Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1750
Hei, jeg har mistet lappen på livstid.
Som jeg forstår Lovdata kan dette bety at jeg kan søke igjen etter 3-5år, dette vil stå i mine rettsdokumenter?

Er det noen plass jeg kan logge meg inn for å lese gamle disse?
Jeg har nemlig ikke dokumentene tilgjengelig i papir. Eventuelt kan jeg ringe politiet eller?

Takker for hjelp,
Mvh
Dommen får du om du kontakter den aktuelle domstolen. Dersom du er fratatt føreretten for alltid, følger det av tapsforskriftens § 1-5 at minstetiden skal være fem år. Du vil altså kunne søke etter fem år, men vær klar over at det ikke er noen automatikk i at dette innvilges. Det er ganske strenge vilkår.
Takker for svar!

Har du hørt om noen som har fått avvist denne søknaden? Hvorfor fikk de ikke innvilget den?
Det er veldig få som får tilbake lappen etter 3år. Da skal du ha en rimelig god grunn, som at du har barn og er 100% avhengi av lappen for å forsørge disse.
Ta kontakt med retten hvor dette ble avgjort,så får du mer info om hvordan du kan hente ut rettsdokumentene i din sak....

Tips.
Vis forbedring i livsførsel så vil du nok få tilbake lappen etter 5 år.
Alternativt er å vise til stort behov ifb jobb, barn eller hc/helse.
Om du derimot kan vise til begge alternativ er jeg rimelig sikker på at du vil få godkjent søknaden..
Sist endret av NATRIX.N; 8. mai 2019 kl. 22:57. Grunn: Fikk ikke med alt i klipp og lim prossesen!
Så kjedelig å høre det er så strengt! Bra at det er det, men ser litt mørkere på det.

Har vært i kontant med politiet i etterkant pga bråk på byen, en sak som ble henlagt og et par andre der de har tatt kontaktinfo uten at det har skjedd noe mer.

Er det saker som står på rullebladet som veier inn om søknaden på nytt førerkort blir innvilget?
Sitat av TheEngineer Vis innlegg
Så kjedelig å høre det er så strengt! Bra at det er det, men ser litt mørkere på det.

Har vært i kontant med politiet i etterkant pga bråk på byen, en sak som ble henlagt og et par andre der de har tatt kontaktinfo uten at det har skjedd noe mer.

Er det saker som står på rullebladet som veier inn om søknaden på nytt førerkort blir innvilget?
Vis hele sitatet...
Definitivt. Det viser ikke akuratt til at du har valgt å gå den smale sti. Men etter 5 år får de fleste tilbake fører-retten, noen veldig, veldig få etter 3. Men da skal man ha plettfri vandel( etter siste "utskjeing") og bevise at man har kommet seg på rett kjøl og virkelig har behov for førerkort mtp, jobb,barn osv.

Kjøp deg en el-sykkel/sparkesykkel imens. Vet at det også var mulig å få invilga førerkort til moped, men det er over 15 år siden . Vet ikke åssen det er nå.
Sist endret av A-tillah; 9. mai 2019 kl. 00:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.