Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1413
ja det meste ligger vell faktisk i emnet

Tror mange har brukt for dette
skriv mailen din slik.

user <at> adresse <dot> com

enhver person med hjerneceller burde skjønne den.
Eller, hvis du hovedsaklig har norske besøkere.
user <krøllalfa>adresse<punktum>com
Sist endret av eppes; 10. desember 2004 kl. 18:12.
eventuelt ha @ og . som bildefiler.
..eventuelt hele addressa som en .gif =)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Eventuelt drit i det der, det er perverst irriterende. Ha adressen som helt vanlig link, og installer noen kembo-spamfiltre.

h
Problemet er at ikke alle vil være enige med deg og at du gjerne ennå vil legge ut deres email addresser.

men en mer praktisk måte er gjerne å skrivv kode for hver tegn f.eks:

Kode

&# 118;&# 101;&# 108;&# 109;o&# 110;&# 116;&# 64;&# 106;&# 117;&# 98;&# 97;l&# 111;&# 110;&# 46;&# 110;&# 101;&# 116;
måtte sette inn noen mellrom, ellers kom det opp som tekst.

det vil se ut som en vanlig mailto link for brukeren, mens spambottene som parser htmlkoden trolig ikke vil "oversette" disse.
Opprinnelig postet av Lynzh
skriv mailen din slik.

user <at> adresse <dot> com

enhver person med hjerneceller burde skjønne den.
Vis hele sitatet...
Enhver spambot også? Er jo ikke lite brukt "i det siste" det der..
salve: Boten leser vel kilden også... Ellers hadde det vært løsningen. Hvis alle bruker "protection" så er det ikke noe problem. Spam filter osv så slipper du det pisset.

edit: salve: det kan funke slik du har det nå. kommer vel ann på boten
Sist endret av t3h_sinner; 10. desember 2004 kl. 18:28.
Sett opp en egen mailkonto du bruker til slikt som kan bombarderes med spam uten å bry deg.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av salve
det vil se ut som en vanlig mailto link for brukeren, mens spambottene som parser htmlkoden trolig ikke vil "oversette" disse.
Vis hele sitatet...
For noe tull. Spambotter er sofistikerte greier (noen av dem i alle fall) - dette er tross alt millionbusiness!

Spambotter forstår at "at" og "dot" er tegn. De forstår også at folk prøver å lure dem, og når noen finner et nytt lureri som brukes av mange, så blir dette programmert inn i botten, og de adressene sankes også.

Fordelen for spammerne er selvfølgelig at de vet at folk som har epostadresser de er glade nok i til at de gidder å "gjemme" dem, også er gyldige adresser.

Nei, jeg tror nok at spamfilter er eneste vei ut, du.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Personlig bruker jeg til absolutt alt. Ja, . Spambotter: Spis i vei:

Jeg har hatt denne adressen på websider siden 1999, og har hatt store problemer med spam. Inntil jeg fikset problemet vha mail.app's innebyggede spamfilter og (langt viktigere) spamasassin installert på serveren.

All e-post som blir identifisert som SPAM sendes til . Denne sjekker jeg en gang i mnd eller noe slikt... Den fanger drøye 9000 spam e-poster per mnd, og slipper gjennom 2-3 per uke.

Funker fett.
Opprinnelig postet av TipeX
Sett opp en egen mailkonto du bruker til slikt som kan bombarderes med spam uten å bry deg.
Vis hele sitatet...
Da forsvant brått poenget med å ha linken der i det hele tatt, gjorde det ikke?
Nei? Det er jo ingen som sier at han ikke skal sjekke om det faktisk er noen seriøse forspørsler også. Men om han er konto hvor han kun får seriøse forespørsler så slipper man all dritten der.

Selv pleier jeg å lage en alias til mailaddressen min for hver plass jeg skal bruke den. På den måten kan jeg veldig enkelt blokkere alt til den aliasen og jeg ser umiddelbart hvem/hvordan e-post addressen har blitt lagt inn i spamsystemer.
Trådstarter
herregud så mye bullshit her da...Opprette en egen adresse og greier.....spamfilter..... haha kan ikke annet en og le...

takk til de som kom med noe fornuftigt.

Det skal være et javascript som generer adressen når noen trykker på den...
hva da med de som surfer uten javascript påskrudd?
Trådstarter
Opprinnelig postet av moridin
hva da med de som surfer uten javascript påskrudd?
Vis hele sitatet...
det dritter jeg i da Samme som og kjøre bil uten motor, da er det ikke mitt problem
forklaring til salve sin måte
& #97; = a
& #98; = b
& #99; = c
& #100; = d
& #101; = e
& #102; = f
& #103; = g
& #95; = underscore

&# 64;& #104;& #111;& #116;& #109;& #97;& #105;& #108;&# 46;& #99; & #111;& #109; = @ hotmail.com

Hadde et program som gjorde dette (kanskje to?) men husker ikke hva det het og finner det ikke blandt 270 små-programmer som dette
hvis det er så fordømt viktig at folk skal kunne kontakte deg, hva er en bedre løsning enn et skjema? da slipper du alt maset med epostadresser på nett.
Trådstarter
For og si det sånn, virker ikke som noen har det scriptet jeg er ute etter, dvs alle har andre muligheter men jeg trenger det scriptet og ikke 10 tips om andre ting... sitte meg ned og google enda mer...
Jeez...

Sleng inn denne istedenfor <a href="mailto:blabla">:

Kode

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
nBruker = 'fuck'
nDomene = 'head.com'
nLenke = 'fuck@head.com'
n = nBruker + String.fromCharCode(32*2) + nDomene
document.write('<a href="mailto:' + n + '">' + nLenke + '</a>')
</script>
Da vil det se ut som en vanlig link, men bottene vil ikke ta den.

Du kan selvfølgelig endre nLenke til en annen tekst som skal være linken istedenfor. F.eks. "mail me" eller noe...