Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 641
Hei,
jeg har kommet godt i gang med utviklingen av iPhone spill nå. Og så skal jeg til å integrere et scoreboard tenkte jeg.
Så lurte på om noen her har erfaring med OpenFeint, Scoreloop eller Plus+
og kan gi en tilbakemelding om hva som er best å bruke?

Eventuelt om du ikke har brukt noen av dem i dine spill, men kun har brukt dem til å poste highscorer. Hvilken er du da mest fornøyd med?
Jeg er ikke en utvikler, kun en gjennomsnittlig iPod touch-bruker og jeg liker ingen av dem. Jeg vet ikke om alle andre også tenker sånn, men jeg trenger virkelig ikke et eksternt system til sånne ting.
personlig foretrekker jeg openfeint, virker hakket mer polert enn de andre systemene
Kan du ikke bare lage noe eget? Er det snakk om en sentralisert løsning (dvs. score lagres på server noe sted?).

Er jo bare en enkel tabell.
Hacker
Trådstarter
Hei, og takk for svar.
Ja jeg vurdere/holde på å lage noe eget. Tror det blir den beste løsningen mtp utseende.
Men det er jo greit at det fungerer bra sikkerhetsmessig, og da scorer nok en ferdigløsning godt.
Hacker
Trådstarter
Tror jeg går for å utvikle scoreboardet selv bare.
Men jeg sliter litt mer å sette cookie i Safari på mobilen, jeg bruker php til det. Noen som har tips som hva som kan være galt?
<?php
setcookie("user", $user, time()+3600);
?>