjøre. I regi av USA seff.....
Uansett hvor sinnsyk dere mener jeg er støtter jeg Israel og Amerika 500 ganger mer enn Iran. Uten at jeg har veldig mye info om Irans president har jeg fått inntrykk av at han virker litt vel brutal.
Irans president, Mahmoud Ahmadinejad, skal i dag ha sagt til en folkemengde i Teheran at Israel snart vil forsvinne. Haakon R, en global premissleverandør, svarer hurtig "Mahmoud Ahmadinejad vil snart forsvinne". I et inferno verden ikke har sett maken til, vil den tyrraniske lederen bli slettet fra jordens overflate. Utsagn som å bombe i hjel Israel for å slette de fra kartet.

Slik Mahmoud Ahmadinejad alltid taler under banneren "En sionistisk fri verden",
Vis hele sitatet...
tatt fra "http://haakonr.blogspot.com/2006/10/haakon-r-mahmoud-ahmadinejad-vil-snart.html" (var ikke så veldig nøytral at det gjorde noe)

Håper virkelig ikke at jeg er den eneste som virkelig vil jobbe hardt for at en person som dette ikke skal få henda sine i såpass farlige våpen? Man vil jo gjerne begrense mengde atombomber?

Og vi har jo fortsatt ingen garranti på at han skal lage strøm eller atombomber, og selv om han sier i mot så har vi ingen garranti på at han snakker sant. Jeg synes de burde høre på FN.


Jeg er så utrolig lei Amerika og Israel-hatinga. Jeg er så jææævli glad for at USA er "verdenspoliti" og ikke Iran eller Nord-Korea. Hadde det ikke vært for USA hadde jeg sikkert skrevet denne posten på russisk akkurat nå
Sist endret av gæærn; 16. april 2007 kl. 22:14.
Sitat av gæærn
Jeg er så jææævli glad for at USA er "verdenspoliti" og ikke Iran eller Nord-Korea. Hadde det ikke vært for USA hadde jeg sikkert skrevet denne posten på russisk akkurat nå
Vis hele sitatet...
Tenk deg litt om:

Har du hørt en russer si: "Если бы не мы Вы все были бы говорением по-немецки прямо сейчас" ?

Har du hørt en amerikaner si "If it were not for us you would all be speaking German right now" ?


For det første er det rimelig arrogant å ta all æren når andre har gjort mesteparten av jobben.
For det andre er det ingen tvil om hvem som har vært mest frempå her??
USA har alltid vært flinke til å skaffe seg innflytelse og makt internasjonalt.

Atomvåpen er maktbalanse, og USA er selvfølgelig livredde for at balansen skal bli forskøvet med de konsekvenser det kan få.

Så til temaet: bør Iran få ha atomkraft/atomvåpen?
Atomkraft-teknologi må være fri så lenge den er uten utslipp som ved Sellafield el.l
Atomvåpen burde ingen ha, men det blir som å tro på julenissen. Offisielt er det 9 land som har atomvåpen. Uoffisielt er det sikkert flere. Ingen av disse har noe de skulle ha sagt.
Hvis man tenker litt lenger enn hvem man synes er grei...
Hvem er de eneste som faktisk har brukt atomvåpen? Jo det er USA!
Jeg synes ingen burde ha lov til å ha atomvåpen. (ingen eller alle)

Det er mitt syn!
Sitat av KalleKicx
Har du hørt en russer si: "Если бы не мы Вы все были бы говорением по-немецки прямо сейчас" ?

Har du hørt en amerikaner si "If it were not for us you would all be speaking German right now" ?


For det første er det rimelig arrogant å ta all æren når andre har gjort mesteparten av jobben.
For det andre er det ingen tvil om hvem som har vært mest frempå her??
USA har alltid vært flinke til å skaffe seg innflytelse og makt internasjonalt.
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekka var det USA som eide Russland i den kalde krigen. Og jeg tror seriøst at hvis det ikke hadde vært for usa hadde Norge vært en gammel soviet-stat nå.
Skjønner ikke hvorfor du blander inn Tyskland
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Sitat av gæærn
Sist jeg sjekka var det USA som eide Russland i den kalde krigen. Og jeg tror seriøst at hvis det ikke hadde vært for usa hadde Norge vært en gammel soviet-stat nå.
Skjønner ikke hvorfor du blander inn Tyskland
Vis hele sitatet...
Det KalleKicx snakker om er 2. verdenskrig, ikke den kalde krigen, og amerikanerene er flinke til å si at hvis det ikke var for dem så ville vi fortsatt vært under Tyskland, selv om sannheten er vel nærmere at Sovjet hadde en like stor del med frigjøringen av det tyskokkuperte Europa
takk, pr0cyon.

Og ironien er at "verdensspråket" nå er amerikansk/engelsk.

Ikke at jeg har noe imot det.
Bedre å ha det som andrespråk enn å ha tysk/russisk som første!

Norge kunne helt sikkert vært et fristende okkupasjons-objekt for Russland.
Men hvis Russland istedet hadde tatt USA's rolle i etterkrigstiden, er det ikke sikkert vi hadde hatt noe imot å hatt russisk som andrespråk heller.
Mennesket har en tendens til å idealisere seg og sitt, uansett.
Sist endret av KalleKicx; 18. april 2007 kl. 01:32.
Der er viktig å huske at vi snakker om ett land som styres av religion og med en leder som ikke vil gå vekk ifra utsagn om å utslette en nabostat.

På 1930 - 40 tallet så vi hvordan det kan gå når en stat styres av ett totalitært regime med ett budskap som folkemengdene kan forstå, og ikke minst støtte opp om.
På samme måten som i Nazi-Tyskland, har jeg inntrykk av at folk i Iran støtter mer og mer opp om den nasjonalistiske propagandaen som kommer ifra regjeringen.

Islam (mis)brukes i Iran på samme måte som Hitler brukte nazismen, det ble en folkebevegelse og en måte å sette seg selv i en annen posisjon enn de som ikke er på deres ''side''.

Da Iranerene tok de britiske soldatene til fange viste de at de kan gå veldig langt for og få sin vilje.
Med atomvåpen og de store oljeressursene og påvirkningskraften de har i Midt - Østen vil de være en stor trussel for både vesten og fredsarbeidet i Midt Østen.

Når det er sagt så er det klart at det beste hadde vært om ingen hadde hatt atomvåpen.
Det er jo dessverre for sent.