Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3185
Er det mulig å bli mummifisert i dag? Dette vil ikke nødvendigvis noen pyramide eller seremoni, men bare selve mummifiseringen. Fjerningen av hjernen, balsameringen, osv for så å bli begravlagt i en "kristen" grav

Noen som vet?
Har du penger nok er alt mulig.
Jeg mener att en liten del av befolkningen i Egypt fortsatt utfører mumifisering på dyr, men ikke mennesker. Men vet ikke om noen som fortsatt praktiserer det på mennesker.
Jeg vet at de bedrev en slags kjemisk behandling av lik på 80 tallet.
Hvorfor er jeg usikker på, men en av bieffektene var at opptil 25 år etterpå når graverne skulle lage nye graver der lik fra 80 tallet hadde blitt begravet så kunne man ofte finne hermetiserte lik som var i overraskende god forfatning.

Dette satte myndighetene en stopper for og derfor tror jeg at vi kan konkludere med at selve bevaringen av kroppen er forbudt. (?)
Men det å fjerne hjernen og andre vitale organer kan man kanskje ordne dersom du donerer kroppen din til vitenskapen.
Prøv da vel.
hm.. Mumifisere meg selv, grave meg ned i isen i antarktis, bli funnet om 10.000 år.
Mange som blir kjent etter døden. Hadde nok vært litt kult om det hadde blitt en sensasjon om jeg hadde blitt funnet 10.000 år fram i tid
Gjerne gravlagt med et datablad, den peridiske tabell osv for å vise hvor "langt" - om dette skulle ha blitt glemt opp gjennom tiden.
lol
Ble ikke kong Olav balsamert?
har hørt noe om det, er vel vanlig praksis i kongelige kretser.
Sitat av kenny Vis innlegg
Ble ikke kong Olav balsamert?
har hørt noe om det, er vel vanlig praksis i kongelige kretser.
Vis hele sitatet...
*knis* silly person
Sist endret av Anr Bjötk; 9. januar 2010 kl. 02:00.
Du kan bli balsamert, men ikke mumifisert. Balsamering skjer oftest når du donerer kroppen til vitenskapen.
Du kan jo spørre om du kan bli stoppet ut.
Ta kontakt med "Summum" i Salt Lake City.

Summum practices "Modern Mummification" and "Transference" as a means to guide one's essence to a greater destination following the death of the body.[14] Summum is a 501(c)(3) non-profit corporation sole that was granted a religious exemption from the IRS for its mummification service.[10] The service is available to anyone for spiritual reasons and is also offered for pets. Summum does request and accept donations, thereby making it probable that these mummification services are a major source of financial support.[15] The process has been featured in programs produced by National Geographic and the British Broadcasting Corporation.[16][17]
Vis hele sitatet...
Wikipedia
Joda, hadde sikkert vært kult å blitt funnet om 10 000 år, hvis du kunne sett det ;D Du er guds mann hører jeg
Altså for min del er det fullt gjør med pyramide,tjenere og skatter eller GTFO :P
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
hm.. Mumifisere meg selv, grave meg ned i isen i antarktis, bli funnet om 10.000 år.
Mange som blir kjent etter døden. Hadde nok vært litt kult om det hadde blitt en sensasjon om jeg hadde blitt funnet 10.000 år fram i tid
Gjerne gravlagt med et datablad, den peridiske tabell osv for å vise hvor "langt" - om dette skulle ha blitt glemt opp gjennom tiden.
lol
Vis hele sitatet...
Eller grave seg ned i en myr (?)