Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1178
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet at det er unødvendig å lage denne tråden men e treng litt mere råd om dette før meg og faren min hadde lyst å prøve dette, men vi prøvde litt av blandingen og det small som faen når vi slo det med en hammer og vi har lyst å lage en litt støre “firecraker” men vi er usikker på om dette er lurt eller ikke. Jeg vet det er en enkel google søk men jeg finner noe godt svar
Jeg glemte å lege til at vi bruker sånn ca. 70% potassium perchlorate og 30% fosfor fra fyrstikk. Her er en YT link på hvordan vi fikk KClO4 ut av fyrstikk hodene.
https://m.youtube.com/watch?v=zKSekA...1peHVyZQ%3D%3D
Dette er ikke Armstrongs. Fyrstikkhoder inneholder vanligvis kaliumklorat og svovel.
ja jeg vet men man kan ta ut svovelet og det andre som forurenser for kalium klorat og lage det om til krystaller. men jeg skreiv feil siden det var på engelsk. når krystallene er ferdig så blir blandingen mye mer ustabil og treng bære at du slår forsiktig på da med en hammer. jeg har fortsatt litt piping i høyre siden av øre mitt
Sist endret av pyromedfingrer; 10. januar 2024 kl. 11:47. Grunn: glømt å lese over før la da ut
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Det er veldig farlig. Det er i utgangspunktet ikke noen god idé å leke med kaliumklorat uten en viss grunnleggende kunnskap om hva du driver med, og desto verre å blande det med rødt fosfor og svovel. Mitt råd er å droppe det. Av alle ting du kan lage er armstrongs noe av det minst fornuftige.
Sist endret av Nygaard; 10. januar 2024 kl. 14:39.
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Det er veldig farlig. Det er i utgangspunktet ikke noen god idé å leke med kaliumklorat uten en viss grunnleggende kunnskap om hva du driver med, og desto verre å blande det med rødt fosfor og svovel. Mitt råd er å droppe det. Av alle ting du kan lage er armstrongs noe av det minst fornuftige.
Vis hele sitatet...
Vel meg og far laget nettop en 30-40g med fyrstikk og fosfor og det small noka in i hælvete og e trur jeg ikke skal lage noe Støre en 5-10g sia no ser e kor mye kraft det har
Sist endret av pyromedfingrer; 10. januar 2024 kl. 18:17. Grunn: Skrive feil
Det er stor sjanse for at du må skifte navn til pyroutenfingrer hvis du ikke er forsiktig med de greiene.
Sitat av Båbb Vis innlegg
Det er stor sjanse for at du må skifte navn til pyroutenfingrer hvis du ikke er forsiktig med de greiene.
Vis hele sitatet...
Ja det hold på å gå dårlig engang for på en gammel tråd som ble slettet før jeg sa at e sku lage en bombe, men da som skjedd va ar e hadd laga en pistol med rør og banket ene siden flatt og borret jeg et hull til lunte og fylte løpet med fyrstikker og fosfor og ei 9mm kule og da åpnet løpet seg Bake mot meg og fikk litt splinter og brant meg litt men ja ja sånn går da

Pls ikke gjør da
Sist endret av pyromedfingrer; 10. januar 2024 kl. 19:47.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Når du sier fosfor, mener du faktisk fosfor eller er det et eller annet du har samlet sammen fra et annet sted? Uansett, om du har noe som er i nærheten av armstrongs mix flørter du definitivt med fingerførligheten din om du lager kvantum i gram-klassen. Sånn helt seriøst, dropp de greiene der. Det er noe av det farligste du kan lage. Det er ikke spørsmål om hvorvidt, men når det går galt.
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Når du sier fosfor, mener du faktisk fosfor eller er det et eller annet du har samlet sammen fra et annet sted? Uansett, om du har noe som er i nærheten av armstrongs mix flørter du definitivt med fingerførligheten din om du lager kvantum i gram-klassen. Sånn helt seriøst, dropp de greiene der. Det er noe av det farligste du kan lage. Det er ikke spørsmål om hvorvidt, men når det går galt.
Vis hele sitatet...
Ja men jeg skal helder bruke svart krutt for det er ikke like farlig og det er mere stabilt en fyrstikk hoder og fosfor. i kveld så dro jeg og en kompis ut så gikk vi litt så sa jeg til han va e hadde i sekken så da gikk vi under kaya og kasta en av dem som var størrelse med et lite enkelskudd og det small sån inn i faan vi kjente trykket fra «firecracker’n» det var litt skummelt så og det smalt så pipinga sto

Sitat av Nygaard Vis innlegg
Når du sier fosfor, mener du faktisk fosfor eller er det et eller annet du har samlet sammen fra et annet sted? Uansett, om du har noe som er i nærheten av armstrongs mix flørter du definitivt med fingerførligheten din om du lager kvantum i gram-klassen. Sånn helt seriøst, dropp de greiene der. Det er noe av det farligste du kan lage. Det er ikke spørsmål om hvorvidt, men når det går galt.
Vis hele sitatet...
jeg had laget en snus eske verd av den mixen så jeg hade sånn 12-16 eske med fosfor skrapet av og 10-12 esker med fyrstikk hoder
Sist endret av pyromedfingrer; 10. januar 2024 kl. 22:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.