Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3819
Hei.

Jeg ringte en bank i dag for å få tilbud på forsikring, det jeg skal forsikre er en audi TT 1.8t quattro 2000 mod. Jeg valgte kjørelengde på 16000 km i året med engenandel på 4000 kr. Jeg er 20 år gammel.

Det tilbudet jeg fikk var 41000 i året. Er dette realistisk? Hørtes helt insane dyrt ut.

Noen av dere som har forsikret en liknende bil? Noen gode forsikringsselskaper å anbefale?

Takk for alle svar!
Hehe. Det er nok pga alder. Jeg for min del synes du fikk en meget god pris, og det er bare å slå til.

Kjøper du typsike ungdomsbiler med god motor, så koster det skjorten. Når du blir 23, så blir det litt bedre hos noen selskaper.
Trådstarter
en meget god pris? mener du det? ; O

jeg har btw 40% bonus fra før
Gjensidige har tradisjonelt vært billig på bilforsikring til ungdom, hør med de. Selv benytter jeg Storebrand og er veldig fornøyd med de både på pris og service, men tror ikke de er like rimelig på ungdom (jeg er selv 25 år gammel).
Sist endret av Ezukiel; 13. mars 2010 kl. 15:25.
Det som spiller inn og gjør det dyrere enn "vanlig", er at du er under 23 år (vanligvis en fellesgrense for ungdom) og at du har en ganske ny bil som er av sportslig preg (statistikken viser at disse, i sammenheng med at du er gutt, vil skade bilen mer/oftere).

Jeg anbefaler at du sjekker med mange andre forsikringsselskaper før du gjør noe som helst annet.
Kanskje det til og med kan lønne seg og flytte både sparekonto, BSU, andre forsikringer over til et nytt selskap?
Du finner det ikke ut før du undersøker i alle fall
Sist endret av Grimdoc; 13. mars 2010 kl. 15:26.
Om du får en av foreldrene dine til å tegne forsikkringen, vil du spare mange tusen.
De fleste forsikkringsselskaper har syke priser til ungdom/unge voksne.
Det KAN lønne seg at du har forsikringen på en av dine foreldre/foresatte, slik at du bare betaler det de betaler.
Men det negative med dette er at du selv ikke får opptjent noen bonus. Men du bør regne litt på det for å se om det er lønnsomt for deg.

Et annet "triks" er at foreldrene dine har forsikringen på den bilen du vil kjøre, men samtidig så har du forsikring på en drittbil som bare står og støver ned (og koster minimalt i forsikring).
På denne måten får du bonus selv, og betaler lite for bruksbilen din sin forsikring. Men dette er sannsynligvis litt dyrere enn første eksempel.
Sist endret av Grimdoc; 13. mars 2010 kl. 15:33.
Sitat av pman Vis innlegg
Hehe. Det er nok pga alder.
Vis hele sitatet...
I følge forsikringsselskapene, Gjensidige og Trygg Vesta som jeg sjekket med hadde det når det gjelder Audi og visse modeller av BMW med skadefrekvens, sinnsyke delepriser og skadeomfang når det smeller.

Jeg havnet på 34600.- hos Gjensidige som var billigst for meg for bilen som trådstarter nevner i sitt innlegg.

Er 56 og har full bonus.
Ta og ring frende forsikring. mest sannsynlig er de billiger. flere jeg har anbefalt det til har spart endel tusenlapper på og bytte til dem.
http://www.frende.no/
tlf 03600
3400,- mnd er ikke så jævlig mye for en sånn bil.

jeg har en 02 golf med mindre motor og betaler ca 2800,-
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Noen som vet om jeg (18år) kan få veteran forsikring? har hørt mye forskjellig.... noen med erfaring??
Sålenge du har en veteranbil så skulle vel ikke det være noe problem?
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Sitat av catsel Vis innlegg
Sålenge du har en veteranbil så skulle vel ikke det være noe problem?
Vis hele sitatet...
bare hørt at folk sier jeg ikke kan få det... det er jo veldig billig... så hadde vert greit å ha det
Sitat av ass-beer Vis innlegg
bare hørt at folk sier jeg ikke kan få det... det er jo veldig billig... så hadde vert greit å ha det
Vis hele sitatet...
For å få ordentlig veteranforsikring stilles det vel en del krav til bilen tror jeg. At den er helt orginal f.eks.
Du må i tillegg ha en bruksbil ved siden av. Du kan ihverfall ikke bare forsikre en veteranbil i IF.
Trådstarter
Gjensidige har tradisjonelt vært billig på bilforsikring til ungdom, hør med de. Selv benytter jeg Storebrand og er veldig fornøyd med de både på pris og service, men tror ikke de er like rimelig på ungdom (jeg er selv 25 år gammel).
Vis hele sitatet...
Will do!


Et annet "triks" er at foreldrene dine har forsikringen på den bilen du vil kjøre, men samtidig så har du forsikring på en drittbil som bare står og støver ned (og koster minimalt i forsikring).
På denne måten får du bonus selv, og betaler lite for bruksbilen din sin forsikring. Men dette er sannsynligvis litt dyrere enn første eksempel.
Vis hele sitatet...
Dette kunne jeg gjort, men bilen er desverre delvis finansiert, og da stiller banken krav til kaskoforsikring som står på låntaker, dvs meg. Og er enig med deg i at det kanskje er bedre å prøve å spare opp mer bonus, med tanke på at jeg har 40% bonus fra forrige bil jeg hadde forsikring på.

Ta og ring frende forsikring. mest sannsynlig er de billiger. flere jeg har anbefalt det til har spart endel tusenlapper på og bytte til dem.
http://www.frende.no/
tlf 03600
Vis hele sitatet...
Skal gjøre det på mandagen


Noen andre forslag?
Sist endret av Hawken-; 13. mars 2010 kl. 19:42.
Vet ingenting
Sitat av erik154690 Vis innlegg
For å få ordentlig veteranforsikring stilles det vel en del krav til bilen tror jeg. At den er helt orginal f.eks.
Vis hele sitatet...
Riktig. Man må holde bilene i noenlunde originalstand og bilen skal ikke brukes som bruksbil, men til gjengjeld betaler jeg 400,- i året for fullkasko på min veteranbil.