Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2215
Heisann.
Jeg skal snart til US and A
Skal vell være der i et års tid men har et par spørsmål til dere som vet noe om landet og ikke trekker alle konkusjonene om stedet fra hva dere har sett på Baywatch og sykkelpolitiet.

Hvordan er det med underårige og konsumering av alkaholholdige leskedrikker slik som feks øl?
Vet det er forbudt før du er 21 og kjøpe osv, men hva med den Amerikanske ungdomen, driker de likevell?
Iforhold til Norge, hvordan er det der med tanke på det?

Hva med den sexuele lavalderen, høyere eller lavere en i Norge?
Hvilkene stater er det som er mest liberale og uten curfews og slikt?

Og hvis dere hadde valget mellom et år i USA eller Kina, hva hadde dere gått for?

Cheers!
Sist endret av torsken; 1. september 2007 kl. 15:31.
Det spørs jo. Har hørt at ungdommen der nede er _akkurat_ som her hjemme når det gjelder festing, med unntak av bibelbeltet nede i sørstatene. Hvis det faktisk er dit du skal, så ville jeg bare blitt hjemme, enten du drikker eller ikke.
Hver eneste stat har egne lover, i noen stater kan det være 16års grense på sex, andre 18. Noen steder er analsex en alvorlig forbrytelse, andre steder er det lov med sex med husdyr.

Sjekk her hvis du er interessert: www.dumblaws.com
Sitat av slækkern
Det spørs jo. Har hørt at ungdommen der nede er _akkurat_ som her hjemme når det gjelder festing, med unntak av bibelbeltet nede i sørstatene. Hvis det faktisk er dit du skal, så ville jeg bare blitt hjemme, enten du drikker eller ikke.
Vis hele sitatet...
Ok, da holder jeg meg unna sørstatene!

Sitat av Archj
Hver eneste stat har egne lover, i noen stater kan det være 16års grense på sex, andre 18. Noen steder er analsex en alvorlig forbrytelse, andre steder er det lov med sex med husdyr.

Sjekk her hvis du er interessert: www.dumblaws.com
Vis hele sitatet...
Har ikke planlagt så mye anal sex, værken med husdyr eller kjerringer.
Men siden var bra!
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Archj
Sjekk her hvis du er interessert: www.dumblaws.com
Vis hele sitatet...
De lovene på den siden er da bare tull.
Sitat av Sceptic
De lovene på den siden er da bare tull.
Vis hele sitatet...
Jeg stussa over at man kunne bli fenglsa for ikke og eie en båt
Sitat av Sceptic
De lovene på den siden er da bare tull.
Vis hele sitatet...
Lovene fra sverige og danmark stemmer hvertfall. Har ikke kjennskap til resten egentlig, bortsett fra et par av de dummeste i USA som faktisk stemmer.

Edit: På forumene sier de at alle de lagrer på siden er ekte, kan hende det er gamle lover som er tatt vekk. Mer veit jeg ikke
Sist endret av Archj; 1. september 2007 kl. 16:10.
Sitat av SergeGainsbourg
Amerikanere er kjent for å være temmelig ureflekterte. Ville heller dratt til Kina, evt. hvor som helst utenfor USA.

P.S.
Bush = Hitler
Vis hele sitatet...
Er ikke no fan av USA jeg heller, iallefall ikke regjeringen, det Ameriknske folket vet jeg ikke nok om dil og dømme dem.
Fint og faktisk ha bakgrunn for og kritisere dem videre i livet.
Men nå kan jeg ikke dra ditt bare pga det!

Nei, vurderer Kina sterkt.
Har en kamerat som er I Kina med faren sin og han drar ofte på barer og er ute hele natta uten at det er noe problem mtp aldersgrenser iallefall.
På mange måter vill jeg påstå du er friere i Kina enn USA.
Sitat av Archj
Lovene fra sverige og danmark stemmer hvertfall. Har ikke kjennskap til resten egentlig, bortsett fra et par av de dummeste i USA som faktisk stemmer.

Edit: På forumene sier de at alle de lagrer på siden er ekte, kan hende det er gamle lover som er tatt vekk. Mer veit jeg ikke
Vis hele sitatet...
Danmark: "When driving, you must have someone in front of your car with a flag to warn horse drawn carriages that a motorcar is coming." Den praktiseres naturligvis ikke idag. Hvis man skal grave opp 80 år gamle lover fra alle land i verden, så er det nok mye rart å finne.
Sitat av slækkern
Danmark: "When driving, you must have someone in front of your car with a flag to warn horse drawn carriages that a motorcar is coming." Den praktiseres naturligvis ikke idag. Hvis man skal grave opp 80 år gamle lover fra alle land i verden, så er det nok mye rart å finne.
Vis hele sitatet...
Men den er fortsatt gyldig?!
Uansett, dette skal ikke bli en tråd om dumme regler i USA og slikt, vil ha svar på det emnet er om.
Alle de amerikanske lovene som er listet på dumblaws stemmer, dog, mange blir ikke håndhevet.
Men, om politiet bestemmer seg for å være noen drittsekker, kan de trekke frem disse lovene.

Men Ang. drikking og festing, så er de akkurat som oss. En smule dummere, men allikevell.
Torsken: Denne kan jo være grei å ha i bakhodet : )

Den var syk slækkern.
MEn jeg har et spørsmål her.

Jeg har en kamerat i Kina som går på internasjonal skole, dekket av UD pga at han er diplomat og faren hans jobber der osv.
Den koster 160'000 kr i året så er ikke en mulighet for meg.

Men kan jeg dra ditt uavhegig av EF språkreiser og bo hos han, jeg får jo fortsatt stipend, men tenker på skolegangen.
Er skoler i Kina dårlige?
Hadde det blitt gratis for meg og gå på skole der?
Hvordan gjør feks www.ef.no det med skole, er det noe de betaler for som er inkludert i de 50'000 kr du betaler for språkreisen?

Tusen hjertelig takk!
Skal prøve og få kontakt med en ny rådgiver som har litt med peil.
Jeg har aldri hørt om en gratis internasjonal skole, og dersom den eksisterer der nede, så betaler ikke Kina for din skolegang. Du bør nok snakke med rådgiver, ja.
Sitat av slækkern
Jeg har aldri hørt om en gratis internasjonal skole, og dersom den eksisterer der nede, så betaler ikke Kina for din skolegang. Du bør nok snakke med rådgiver, ja.
Vis hele sitatet...
Ja, skal det, men rådgiver på skolen VÅR hadde ikke peiling på noe av dette.
For et år betaler man 50000 kr, det er inkl. skolegang.

Så jeg lurer på hva slags skoler det er, de snakker jo Kinesisk på lokale skoler.
Men det finnes kanskje engelsk språkelige skoler til sånn under 50'000 kr pr år eller noe sånt
reis med en eller annen operatør a'la EF Reiser, da disse vet hva de snakker om. Og kan du bo med vennen din er jo det ypperlig.

men andre ord, jeg ville ikke nølt med å velge Kina framfor USA. jeg kjenner tre stk. som har vært et år i USA, og konklusjonen til alle er at skolen er en lek der nede (som 8. klasse hos oss), alle amerikanere er dumme, bortsett ifra noen veldi få, som er veldig smarte. De kan være helt liberale, men også ekstremt konservative. Ja, man KAN generalisere de i USA

http://helptheiraq.ytmnd.com/

Og friheten i Kina er ikke så værst. I USA blir man ofte stoppet av politi om man begynner å fotografere. I Kina kunne de ikke brydd seg mindre.
Sitat av Mushy
reis med en eller annen operatør a'la EF Reiser, da disse vet hva de snakker om. Og kan du bo med vennen din er jo det ypperlig.

men andre ord, jeg ville ikke nølt med å velge Kina framfor USA. jeg kjenner tre stk. som har vært et år i USA, og konklusjonen til alle er at skolen er en lek der nede (som 8. klasse hos oss), alle amerikanere er dumme, bortsett ifra noen veldi få, som er veldig smarte. De kan være helt liberale, men også ekstremt konservative. Ja, man KAN generalisere de i USA

http://helptheiraq.ytmnd.com/

Og friheten i Kina er ikke så værst. I USA blir man ofte stoppet av politi om man begynner å fotografere. I Kina kunne de ikke brydd seg mindre.
Vis hele sitatet...
Nå synes jeg det at det er en lek der borte høres litt greit ut da men
Tror vell det blir Kina, men ble overrasket over at du mente det gikk ann og gjør det gjennom EF språk-reiser og fortsatt bo hos han.
Er det mulig, og er det noen skoler i shanghai som ikke koster skjorta?

Edit: Så at du skrev "og kan du" nå. Trodde du sa det VAR mulig
Sist endret av torsken; 1. september 2007 kl. 22:51.
grunnen til at lovene er så fucked up mange plasser i usa er at de er basert på tidligere rettsavgjørelser. Tviler på at noen letter på øyenbryna viss du gjør en del av de tinga som er forbudt på siden der
Sitat av |24/\/\0
grunnen til at lovene er så fucked up mange plasser i usa er at de er basert på tidligere rettsavgjørelser. Tviler på at noen letter på øyenbryna viss du gjør en del av de tinga som er forbudt på siden der
Vis hele sitatet...
Nja, ikke vær så sikker nå. Fant en nyhetssak som var noen år gammel, ordføreren ble tatt for å ha kastet snøball. Han visste ikke at det var ulovlig engang

Hvor streng "straff" han fikk av det aner jeg ikke... sikkert ingenting
Sitat av torsken
Heisann.
Jeg skal snart til US and A
Skal vell være der i et års tid men har et par spørsmål til dere som vet noe om landet og ikke trekker alle konkusjonene om stedet fra hva dere har sett på Baywatch og sykkelpolitiet.

Hvordan er det med underårige og konsumering av alkaholholdige leskedrikker slik som feks øl?
Vet det er forbudt før du er 21 og kjøpe osv, men hva med den Amerikanske ungdomen, driker de likevell?
Iforhold til Norge, hvordan er det der med tanke på det?

Hva med den sexuele lavalderen, høyere eller lavere en i Norge?
Hvilkene stater er det som er mest liberale og uten curfews og slikt?

Og hvis dere hadde valget mellom et år i USA eller Kina, hva hadde dere gått for?

Cheers!
Vis hele sitatet...
Mindreåriges konsumering av alkohol;
Du har ikke lov til å drikke alkohol før du er 21 år, ikke en gang øl. Hvis du skulle være på fest hvor det drikkes alkohol blandt mindreårige, kan alle, selv de som ikke har drukket noe, bli brakt inn av politiet hvis de skulle dukke opp og være veldig kjipe. Alle stater har nå 21 års grense på alkohol. Selvfølgelig drikker amerikansk ungdom også, men hvor mye/ofte de drikker, kommer ann på hvem/hvor du er.

Sexuell lavalder;
Jeg vet ikke om det er noen sepsiell sexuell lavalder, men jeg ville tro at den offisiellt ligger på ca 16 år. "Teenage parenting" hender ofte, på skolen jeg går på, har de til og med et eget fag som heter "Teenage parenting", men krav om at du har barn, eller er gravid. Ei i klassen min er gravid .
Det er ganske vanlig med sexuell omgang blandt ungdommer.

Angrer ikke på at jeg dro til USA
Hvis du bestemmer deg for USA bør du kanskje se Sicko først
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Spirrevipp
Mindreåriges konsumering av alkohol;
Du har ikke lov til å drikke alkohol før du er 21 år, ikke en gang øl. Hvis du skulle være på fest hvor det drikkes alkohol blandt mindreårige, kan alle, selv de som ikke har drukket noe, bli brakt inn av politiet hvis de skulle dukke opp og være veldig kjipe. Alle stater har nå 21 års grense på alkohol. Selvfølgelig drikker amerikansk ungdom også, men hvor mye/ofte de drikker, kommer ann på hvem/hvor du er.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner et par som jobber som politi i Wisconsin, og har diskutert dette litt med dem. Mindeårige som er på en fest der det drikkes alkohol vil ikke bli straffeforfulgt, grunnen er at de vil premiere de som står i mot drikkepresset.

Alkoholkonsumet blant ungdom i USA er omtrent som de fleste steder i Europa. De fleste drikker som mindreårige, dvs de begynner når de starter på college. På high school er det mindre vanlig å drikke, men det er store lokale forskjeller.

Sexuell lavalder;
Jeg vet ikke om det er noen sepsiell sexuell lavalder, men jeg ville tro at den offisiellt ligger på ca 16 år. "Teenage parenting" hender ofte, på skolen jeg går på, har de til og med et eget fag som heter "Teenage parenting", men krav om at du har barn, eller er gravid. Ei i klassen min er gravid .
Det er ganske vanlig med sexuell omgang blandt ungdommer.

Angrer ikke på at jeg dro til USA
Vis hele sitatet...
Mange steder er lavalderen 18 år. Denne overholdes strikt fra myndighetenes side. Man har hatt noen eksempler på 18-åringer som har blitt stilt for retten for å ha hatt sex med de 17 år gamle kjærestene sine. Dette er mye strengere enn i Norge, i USA kan de risikere straff på linje med voksne pedofile som forgriper seg på 12-åringer.

Jeg har selv vært mye i USA (kjenner mye folk der), på mange forskjellige steder. Jeg liker meg overalt.
Sitat av Archj
Lovene fra sverige og danmark stemmer hvertfall. Har ikke kjennskap til resten egentlig, bortsett fra et par av de dummeste i USA som faktisk stemmer.

Edit: På forumene sier de at alle de lagrer på siden er ekte, kan hende det er gamle lover som er tatt vekk. Mer veit jeg ikke
Vis hele sitatet...
lovene fra norge som vi ser på som "vanlige" ser meget merkelige ut på engelsk
Får litt inntrykk av at du vil ha det som ligner mest mulig på norge når det kommer til folk og lover.
Det er jo dumt. Om du skulle havne i bibelbeltehelvette der alle er mormonere og hysteriske homohatere osv, så kan jo det bli utrolig spennende.
Du vil jo få muligheten til å komme på innsiden av ett samfunn du kanskje ikke vil se igjen, og vokse utrolig mye på det.
Det kan bli kjedelig, frustrerende, men utrolig lærerikt, og noe helt annet enn gode gamle norge.

Men vist du vil ha det liberalt og kult så tror jeg jo øst og vestkysten rundt de store byene er det beste.
Jeg vil ikke at det skal bli helt likt, men hvis jeg på forhånd vet at jeg blir slakta om jeg tar meg en øl eller ikke ber 36 ganger om dagen så må jeg revurdere det i respekt for familien der og slikt.
Virker som folk har mye positivt fra USA iallefall.