Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1362
Hei, jeg må starte med å si at jeg har en grunnleggende forståelse for hvordan en kompilator fungerer. Så nå ønsker jeg å lære hvordan en linker fungerer på detalje nivå. For å få en bedre forståelse av hvordan en datamaskin opererer, samt muligens prøve meg på å skrive en linker selv.

Etter noen søk så har jeg sett at denne boka blir anbefalt på forskjellige forumer Linkers and Loaders (The Morgan Kaufmann Series in Software Engineering and Programming) , problemet er bare at de fleste trådene denne boka blir anbefalt i, er fra rundt 2004-2006. Og boka er fra 1999, det har jo skjedd en god del på datafronten på de siste 16 årene. Så det jeg ønsker meg er relativ nylig utgitt bok som også beskriver moderne funksjonalitet.

Men har dere anbefalinger til annet lesestoff som blogger, forum poster, whitepapers o.l. så gjerne legg med en link. Takker for alle anbefalinger og råd.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Prinsippa på det nivået har ikkje endra seg stort dei siste femten åra. Så ser ikkje det store problemet med å lese ei såpass gammal bok når du er på så lågt nivå som linkinga.
Vi brukte bøker fra 80- og 90-tallet når vi lærte om dette på skolen. Det fungerte helt fint. Litt gammeldags pedagogikk, men ellers fungerte det helt fint.