Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 598
Noen her på forumet som har peiling på hvordan jeg kan sette passord på en spesiell mappe/folder på websiden min? Jeg har en home.no.net konto som jeg har lastet opp noen filer til. Det jeg ønsker er et vindu som kommer opp og ber om passord/brukernavn når mappen/folderen åpnes.

Eks på katalog: home.no.net/brukernavn/xxxxxx*

*Det er her jeg vil ha et passord.

Sorry om denne posten ikke er helt presis og ordrett....
Gjør et google-søk på htaccess. ;-)
.htaccess burde gjøre susen, ja
Det er tjukt med poster om htaccess på nFF. Søk etter htaccess her + google
Joda, såg bra ut det! Kall meg gjærne lat, men jeg orker ikke å sette meg inn i et nytt script... Skulle hatt noe enkelt...
men uansett, takk fro svar Marjo pg HaZnO
htaccess er veldig enkelt, og om du ikke er interessert i å sette deg inn i ting, så la vær å post poster hvor du vil lære noe.
Joda, greit nok det... Men jeg trudde det enten avr et lite uskyldig program eller en liten fil som måtte lastes opp jeg. Jaja, får sette meg ned å lesa da
Får det ikke til jeg... Har gjort alt etter oppskriften, men når jeg skriver inn brukernavn/passord kommer bare log-in vinduet opp på nytt
Dette er tatt opp mange ganger før på forumet, bare å søke
Sjekk om url til .htpasswd er korrekt