Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 8355
Hei godtfolk


Tatt litt macrobilder av div. insekter i det siste. Det er så sykt fascinerende å se hvordan bittesmå ting ser ut når man forstørrer de skikkelig. Dette ble tatt med sigma 105mm f/2,8 og 3 kenko mellomringer (12, 20 og 36mm). SB-900 og SB-600 fra sidene

Bildet er satt sammen av totalt 5 eksponeringer (focus stacking).


http://farm9.staticflickr.com/8453/7899499960_b5c7db6fd4_c.jpg


Hva synes dere?
Sist endret av Butchern; 31. august 2012 kl. 14:20.
Sykt fett ;-) hva andre insekt har du tatt bilde av?
Det der var tøft!!! Knall bra bilde.
Very nice
Nice har du ikke flere?
Dette bildet overgår jo nesten nissebildet ditt! nesten.

men ja, stilig bildet. Var vepsen død da du hadde photoshoot med den?
Joda, det ligger noen fler ute på flickeren min (trykk på bildet).

Rizzlas: Tar bilder av alle insekter som måtte komme i min vei. Funnet ut at min strømførende tennisrekkert forenkler prosessen veldig

Sitat av GreenRay Vis innlegg
Dette bildet overgår jo nesten nissebildet ditt! nesten.
Vis hele sitatet...
Really!? Spiller dere fortsatt nissebilde-kortet deres? Det må da bli glemt snart..

Sitat av GreenRay Vis innlegg
men ja, stilig bildet. Var vepsen død da du hadde photoshoot med den?
Vis hele sitatet...
Bortimot
Synes dette var tøft!

Noen som kunne vist meg det nissebilde?
Hobby Filosof
Sitat av Echodius Vis innlegg
Synes dette var tøft!

Noen som kunne vist meg det nissebilde?
Vis hele sitatet...
Her er det
Sist endret av WhyNot!; 31. august 2012 kl. 15:05.
Veldig bra! Dette fikk meg til å angre på at jeg solgte mitt Sigma 105mm
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Her er det
Vis hele sitatet...
Det er også dette. Litt mindre kjent, men like fantastisk imo.
Og der tenker jeg vi stopper det den avsporingen. Sukk :/
Utrolig stilig bilde! Likte dog dette kanskje enda bedre. Tawon approve
Dette var en veldig enkel KP å dele ut

Flott Focus Stacking
Sitat av Tawon Vis innlegg
Utrolig stilig bilde! Likte dog dette kanskje enda bedre. Tawon approve
Vis hele sitatet...
Det er jeg faktisk enig med deg i.

@Butchern:
Er det noen andre insekter du planlegger å fotografere? Eller tar du bare bilder av whatever som kommer inn stuevinduet?
Jeg digga det bildet der helt sykt, Er det greit jeg bruker det som bakgrunnsbilde på pc'en?
Du får all kredz
Helt fantastisk bilde Butchern!

Men det er kanskje unødvendig å ødelegge alle trådene hans med Nissebilde-tullet. Er liksom ikke så morsomt lenger.
Damn. Klikket gjennom hele flickr-profilen din nå. Du har jammen mange flotte bilder liggende.
Dette er vel favoritten av vepsene:
http://www.flickr.com/photos/rubenst...in/photostream
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Jeg digga det bildet der helt sykt, Er det greit jeg bruker det som bakgrunnsbilde på pc'en?
Du får all kredz
Vis hele sitatet...
Kjør på.

Tawon og moret: Interessant! Er det vinkelen? Jeg så nå at jeg hadde litt tamme farger i det her, kanskje det er det
Sitat av Butchern Vis innlegg
Tawon og moret: Interessant! Er det vinkelen? Jeg så nå at jeg hadde litt tamme farger i det her, kanskje det er det
Vis hele sitatet...
Det var noe ekstra elegant ved det bildet, fargene og poseringen tatt med i betraktning. Du hadde også mange andre flotte bilder. Keep snappin'!
Sist endret av Tawon; 31. august 2012 kl. 17:14.
The lab series
Forman's Avatar
så på bildene dine å di var sinsykt bra!
Sitat av Butchern Vis innlegg
Kjør på.

Tawon og moret: Interessant! Er det vinkelen? Jeg så nå at jeg hadde litt tamme farger i det her, kanskje det er det
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er mer vinkelen enn fargene, men det er veldig vanskelig å sette fingeren på hva som gjør et bilde "bedre" enn et annet.
Men, bildet i førsteposten din var veldig detaljert og man kan virkelig se teksturen på vepsen. På den måten er det et bra bilde, uten tvil, men det mangler IT-faktoren jeg ser i ZzZ. Det som gjør at man har lyst til å ha det som bakgrunn.

Har du forresten noen av disse bildene i printet format? Hadde vært veldig kult med et av disse i rundt 70x80cm hengende på veggen.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg tror det er mer vinkelen enn fargene, men det er veldig vanskelig å sette fingeren på hva som gjør et bilde "bedre" enn et annet.
Men, bildet i førsteposten din var veldig detaljert og man kan virkelig se teksturen på vepsen. På den måten er det et bra bilde, uten tvil, men det mangler IT-faktoren jeg ser i ZzZ. Det som gjør at man har lyst til å ha det som bakgrunn.

Har du forresten noen av disse bildene i printet format? Hadde vært veldig kult med et av disse i rundt 70x80cm hengende på veggen.
Vis hele sitatet...
IT-faktoren, mener du litt freshere bakgrunn? Det kan jeg skjønne

Nei det har jeg ikke, men er skikkelig gira på en stor print av et av dem. Tror det
hadde vært smuud
...Og nok en gang smeller Butchern inn et bilde som banker de fleste andre jyplingene på nFF ned i støvlene!
Post gjerne flere bilder.
Sitat av Knask Vis innlegg
...Og nok en gang smeller Butchern inn et bilde som banker de fleste andre jyplingene på nFF ned i støvlene!
Post gjerne flere bilder.
Vis hele sitatet...
Joda, skal nok fortsette å poste litt, men ikke så mye på en gang.

Fun fact, visste dere at bien ikke er gul over alt på de områdene man tenker er gule? Se på bildet, jeg måtte gå tilbake til raw-filen fordi jeg trodde jeg hadde dreti meg ut i redigeringen, men slik er de altså

Da kommer jeg med en liten spider-update i tråden her jeg. Gikk ut for å lete etter kryp da jeg fant denne kvinnen, med et digert egg! *grøss* Stunna hu med elektriske fluedreperen min- hun rørte på seg men var rolig nok til at jeg kunne plassere hu slik jeg ville i mitt lille improviserte edderkopp-studio

Oppsettet mitt, rørte litt på blitsene for å se hva som funka best:

http://farm9.staticflickr.com/8460/7907762178_a8d6afb823_c.jpg



1.
http://farm9.staticflickr.com/8314/7907759670_68ace1dd54_c.jpg


2.
http://farm9.staticflickr.com/8175/7907754078_2bd3528971_c.jpg


3.
http://farm9.staticflickr.com/8443/7907757338_bacedce8e6_c.jpg
Kjempeflotte bilder både her og på Flickeren din Jeg er selv makro og insekt-hekta, så dette likte jeg veeeldig godt!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Skulle nesten kjøpt meg ett kamera for å ta macro av bugs.

Var drit kult det hær!
WOW ! det var syyykt stilig !!! Åssen kamera er det du har brukt ?? og hvor kjøpte du det osv ?
Sitat av BollaBong Vis innlegg
WOW ! det var syyykt stilig !!! Åssen kamera er det du har brukt ?? og hvor kjøpte du det osv ?
Vis hele sitatet...
Jeg brukte nikon d300s og sigma 105mm f/2,8 på de siste bildene av edderkoppen. På de av vepsen fyrer jeg opp kenko mellomringene så jeg kan fokusere nærmere
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Utrolig flotte bilder både av veps og edderkopp! Gøy å se hvordan oppsettet ditt var og. Har noen gedigne edderkopper i kjellerboden her. Bare kom og lån.
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Jeg skrek ut høyt når jeg så edderkoppbildene! Fyfaen. Ikke mitt mest mandige øyeblikk. Men jæskli bra bilder, gatekredd og KPs til deg!
Sitat av Snipes Vis innlegg
Jeg skrek ut høyt når jeg så edderkoppbildene! Fyfaen. Ikke mitt mest mandige øyeblikk. Men jæskli bra bilder, gatekredd og KPs til deg!
Vis hele sitatet...
Ja jeg kjenner meg ikke så veldig tøff selv, der jeg sitter å svetter meg gjennom shooten
Utrolig kule Bilder
Hvilket kamera bruker du ?
Sitat av Antidote Vis innlegg
Utrolig kule Bilder
Hvilket kamera bruker du ?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser et lite knippe poster opp så ser du det
Nydelige bilder. Nærbildet av edderkoppfjeset er fantastisk!
Man skjønner fort hvorfor insekter blir oppfatta som ekle....
Men bildene var helt sinnssyke! Noe av det beste jeg har sett iallfall
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Man skjønner fort hvorfor insekter blir oppfatta som ekle....
Vis hele sitatet...
Skal vise deg ekkel jeg..

http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater

*hyyyl*
Hater veps og krypdyr, men portrettet her var sinnsykt nice! Stå på
Bruk heller Ether.. Fåes kjøpt på apoteket.
Drypp et par dråper på en vattdott og putt det i et lite glass sammen med insektet.

Ellers er bildene fete! Edderkoppbildet kunne vært en smule bedre. Man ser at dette er en halvdau edderkopp pga plasseringen av bena.
Sitat av Butchern Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Haha, da snakker vi!!
Sitat av Snipes Vis innlegg
Jeg skrek ut høyt når jeg så edderkoppbildene! Fyfaen. Ikke mitt mest mandige øyeblikk. Men jæskli bra bilder, gatekredd og KPs til deg!
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke redd edderkopper til vanlig så blir kanskje litt feil av meg å uttale meg her, men jeg syns rett og slett at edderkoppen så temmelig harmløs ut på det bildet i forhold til det de ofte gjør når man ser den kravle rundt på vegger og tak.
Med så fine detaljer med øynene så det nesten ut som om den hadde et vemodig og stakkarslig uttrykk istedenfor det man kanskje skulle forevente seg av en slik mini-drapsmaskin.
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg er ikke redd edderkopper til vanlig så blir kanskje litt feil av meg å uttale meg her, men jeg syns rett og slett at edderkoppen så temmelig harmløs ut på det bildet i forhold til det de ofte gjør når man ser den kravle rundt på vegger og tak.
Med så fine detaljer med øynene så det nesten ut som om den hadde et vemodig og stakkarslig uttrykk istedenfor det man kanskje skulle forevente seg av en slik mini-drapsmaskin.
Vis hele sitatet...
Jeg er litt enig med deg Knask. Syns de blir mindre ubehagelige jo nærmere jeg ser på de, og ser detaljene. Det er når de kommer sprintene over en vegg, med sine lange tynne ben at jeg sliter mest
Stilig, rett og slett!
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.vg.no/bildespesial/spesial.php?id=9282

Portretter av enda mindre krabater
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nei har du sett, dette var jo megabra. Har du brukt stacking metoden?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kjempefine bilder!

Jeg har selv et Nikkor 105 mm makroobjektiv, med en nærgrense på 31 cm. Vet du hva som omtrent blir nærgrensen på objektivet med mellomringene?