Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3460
Jeg bestilte noe RC som nå er ulovlig... Jeg lurte på hvor langt de går får å finne ut av dette? Det står på min bankkonto at jeg har sendt penger til "fabrikken" som produserte dette.

Går politiet så langt å kontakte banken å få utlevert logg?
Takker for svar

-skies
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av theskiesareblue Vis innlegg
Jeg bestilte noe RC som nå er ulovlig... Jeg lurte på hvor langt de går får å finne ut av dette? Det står på min bankkonto at jeg har sendt penger til "fabrikken" som produserte dette.

Går politiet så langt å kontakte banken å få utlevert logg?
Takker for svar

-skies
Vis hele sitatet...
Tviler... de kan, men jeg tviler på at de gidder, går nok en del RC over grensa, og nok av folk som bare tilstår med en gang.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette kommer veldig an på situasjonen og hvor mye "intel" politiet har. Hvis de har en ledetråd, spor, hva enn du vil kalle det, kommer de til og følge det opp.
Er det noen som vet hvor stor sjangs det er å bli tatt for å sende narkotiske stoffen innenlands?
Sitat av crackwhore Vis innlegg
Er det noen som vet hvor stor sjangs det er å bli tatt for å sende narkotiske stoffen innenlands?
Vis hele sitatet...
Kommer helt an på. Lukter stoffet? Hvilken form har det (kan man presse det flatt som papir)? Er det mye eller lite det er snakk om?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Litt off-topic, men har lurt på dette en liten stund:
Hvorfor bestille RC når det er ulovlig? Er ikke hele meningen at det er lovlig?
Sist endret av PerPerPerPer; 10. mars 2013 kl. 18:36.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Litt off-topic, men har lurt på dette en liten stund:
Hvorfor bestille RC når det er ulovlig? Er ikke hele meningen at det er lovlig?
Vis hele sitatet...
Det er ingen RC's som er lovlige lenger...
Alt moro ble ulovlig fra 14feb(tror jeg det var...), så nå er festen over.
Sitat av moret Vis innlegg
Det er ingen RC's som er lovlige lenger...
Alt moro ble ulovlig fra 14feb(tror jeg det var...), så nå er festen over.
Vis hele sitatet...
Festen er vel ikke over? Sjansene for å bli tatt er jo så små og det er så enkelt å bestille på nett så selv om de endret loven så er festen definitivt ikke over.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Festen er vel ikke over? Sjansene for å bli tatt er jo så små og det er så enkelt å bestille på nett så selv om de endret loven så er festen definitivt ikke over.
Vis hele sitatet...
Joda, men nå kan man ikke bestille "lovlige" rusmidler lengre, nå er alt ulovlig.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Det er ingen RC's som er lovlige lenger...
Alt moro ble ulovlig fra 14feb(tror jeg det var...), så nå er festen over.
Vis hele sitatet...
Ja, akkurat. Jeg trodde de fleste som drev med RC gjorde det fordi de ekte stoffene var ulovlige, og det er derfor jeg lurer på hvorfor folk fortsatt bestiller det. Skjønner jo at det finnes en del som bruker RC fordi de liker RCen.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ja, akkurat. Jeg trodde de fleste som drev med RC gjorde det fordi de ekte stoffene var ulovlige, og det er derfor jeg lurer på hvorfor folk fortsatt bestiller det. Skjønner jo at det finnes en del som bruker RC fordi de liker RCen.
Vis hele sitatet...
Er vel en kombinasjon av at folk liker diverse RC, og at det fortsatt er lett å bestille, får bare verre konsekvenser om det blir stoppet.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ja, akkurat. Jeg trodde de fleste som drev med RC gjorde det fordi de ekte stoffene var ulovlige, og det er derfor jeg lurer på hvorfor folk fortsatt bestiller det. Skjønner jo at det finnes en del som bruker RC fordi de liker RCen.
Vis hele sitatet...
Det er billig, og ofte lettere å håndere pga pulverform. For eksempel kjøper jeg kjøper mye heller litt 4-AcO-DMT/MET enn sopp.
Sist endret av blendtek; 10. mars 2013 kl. 22:16.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ja, akkurat. Jeg trodde de fleste som drev med RC gjorde det fordi de ekte stoffene var ulovlige, og det er derfor jeg lurer på hvorfor folk fortsatt bestiller det. Skjønner jo at det finnes en del som bruker RC fordi de liker RCen.
Vis hele sitatet...
For min del fordi det er et par av de stoffene som er utrolig interessante. Og så er det veldig enkelt å handle fra en nettside. Velg stoff, mengde og "legg i handlekurv", i stedet for å drive å ringe rundt og spore opp stoffer i undergrundsnorge.
Får du bestilt og betalt anonymt vil du uansett kunne nekte deg ut av trøbbel, anntar du ikke aner hvem som har sendt deg de greiene tollerne fant.
Om jeg bare får lov til å stille et kjapt spørsmål
Hva slags stoffer går under betegnelsen RC? Er det et begrep man bruker for alle narkotiske stoffer?
Kanskje et dumt spørsmål, men har ikke så mye kunnskap om slikt. Røyker kun weed en gang i blant.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Om jeg bare får lov til å stille et kjapt spørsmål
Hva slags stoffer går under betegnelsen RC? Er det et begrep man bruker for alle narkotiske stoffer?
Kanskje et dumt spørsmål, men har ikke så mye kunnskap om slikt. Røyker kun weed en gang i blant.
Vis hele sitatet...
RC betyr Research Chemicals. Dette er stoffer som er helt nye og/eller forsket lite på, og man vet lite om skadeomfang, langtidsvirkninger, og stoffene er generelt lite dokumenterte.

Grunnen til at RCer ofte er/var populært, er fordi stoffene ikke er oppført på narkotikalisten, så konsekvensene ved å bli tatt i tollen var at stoffet ble destruert eller sendt tilbake. (gråsone)
Med den nye narkotikaloven er det like straffbart å bestille RCer som "vanlig" narkotika.


Dette var vel veldig grunnleggende forklart.
Sist endret av 3RD; 11. mars 2013 kl. 22:38.
Sitat av crackwhore Vis innlegg
Er det noen som vet hvor stor sjangs det er å bli tatt for å sende narkotiske stoffen innenlands?
Vis hele sitatet...
Medmindre du allerede er under oppsikt av onkel så er det vel snakk om promille sjanse for å bli tatt for innenlands forsendelser forutsatt at forsendelsen er pakket godt og ikke avgir sterk lukt. Innenlands forsendelser behandles kun av posten og ikke av tollvesenet.
Sist endret av Zolly; 14. mars 2013 kl. 11:43.