Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1364633
Har det blitt sprengt en bombe i oslo nå? :O
did i miss something
fant ikke noe på google?
Sist endret av ImsdalFlaske; 22. juli 2011 kl. 16:39.
Det virker sånn, folk ligger og blør i gata, vinduer er blåst ut overalt.
Wtf? TITEGN!

Edit: Står på VG, DB! Er faktisk sant!
Sist endret av Darkerface2; 22. juli 2011 kl. 16:41.
VG bekfrefter at det har vært en eksplosjon i Oslo sentrum.
Sist endret av CelphCrowned; 22. juli 2011 kl. 16:41.
På Jar i Bærum hørte jeg og en kopis et skikkelig drønn ca 15:25.
Men da trodde vi det var torden.
http://www.dagbladet.no/2011/07/22/n...sjon/17411344/

Det har vært en stor eksplosjon ved Akersgata ved Finansdepartementet. Det skal være store skader.
- dagbladet
Vis hele sitatet...
Nyhets kanalen!
Holy shit, skal til oslo om 30min o0
jeg skal i bygget bak vg..
Sist endret av ImsdalFlaske; 22. juli 2011 kl. 16:45.
Dagbladet skriver at 3 personer er skadde, og at eksplosjonen først og fremst rammet VG-bygget.

EDIT: For treig.
Sist endret av King Ink; 22. juli 2011 kl. 16:48.
faeeen jeg satt på en cafe ved torggata og snakket med noen oldiser da rutene ble blæsta til helvete.
sykeste as, beina hjem. faen er det som skjer ??
Alt tyder dessverre på det.
Radio Norge sier regjeringsbygget.
Sitat av Kain Vis innlegg
Alvorlig hendelse?
Vis hele sitatet...
Mange personer er skadet etter den voldsomme eksplosjonen.

Hele Regjeringskvartalet er knust - hele bygningen er smadret fra topp til bunn.
VG
Db sier bygget til VG er offeret, og at youngstorget er i kaos.
http://www.dagbladet.no/2011/07/22/n...sjon/17411344/
http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00895/Regjeringsbygg_895981i.jpg

Hele Regjeringskvartalet er knust - hele bygningen er smadret fra topp til bunn.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Vg sier regjeringskvartalet.. de hadde vel merket om det var deres eget mediahus
TV2 Nyhetskanalen.
Skru på akkurat NÅ!
Sitat av mikkello Vis innlegg
http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00895/Regjeringsbygg_895981i.jpg

Hele Regjeringskvartalet er knust - hele bygningen er smadret fra topp til bunn.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs? Er det etter eksplosjonen?
Sitat av rW. Vis innlegg
Er du seriøs? Er det etter eksplosjonen?
Vis hele sitatet...
Vet ikke, er i hvert fall bildet tv2 bruker. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...m-3544362.html
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Shit.. såpass ja.. trudde kanskje det var snakk om en gass eksplosjon.. men det er ikke resultatet av en sånn eksplosjon det er det altfor mye skader til (med mindre noen har lagret 100km3 med oksygen uten for regjeringsbygget)
Og der tror jeg reisen som jeg skulle ta til oslo er fucked.
skulle i bygget på baksiden..

Sitat av Eplegutten Vis innlegg
TV2 Nyhetskanalen.
Skru på akkurat NÅ!
Vis hele sitatet...
Spread the word!
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Hørte et drønn her ute i Bærum for litt siden og ja. Shit. Ser alvorlig ut.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Vg sier regjeringskvartalet.. de hadde vel merket om det var deres eget mediahus
Vis hele sitatet...
- Det er VG-huset som er rammet. Vinduer på fasaden mot Regjeringskvartalet er blåst ut, og det ligger store mengder glass og metall i gata, sier Dagbladets reporter Harald Klungtveit, som er på stedet.

Dette sier dagbladet.
So it happens
Sist endret av KevinNice; 22. juli 2011 kl. 16:55.
Jeg syntes synd på eventuelle muslimer i Oslos gater nå. På alle nettaviser som har åpnet for kommentarer har alle hoppet til konklusjonen om at det er muslimer som bedriver terror.

Er det bare hos meg nettavisene er trege?
Hvis det er muslimer som står bak det her.. åfyf
Sitat av rW. Vis innlegg
Jeg syntes synd på eventuelle muslimer i Oslos gater nå. På alle nettaviser som har åpnet for kommentarer har alle hoppet til konklusjonen om at det er muslimer som bedriver terror.
Vis hele sitatet...
Kanskje det er?

Neida. Mer sannsynlig at den er en FRP-er
http://gfx.nrk.no/rFRmURRuKEi1RxXGUj__ewUDM3DamjViA5fXWPrCrKeg.jpg
http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00895/No_name_895982a.jpg
Sitat av ballestank Vis innlegg
Hvis det er muslimer som står bak det her.. åfyf
Vis hele sitatet...
Gratulerer! Du hopper også nesten til en konklusjon uten et snev av bevis. Og uansett, hva skal du gjøre? Ta alle muslimer, fordi en ekstremist kanskje har gjort noe?
nå vet ikke jeg hvor intens den eksplosjonen var, men jeg lå i stua mi på nesodden (helt i tuppen av nesodden), og kjennte det godt.
Sitat av rW. Vis innlegg
Jeg syntes synd på eventuelle muslimer i Oslos gater nå. På alle nettaviser som har åpnet for kommentarer har alle hoppet til konklusjonen om at det er muslimer som bedriver terror.

Er det bare hos meg nettavisene er trege?
Vis hele sitatet...


Tror de blir overbelastet
Shiiit... Sjukt. Ser på Nyhetskanalen nå.
Naa skal det ha smelt enda en bombe!!
http://media.aftenposten.no/archive/01514/_SCC-AIPub_G-Titte_1514824x.jpg

NRK melder at en ny bombe har gått av.
Sist endret av Birogotti; 22. juli 2011 kl. 17:00.
Sitat av Legend. Vis innlegg
Naa skal det ha smelt enda en bombe!!
Vis hele sitatet...
SERIØST?!
Fra NRK.no
  • Minst 8 er skadd
  • Alle vinduene i regjeringskvartalet er knust
  • Det skal være snakk om to eksplosjoner
Vis hele sitatet...
Sitat av Legend. Vis innlegg
Naa skal det ha smelt enda en bombe!!
Vis hele sitatet...
kilde??? titeign
Sist endret av Dalaras; 22. juli 2011 kl. 17:00.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av ballestank Vis innlegg
Hvis det er muslimer som står bak det her.. åfyf
Vis hele sitatet...
La oss vente med å peke finger på noen før vi vet hva som har skjedd, ikke la denne tråden bli fylt med rasistisk dritt, litt for alvorlig hendelse til det!
sykt, norges første terroraksjon i nyere tid?
Sist endret av Sonic; 22. juli 2011 kl. 17:04.
NRK: Ny eksplosjon. Jeg hadde søkt tilflukt hvis jeg hadde vært i Oslo sentrum nå.
Sitat av rW. Vis innlegg
Gratulerer! Du hopper også nesten til en konklusjon uten et snev av bevis. Og uansett, hva skal du gjøre? Ta alle muslimer, fordi en ekstremist kanskje har gjort noe?
Vis hele sitatet...
Nei. Gidder ikke ta en 17 timers lang diskusjon nå.
Men vil at innvandringen skal strammes inn så det går ann å ha kontroll på de som er inne i landet.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg håper for guds skyld dette er en gass lekasje eller noe i den duren.. Dette kan skape ganke seriøse konsvekvenser hvis det er en gitt folkegruppe som har gjort det :S
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sonic Vis innlegg
sykt, norges første terroraksjon i nyere tid?
Vis hele sitatet...
Nei, nynazister i norge kasta brannbomber mot bokhandler på 70-talet.
det måtte jo komme. var veldig forventet fra min side. Dette er mest sansynlig bare starten for terror også i Norge
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.