Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 794
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Heisann alle sammen. Tenker vi kunne ha en tråd for Aksje-NM. Her kan vi legge ut nyheter om selskaper og aksjer generelt, diskutere omkring ulike aksjer o.l.

Håper dere skjønner tegninga

www.aksjenm.no

Lykke til med aksjene
Kapitalist
Klix's Avatar
Jeg ser på MHG, spesielt hvis den nærmer seg 2.7 kr fordi på 2.7 kr er EV/kg 37 kr (laveste vi så i høst var EV/kg 32 på kr 2.2 – i et helt annet makro- og lakseklima). Aksjen kommer til å gå til 4 kr (EV/kg 50) ila. 2013, og mye tyder nå på ny opptur. Bull!
Mon tro om de bare sletter alle på topp ti en uke før slutt i år også?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
I fjor var vinneren siktet for aksjemanipulasjon.

Og forresten så satser jeg både på it og olje i år.
Personlig synes jeg dette aksje-NM blir litt tullete. Det handler i bunn og grunn om hvem som finner den store gullklumpen og får en enorm avkastning på en enkeltaksje. Man kan vel ikke annet enn å satse på de super-risky aksjene for å ha en sjangs. Nytter nok ikke med Statoil og Telenor, nei.
Selvfølgelig kan man jo analysere markedet og få en pekepinn på hvilke aksjer som med størst sannsynlighet har et potensial til å hoppe opp 50%, men man kan fortsatt aldri spå aksjemarkedet.

Alt i alt så er det jo et positivt tiltak som kan gi en interesse innenfor økonomi og aksjer, men synes fortsatt det ikke viser helt hvem som virkelig er den dyktigste aksjetraderen.