Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3881
Hei, sliter endel med fps drops i spillet CS:GO.

Har følgende speccs:

Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

CPU
Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz (overklokket til 4.2GHz)
Ivy Bridge 22nm Technology

RAM
4,00GB Single-Channel DDR3 @ 699MHz (9-9-9-24)

Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P8Z68-V LX (LGA1155)

Graphics
BenQ XL2411Z (1920x1080@144Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (MSI)

Storage
931GB Seagate ST1000DM003-9YN162 ATA Device (SATA)

Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-5280S ATA Device

Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)

ALLE jeg prater med sier at med den PCen burde jeg lett ha stabil FPS på over 300?

Dropper i blant ned i under 100fps og dette merkes veldig.. noen som kan tenke seg hvorfor dette skjer?

Har i tillegg alt av innstillinger på spillet på lavt, kjører lav oppløsning og har konfigurert windows så det krever minst mulig.

Trenger HJELP! Takker for konkrete tilbakemeldinger :]
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Hmmm.. Eneste jeg kan se er at RAMen kanskje sliter litt. 4GB med 699Mhz er ganske lite, men i teorien burde det fortsatt ikke være et problem.
Stemmer det at du kun har 4 GB med minne? Hvilket OS kjører du? 4 GB minne blir fort oppbrukt når OSet skal ha sitt, steam skal ha sitt, CS:GO skal ha sitt. Potensielt andre programmer som kjører også. Det som skjer når minnet blir brukt opp er at maskinen begynner å skrive og lese til en fil på harddisken, som er ekstremt mye treigere. Dersom dette skjer er det naturlig at man opplever fps-drop og andre ytelsesproblemer.
Trådstarter
6 0
Ja, tror det skal stemme at det kun har 4GB med minne! Det som står når jeg kjører programmet: Speccy, der jeg får informasjon om alt pc innhold.

Kjører
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Windows 7 64-bit minimumskrav er 2 GB minne. CS:GO har også minimumskrav på 2 GB. Så har du alt av programvare som kjører oppå der igjen. Med hovedkortet ditt kan du f.eks. gå for disse brikkene: https://www.komplett.no/hyperx-fury-...b-black/812852

Det er en ganske grei oppgradering både med tanke på hastighet og mengde ram.
Sist endret av danielsk; 12. juni 2015 kl. 14:27.
Trådstarter
6 0
Ahh, Fantastisk!

Tusen, tusen takk for svar, skal kjøpe en av de og prøve da!
Bare husk å ikke bruk de nye brikkene sammen med den/de gamle brikkene.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Bare husk å ikke bruk de nye brikkene sammen med den/de gamle brikkene.
Vis hele sitatet...
Tenkte egentlig bare å lurke litt men så ble jeg litt nysgerrig på svaret ditt
Hvorfor bør han ikke det?
Sitat av dataleteren 101 Vis innlegg
Tenkte egentlig bare å lurke litt men så ble jeg litt nysgerrig på svaret ditt
Hvorfor bør han ikke det?
Vis hele sitatet...
Hvis det er forskjellig type RAM vil de ikke fungere sammen, og siden den RAMen han har er 699Mhz vil den nye klokkes ned til samme frekvens så da vil han miste en del ytelse.
Stilt alt på low?
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Stilt alt på low?
Vis hele sitatet...
Les den nest siste setningen i posten til OP
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mye av de siste FPS droppene skjer pga spillet og serverne. Det bruker å komme ved små oppdateringer igjen også blir det som regel rettet på ved neste oppdatering. Har stabil og høy FPS når jeg spiller selv, men noen ganger så fryser deg seg i 50 FPS forså å komme tilbake til 300-400.

Er ikke sikkert det er casen din her, men bare nevner det. For det med FPS problemer som kommer ofte, men raskt er tildels vanlig på Volvo sine servere. Gaben pls fix! Ellers så kan det være som nevnt over at det har noe med minnet ditt å gjøre.

Uansett, har du prøvde Geforce Experience å sett hva den annbefaler av innstillinger? Eventuelt så kan du prøve med en CFG eller lounch options: +cl_forcepreload 1 -novid -console -threads 4 -high +cl_updaterate 128 +cl_cmdrate 128 +cl_interp 0 +cl_interp_ratio 1 +rate 128000 -nod3d9ex
Sitat av pjiy Vis innlegg
Hei, sliter endel med fps drops i spillet CS:GO.

Har følgende speccs:

Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

CPU
Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz (overklokket til 4.2GHz)
Ivy Bridge 22nm Technology

RAM
4,00GB Single-Channel DDR3 @ 699MHz (9-9-9-24)

Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P8Z68-V LX (LGA1155)

Graphics
BenQ XL2411Z (1920x1080@144Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (MSI)

Storage
931GB Seagate ST1000DM003-9YN162 ATA Device (SATA)

Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-5280S ATA Device

Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)

ALLE jeg prater med sier at med den PCen burde jeg lett ha stabil FPS på over 300?

Dropper i blant ned i under 100fps og dette merkes veldig.. noen som kan tenke seg hvorfor dette skjer?

Har i tillegg alt av innstillinger på spillet på lavt, kjører lav oppløsning og har konfigurert windows så det krever minst mulig.

Trenger HJELP! Takker for konkrete tilbakemeldinger :]
Vis hele sitatet...
Vi har samme prosessor og grafikkort, kan bekrefte at det er RAMen din som er problemet.. Kjøp deg 1666 Mhz RAM og 8 GB +
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
6 0
Har nå kjøpt 8GB 1800MHZ og opplever fortsatt det samme. Kan ha 300 fps ene øyeblikket, og bikker under 100 det neste..

Har nå også prøvd å endre mange innstillinger i nVidia kontrollpanel etter å ha lest mye "tips" på nettet.

Har nå prøvd å formatere, installere kun de nødvendige program/oppdateringer.

Har også dette i launch options:
-freq 144 -novid -nod3d9ex -nojoy -high -threads 7 +cl_forcepreload 1

Har også klokket CPU til 4.2GHz uten at det ser ut til å hjelpe noe..

Er for gæli at PCn ikke klarer å dra dette spillet..

Sitat av Chim Vis innlegg
Vi har samme prosessor og grafikkort, kan bekrefte at det er RAMen din som er problemet.. Kjøp deg 1666 Mhz RAM og 8 GB +
Vis hele sitatet...
Hva kjører du i FPS ?
Sist endret av pjiy; 23. oktober 2015 kl. 21:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du er en av flere
Dersom du sjekker google også, så er det flere som sliter med samme problemet, mulig det er en oppdatering som har gjort dette.

Last ned MSI afterburner(eller lignende) sett på graf og spill til det oppstår problem, deretter sjekk/ta bilde av grafen.
Legg merke til temperatur og gpu utnyttelse i %. Jeg tror enten kortet blir for varmt, eller så bør du cappe fps
Sitat av pjiy Vis innlegg
Har nå kjøpt 8GB 1800MHZ og opplever fortsatt det samme. Kan ha 300 fps ene øyeblikket, og bikker under 100 det neste..

Har nå også prøvd å endre mange innstillinger i nVidia kontrollpanel etter å ha lest mye "tips" på nettet.

Har nå prøvd å formatere, installere kun de nødvendige program/oppdateringer.

Har også dette i launch options:
-freq 144 -novid -nod3d9ex -nojoy -high -threads 7 +cl_forcepreload 1

Har også klokket CPU til 4.2GHz uten at det ser ut til å hjelpe noe..

Er for gæli at PCn ikke klarer å dra dette spillet..



Hva kjører du i FPS ?
Vis hele sitatet...


Bare for å spørre: Hvorfor kjører du -threads 7? Har du 7 threads? ;s
Trådstarter
6 0
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Bare for å spørre: Hvorfor kjører du -threads 7? Har du 7 threads? ;s
Vis hele sitatet...
Kjører -threads 8, ikke 7. liten feil

Sitat av Fleff Vis innlegg
Du er en av flere
Dersom du sjekker google også, så er det flere som sliter med samme problemet, mulig det er en oppdatering som har gjort dette.

Last ned MSI afterburner(eller lignende) sett på graf og spill til det oppstår problem, deretter sjekk/ta bilde av grafen.
Legg merke til temperatur og gpu utnyttelse i %. Jeg tror enten kortet blir for varmt, eller så bør du cappe fps
Vis hele sitatet...
Problemet kommer ikke etterhvert når jeg spiller, det er stabilt med dårlig fps hele tiden. Kjørte nylig ett Benchmark program for å sjekke om PC'en fungerer som den skal.
CPU'en min scoret da: 7312poeng
Normal score for denne CPU: 9357poeng i følge andre som har tatt denne benchmark.

Spørsmålet mitt er da, kan det være hovedkortet som er for dårlig til å dra CPU? Står noe om at Bus Speed er 100.00 MHz, mens de den sammenligner med er dårligere CPU'er men har en Bus Speed på 333.33 eller 200 MHz.
slå av vertical sync.
Hva er temperaturen på cpu-en din ?
Trådstarter
6 0
Sitat av agsel Vis innlegg
slå av vertical sync.
Vis hele sitatet...
Vertical sync er: AV

CPU temperatur på mellom 45-60 grader

Testet litt mer..

CPU score med 4.3GHz 100.00MHz bus: 7312 (100x43 multiplier)
CPU score med 4.2GHz 105.00MHz bus: 7872 (105x40 multiplier)

Hvordan kan det ha seg? Satte jo ned core speeden for å få den samme som 4.3 på 100mhz
måtte også justere ned ram for å få startet opp pc'n :P
Sist endret av pjiy; 30. oktober 2015 kl. 19:01.
last ned en cfg og autoexec, se om det hjelper. Om du har ssd kan det være lurt å legge spillet på den.
Prøv å høyreklikk på csgo i steam-> properties -> local files -> verify integrity of game cache.
Sist endret av maets; 31. oktober 2015 kl. 00:57.
Sitat av agsel Vis innlegg
slå av vertical sync.
Vis hele sitatet...
Burde ikke TS gjøre det motsatte, skru på vertical sync?

Siden TS får opp mot 300 fps burde vel v-sync klare å holde FPSen mer stabil, men hvis han derimot hadde hatt gjennomsnittlig <60 FPS burde han skrudd av v-sync siden PCen hele tiden vil prøve å oppnå 60 FPS uten å klare det?
Sist endret av Lacertosus; 3. november 2015 kl. 17:11.