Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1156
Vurderer og gå til innkøp av et nytt skjermkort og vurderer MSI GeForce GTX 760 Twin-Frozr.

Lurer på om det er verdt penga, ser det er på tilbud nå. Lurer også på om det er andre kort jeg heller bør går får, til omtrent samme pris med tanke på ytelse og slikt.


Takker for alle forslag
280x yter bedre enn 760 og 770 og koster ikke mange hundrelappene mer. Det eneste bra Nvidia fremdeles har å by på som AMD ikke kan måle seg med er 780ti.
Sist endret av RabbitPen; 27. desember 2013 kl. 02:36.
Sitat av fatfro Vis innlegg
280x yter bedre enn 760 og 770 og koster ikke mange hundrelappene mer. Det eneste bra Nvidia fremdeles har å by på som AMD ikke kan måle seg med er 780ti.
Vis hele sitatet...
Har tenkt en del på R9 280 og 290 fra AMD ja, men har lest at de blir så latterlig varme så de bråker helt forferdelig.. Stemmer det?
Hmmmm nvidia har også nvidia shadowplay til recording samt livestreaming snart. Dette bruker da ingen ressurser omtrent iforhold til fraps osv. Personlig liker jeg amd best. Mer ytelse for penga.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Har tenkt en del på R9 280 og 290 fra AMD ja, men har lest at de blir så latterlig varme så de bråker helt forferdelig.. Stemmer det?
Vis hele sitatet...
Du mener nok 290 og 290x, som til nå bare har hatt referansekjølere. Disse kan ikke krangles på er bråkete.

280x derimot har custom kjølere, og disse er veldig bra. Disse er stillegående og holder kortet kaldt.

Nå kommer custom kjølerne til 290 og 290x snart også, som vil gjøre noen allerede supre kort bedre.

I tillegg kommer Mantle snart, så å gå AMD er ingen dum idé.
Sist endret av RabbitPen; 27. desember 2013 kl. 02:51.
Hva er forskjellen på den skjermkortet OP postet og det her : http://www.komplett.no/msi-geforce-g...175#!tab:extra
Sitat av nosferea Vis innlegg
Hva er forskjellen på den skjermkortet OP postet og det her : http://www.komplett.no/msi-geforce-g...175#!tab:extra
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg ser har OP sitt høyere kjerneklokke og boost clocks samt bedre kjøling.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Du mener nok 290 og 290x, som til nå bare har hatt referansekjølere. Disse kan ikke krangles på er bråkete.

280x derimot har custom kjølere, og disse er veldig bra. Disse er stillegående og holder kortet kaldt.

Nå kommer custom kjølerne til 290 og 290x snart også, som vil gjøre noen allerede supre kort bedre.

I tillegg kommer Mantle snart, så å gå AMD er ingen dum idé.
Vis hele sitatet...
Mantle hørtes ut interesant ut, forklar gjerne mer
Mantle blir ett alternativ til DirectX, og vil gjøre problemer som FPS drop og Texture Corruption (aner ikke hva dette kalles på norsk men du skjønner) mindre vanlig.

Frostbite 3 spill skal få støtte for Mantle, som starter med BF4 veldig snart.

Klarer ikke forklare dette bedre enn wikipedia, og hvis du vil se så se denne AMD er veien du bør gå.
Takker, da blir nok et AMD kort til en forandring Venter nok til TG, med mindre det kommer et bra et på salg til rndt 2000
280x er jo ikke mer enn 2139 kroner
Sist endret av RabbitPen; 27. desember 2013 kl. 17:06.
Er sapphire noe og statse på a? Føler meg ikke helt trygg på slike merker, aner ikke hvorfor..
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Er sapphire noe og statse på a? Føler meg ikke helt trygg på slike merker, aner ikke hvorfor..
Vis hele sitatet...
Har hatt Sapphire 7950 og har Sapphire 290x nå. Sapphire sin kjøler er veldig bra, og de har hyggelig kundesupport. Personlig ville jeg enten gått for Sapphire eller Gigabyte med sin Windforcekjøler.

Er ihvertfall personlig veldig fornøyd med Sapphire, og vet at noen kompiser av meg er også det. En kompis kjører Crossfire Sapphire 7950 og det funker veldig greit.

Du får også med BF4
Takker Får vel se om det blir nytt skjermkort snart da
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Etter å ha lest en haug med tester bestilte jeg dette;
http://www.komplett.no/sapphire-rade...b-gddr5/798674
Ligger 35$ over de konkurrerende kortene i usa pga det er klokka høyere fra fabrikk, og kjøleren gir mulighet for enda mer overklokking, men på komplett har de prisa alle kortene likt.

Gleder meg til å få det i posten
Så ikke så værst ut det der heller, trenger nok litt mer penger før jeg bestiller, men 280X blir det nok vertfall