Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4335
Alright!

Siste composite fra meg. Ideen var å ha en litt svett nerd foran en tavle, etter en dag med mye jobbing. Hva syns dere? Hva kan forbedres?

Rett fra kamera
http://farm4.staticflickr.com/3678/9312641965_b23ab24042_c.jpg


Ferdig
http://farm3.staticflickr.com/2860/9312656853_8d1fe990be_c.jpg
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Han så kanskje litt for "goofey" ut.. men var kul stil over bildet
Veldig kult bilde! Likte spesielt hvordan det ser ut at "nerden" er "tegnet" på det ferdige bildet. Ble nesten litt comic book-feel over det, noe som også er litt nerdy ifølge popkulturen.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Han så kanskje litt for "goofey" ut.. men var kul stil over bildet
Vis hele sitatet...
Skjønner, vi prøvde å få det til å se ut som en fyr som ikke er så flink til å smile, gir alt i forsøket på et fint smil
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Butchern Vis innlegg
Skjønner, vi prøvde å få det til å se ut som en fyr som ikke er så flink til å smile, gir alt i forsøket på et fint smil
Vis hele sitatet...
Nailed it
Syns Nr.1 ble litt litt vel lyst.

HDR på nr.2 ble kanskje litt i overkant.

Ellers morsomt bilde, ble litt vel karikatur for min smak
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Syns Nr.1 ble litt litt vel lyst.
Vis hele sitatet...
Hehe, det er som jeg skrev, rett ut av kamera For den type etterbehandling er det viktig å få det godt lyssatt.

Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
HDR på nr.2 ble kanskje litt i overkant.

Ellers morsomt bilde, ble litt vel karikatur for min smak
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er veldig fan av tegneserieaktige bilder Tror du må skille mellom HDR og detaljer, noen form for HDR post-prosessering holder jeg langt unna portrettene mine, men dodge og burn teknikken sammen med å maxe ut detaljene litt kan få det til å ligne litt
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Få vekk E = mc^2.
Resten av de matematiske formlene ser ekte ut, altså noe som kunne stått på en tavle, men Einstein randomly klasket opp på tavla i stor skrift gjør det hele falskt og uekte.

Resten var dog ganske tøft. Fint bilde!
Sist endret av Bombasa; 18. juli 2013 kl. 18:25.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Få vekk E = mc^2.
Vis hele sitatet...
Enig med den, blir litt for big bong tori lame med den formelen.
Ellers syns jeg bilde var drit kult faktisk
Sist endret av Spelevinken; 18. juli 2013 kl. 18:30.
Likte bildet svært godt Fikk en geeky feeling av det
Helt fantastisk! KP!!
Litt mer fett hår så det ser ut som han såfall har gama 2 uker i strekk. Ellers utrolig bra, såfall andre bilde ^^
Lyle & Scott er vel litt dyrt for en nerd? :P
Ingen nerder som bryr seg om dyre klær vel!
Sitat av Butchern Vis innlegg
Hehe, det er som jeg skrev, rett ut av kamera For den type etterbehandling er det viktig å få det godt lyssatt.


Ja, jeg er veldig fan av tegneserieaktige bilder Tror du må skille mellom HDR og detaljer, noen form for HDR post-prosessering holder jeg langt unna portrettene mine, men dodge og burn teknikken sammen med å maxe ut detaljene litt kan få det til å ligne litt
Vis hele sitatet...
Nr.1 ja det stemmer. Men syns for det om at div. deler på fyren har fått skade av dette på nr.2

Var usikker på om du hadde brukt HDR eller bare div redigering etterpå. Tok en sjangse. Syns fortsatt det ble litt overdrevent. Men men, hver sin smak
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Nr.1 ja det stemmer. Men syns for det om at div. deler på fyren har fått skade av dette på nr.2
Vis hele sitatet...
Da skjønner jeg. Kan du si hva? Ofte jeg ikke legger merke til slikt, og ønsket er jo å bli bedre
Sitat av Butchern Vis innlegg
Da skjønner jeg. Kan du si hva? Ofte jeg ikke legger merke til slikt, og ønsket er jo å bli bedre
Vis hele sitatet...
Alle highlightsene gjør vondt i mine øyner, den lampen blir og utrolig sterkt. Får ikke lyst til å se så lenge på bildet pga. det.

Lyssettingen din har gitt noen rare skygger rundt omkring pga. det sterke lyset. Disse har blitt forsterket i redigeringen og lager litt kvalm. Spesielt på tennene blir det veldig rart.

Bildet er veldig bra, utenom at det er ganske sterkt i lyset. Ville som sagt prøvd å tonet litt ned på effektene etterpå da bildet blir veldig falskt.

Dodgeing og burning blir nesten det samme som en HDR effekt mtp. at du endrer kontraster og eksponeringen. Vet at et HDR bilde består av to bilder med forskjellig kontraster og satt sammen, men effekten blir veldig lik.

Altså, hvis det er sånn her du liker bildene dine så er det det. Du skal ta bildene dine med din egen stil så klart. Så er vel kun lyset jeg kan klage på da. Hehe
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Alle highlightsene gjør vondt i mine øyner, den lampen blir og utrolig sterkt. Får ikke lyst til å se så lenge på bildet pga. det.

Lyssettingen din har gitt noen rare skygger rundt omkring pga. det sterke lyset. Disse har blitt forsterket i redigeringen og lager litt kvalm. Spesielt på tennene blir det veldig rart.

Bildet er veldig bra, utenom at det er ganske sterkt i lyset. Ville som sagt prøvd å tonet litt ned på effektene etterpå da bildet blir veldig falskt.

Dodgeing og burning blir nesten det samme som en HDR effekt mtp. at du endrer kontraster og eksponeringen. Vet at et HDR bilde består av to bilder med forskjellig kontraster og satt sammen, men effekten blir veldig lik.

Altså, hvis det er sånn her du liker bildene dine så er det det. Du skal ta bildene dine med din egen stil så klart. Så er vel kun lyset jeg kan klage på da. Hehe
Vis hele sitatet...
Takk for gode tilbakemeldinger Lampen la jeg på i ettertid, da jeg alltid liker å ha med lyskilden, enten i form av den faktiske lampen, eller bare litt flare. Vi liker nok litt forskjellige ting ja, jeg digger tegneserie-effekten så bilde ser tegnet ut, men smaken er alltid forskjellig hos folk. Du tenker på tonemapping tror jeg? HDR er jo egentlig bare en perfekt eksponering over hele bildet, så gjort riktig skal det ikke se psykedelisk ut, men det er den hersens tonemappinga med forskrudde farger, haloer ++ som folk ofte gjør for mye
Likte det siste bilde godt fordi det ser ut som om ha ner tegnet.
Har bare en ting å sette fingeren på, det er at stereotype nerd skal være pinglete rent kroppslig. Statisten din er etter min mening litt for beef i forhold til stereotypen
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Lyle & Scott er vel litt dyrt for en nerd? :P
Ingen nerder som bryr seg om dyre klær vel!
Vis hele sitatet...
Ja, vi knipset noe golf-greier først, så dreit vi i å bytte klær

Sitat av oPRE Vis innlegg
Har bare en ting å sette fingeren på, det er at stereotype nerd skal være pinglete rent kroppslig. Statisten din er etter min mening litt for beef i forhold til stereotypen
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg fikk han til å henge litt med skuldra, men jeg pleier ofte å gjøre hodet litt større på bildene mine. Burde kanskje gjort det her, og dratt underkroppen litt sammen
▼ ... noen uker senere ... ▼
kult bilde # 2
Det her var skikkelig kult syns jeg!
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Du har skills