Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1483
har lurt på en ting, ang. Om man har ett rulleblad, som tiliser att man ikke får dra til amerika.
Er det på noen slags måte en likevel klarer og komme seg inn i landet. og hva skjer om du blir feks. stoppet av onkel blå borti statene, og de spør hvem du er, du snakker flytende amerikansk og sier du ikke husker noe av ditt "tidligere" liv, finner de ut hvem du egentlig er? og hva skjer evt?
Det første jeg tenker av å lese posten din er at du er full, men vet ikke om det bare er meg.
Galskap's Avatar
Trådstarter
hehe. er nok ikke full, mulig jeg har formulert meg litt dårlig.


Det jeg mener er, sett att man drar til feks miami, for og starte ett helt nytt liv, og tar med seg absolutt null fra tidligere liv.
hvordan starter man da ett nytt liv der? legger seg i enn rennestein til noen finner en og sier man ikke husker noe? hva skjer da så videre om du ikke kan oppgi noen identitet?
Sist endret av Galskap; 2. mars 2008 kl. 04:35.
Sitat av Galskap
hehe. er nok ikke full, mulig jeg har formulert meg litt dårlig.


Det jeg mener er, sett att man drar til feks miami, for og starte ett helt nytt liv, og tar med seg absolutt null fra tidligere liv.
hvordan starter man da ett nytt liv der? legger seg i enn rennestein til noen finner en og sier man ikke husker noe? hva skjer da så videre om du ikke kan oppgi noen identitet?
Vis hele sitatet...
Du blir fengslet til de finner ut hvem du er.
Jeg har hørt at det kun er "voldelige prikker" som nekter deg tilgang til USA.
Rusrelaterte "prikker" ikke voldelige
hm.. Kun rusrelaterte og/eller voldelige "prikker"? Trodde det var så at en ikke fikk komme inn bare en hadde "prikker" generelt jeg, uansett hva det måtte vere. Noen som vet sikkert?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
http://www.google.no/search?q=rulleb...ient=firefox-a

Normalt sett må ikke nordmenn ha visum for opphold inntil 90 dager, kan være du må søke om visum. Snakke med ambasaden?
haha.. denne posten kom bra på.
Fikk akkurat en veldig flott pop-up fra tpb.

http://www.usafis.org/_sys/EN/count_...2fr_en_cong468

Win A Green Card to The US and A
Register now and get a YEAR FOR FREE! wohoo..
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av OracIe
Win A Green Card to The US and A
Register now and get a YEAR FOR FREE! wohoo..
Vis hele sitatet...
Da er vel saken løst. Kan man få ny greencard etter at man har vært i USA i ett år? O_o
HAHAHA!!!
Det var dagens
Du tar første fly til mexico og gjør det på gamle måten.
Selvfølgelig går det an
Jeg har rulleblad og har vært i Amerika. Du trenger bare å søke på ambasaden eller noe.
Det derre preiket om at du ALDRI i livet kommer in i USa bare du har kjørt på rødt lys er noe tull.
Selv om jeg var ganske nervøs når jeg sto på San Francisco Airport og skulle igjennom immigrants kontrollen...
enig med frgz
Sitat av Sarv_2
hm.. Kun rusrelaterte og/eller voldelige "prikker"? Trodde det var så at en ikke fikk komme inn bare en hadde "prikker" generelt jeg, uansett hva det måtte vere. Noen som vet sikkert?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kommer en ikke inn i USA hvis en har narkotika på rullebladet. Bare se på Amy Whinehouse. http://aftenbladet.no/underholdning/...icle592672.ece

Noe annet er at de ikke sjekker hver gang, og at det slik går an å sjangse på at å lure dem.

Men hvis du blir tatt i å gi falske opplysninger til amerikanske myndigheter, venter flere uker i amerikansk fengsel.

Det kan jo bli en ny opplevelse for en hvit amåkriminell gutt fra anderledeslandet...
Jeg som både er norsk og amerikansk statsborger, hvordan foreligger dette? Har fra før en narkotikadom (hasj), og venter på å møte i retten å få enda en dom for samme opplegget.
Jeg har ikke tro på at jeg får foten i ræva å blir kasta ut dersom jeg prøver å reise til USA..
Sitat av møkk
Jeg som både er norsk og amerikansk statsborger, hvordan foreligger dette? Har fra før en narkotikadom (hasj), og venter på å møte i retten å få enda en dom for samme opplegget.
Jeg har ikke tro på at jeg får foten i ræva å blir kasta ut dersom jeg prøver å reise til USA..
Vis hele sitatet...
Det har ingen betydning så lenge du har gjordt opp for dvs. sonet eller betalt bøter for forbrytelser begått i et annet land.
Du blir ikke nektet adgang til USA så lenge du har statsborgerskap.
(Jeg har også dobbelt statsborgerskap)
Det går helt fint ann å reise til USA med narkotika på rullebladet, men det kan nok ikke være helt ferskt, og må man må søke om visum. Skal man jobbe må man ta urinprøve som tester negativt på all narkotika.