Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 474
får denne siden oppgitt: http://www.libris.no/displayall.php?element=372 for at jeg skal kunne bruke disse bøkene. Men hvordan i huleste kan jeg hive dem inn i Mysql på en enkel måte. finnes det noen mulighet i d heletatt? sjønner ikke hvorfor libris gir meg denne linken hvis jeg ikke kan hive den raskt inn i noen database

copy and paste er selvsagt utelukket

takk
Kast hardt nok?

Jeg forsto ikke helt problemet ditt.

Hvorfor skal du ha dette inn i en database?
Hvis jeg forstår det rikitg vil han sortere informasjonen på siden inn i en MySQL database, og lurer på om det er en måte å automatisere det på.
for at folk kan søke å bruke informasjonen via mitt nettsted. eventuelt kjøpe bøkene.

EDIT: devotio. Helt riktig
Skriv et regulæruttrykk som sorterer informasjonen inn i variabler, kjør alt gjennom en loop og skriv informasjonen til databasen.

HTMLen ser litt for avansert ut til at man kan kaste koden rett inn i en mysql-database ved hjelp av LOAD DATA.
Vel, det beste hadde jo vært om libris kjørte en rss feed eller en slags webservice som du fikk lov til å bruke.

Skal du få ut det der må du til å parse hele filen og så hente ut linje for linje med info som du trenger. Det kan bli litt avansert å kode det.