Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1009
Anonym bruker
"Plaprende Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg prøvde å røyke weed for første gang i 2018 og har siden da røyket ca. 4 ganger i måneden fram til 3 måneder siden. Har fått tak i kun top shelf og har tilgang på flere ulike strains. Har siden jeg prøvde for første gang elsket weed, det har vært helt fantastisk og jeg elsker effektene det ga meg. Hadde aldri noen dårlig opplevelse, alt var bare positivt! Jeg valgte som sagt for 3 måneder siden å ta en pause for å få ned toleransen min (selvom jeg egentlig ikke hadde så mye toleranse). Etter 3 måneder ville jeg røyke igjen så jeg kjøpte meg en bag av et av mine favorittstrains, men hver gang jeg røyket det så hata jeg effektene. Jeg ble bare drit paranoid, og fikk ikke noen chill effekter. Følte meg bare helt jævlig og jeg aner ikke hvorfor. Så jeg tok en pause og etter 2 uker bestemte jeg meg for å lage brownies med et annet favorittstrain (jeg pleide oftere å spise brownies enn å røyke så det er ikke uvant for meg). Jeg gjenkjente ikke litt weed effektene jeg alltid pleide å ha, men jeg hadde det bare jævlig. Klarte ikke å slappe av, paranoid, dårlig følelse i kroppen osv... prøvde 4 ganger til med ulik doseringer, og det var akkurat det samme hver gang. Jeg aner ikke hva som har skjedd med meg. Før syntes jeg weed det beste jeg visste om, mens nå hater jeg det over alt. Føles nesten ut som en bad trip på lsd. Noen som kan ha forklaring på hva som skjer med meg? Til info er det ikke noe galt med weeden fordi alle kompisene mine har testet og de elsker det.
Cannabis er ikke for alle.
Høres litt ut som at du har hatt en underliggende latent lidelse ligge å boble å weeden har trigget det.
Får du angst og er redd når du bæder?
Baserer mitt svar kun på egne erfaringer.

Det samme hendte meg etter jeg hadde holdt på i ett par års tid, endte opp med å bæde stort sett hver gang i ett år til.

Til slutt konkluderte jeg med at å slutte totalt var det eneste valget for meg. Selv om dette skjedde for rundt 7 år siden har jeg røyket litt i ny og ne, å fått samme resultat hver gang, noia.

Vet ikke om det er noe til hjelp for deg, men hadde jeg vært deg hadde jeg tittet litt på min egen psyke, er det ting som ligger i bakgrunnen kan dette godt være grunnen til att du "bæder"

Lykke til!
Prøv å røyk mindre doser?

For min del kan det også bli slik etter en pause. Start med mye mindre enn du er vandt til å bruke. Eventuelt røyk noen dager i strekk også er det tilsynelatende tilbake til chill igjen. Første trekket er alltid bærst dor meg etter en stund uten.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Eller så kan det ha en annen årsak; ting går ikke bra eller du har bekymringer, du kan være lei deg eller stresset av noe og alt vil du bare bli mer bevisst på av cannabis.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Man får puls av weed, man kan få nedsatt oppfatning, bli forvirret, glemme ting sagt for 10 sekunder siden, eller for 2 minutter siden.
De fysiologiske effektene kan være ubehagelige, særlig når man får i seg tobakk samtidig.

Dessuten er dem jo etter deg. Og meg. RZA BOOKS OF WAR
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme erfaring her. Bare tålte det ikke lenger. Fucka når man bare har hatt goodvibes lenge. Jeg trossa hjernens signaler flere ganger og røyka allikevel og fikk til slutt psykose. Tok noen mnd pause. Ny psykose. Valgte å slutte for godt og har det mye bedre i dag enn når jeg hadde det bra av røykinga.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kroppen sier ganske enkelt ifra at grønt ikke lenger er noe for deg. Finn noe annet å ha det gøy på eller slutt med rus.
Fordi det virker å være en viss grense for hvor høy en kan bli på weed, og går en over denne (personlige) grensen blir det ubehagelig. Så jeg antar at du har fått i deg for mye etter 3 mnd. uten, du hadde ikke toleranse og du fikk et slags sjokk.

Hvis du aldri har hatt cannabis-noia før, så har du noe å arbeide med før du kan kose deg igjen på cannabis. Når den dårlige følelsen har satt seg så er det ikke slik at den bare forsvinner, den kan, men mest sannsynlig ikke.

Det eneste jeg vet virker er å gå rett inn i frykten, du må ha et slags meditativt sinnelag, bare observere uten å gjøre for mye ut av det. På denne måten kan cannabis være en form for psykoterapi, da den bringer fram det en kan kalle underbeviste følelser, tanker, frykter osv.

En må rett og slett noen ganger utføre et stykke psykoterapi på seg selv for å komme over slikt, slik at en kan fortsette å misbruke narkotika ;P Det er derfor urbefolkninger kaller psykoaktive stoffer for medisin.

Jeg tror vi i dag ofte glemmer hvor sterk hasjen kan være, og at det er et potent psykoaktivt middel, med mindre en er daglig røyker og har toleranse som en T-rex har for sexy babes.

Det eneste jeg ikke liker med cannabisen er at hvis en får i seg for mye en hva en takler, så venter det ikke (etter min erfaring) utrolige OBE opplevelser som kan skje på store doser sopp/lsd osv. når en bare gir opp. Men enten noia, spying, blackout, eller bare en virkelig dårlig følelse i kroppen.
Sist endret av Hans Høyhet; 22. januar 2020 kl. 06:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
500ug syre går greit. Et trekk av en hasjpipe og jeg ligger i fosterstilling med ekstrem angst i timesvis. Har gitt opp cannabis for lenge siden, kroppen min vil ikke ha det.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
*snip*
Vis hele sitatet...
Veldig godt svar. Dette var også min erfaring, jeg "lærte" meg å slappe av med det, men for å gjøre dette så må man altså respektere effekten du kan få av det, og være forberedt på det. Start med god sinnstemning, sørg for å fjerne elementer som kan noie deg ut (telefon/evt besøk/osv). Jeg vil nesten si at man bør tilnærme kraftig cannabis-rus på samme måte som man forbereder seg på en sopp-tripp.

Når det er sagt så kan rusen oppleves veeldig forskjellig når du spiser det, tas opp i kroppen på en annen måte.