Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 5067
Yo, jeg har tenkt mye på en ting angående bongvann:
Vil det ha noen effekt å bruke noe annet enn rent vann i bongen?

Min favoritt sålangt er iskaldt vann med isbiter, men med en glassbong er konditorifarge fett for show
Noen som har andre idèer til andre væsker som kan brukes som bong"vann"?
Ren vodka f.eks. vil dette ha noen virkning på røyken? Eller er den inni en "boble" og vil ikke ta effekt av væskens ingredienser uansett?

Kom med noen tanker rundt dette bongfreaks
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Yo, jeg har tenkt mye på en ting angående bongvann:
Vil det ha noen effekt å bruke noe annet enn rent vann i bongen?

Min favoritt sålangt er iskaldt vann med isbiter, men med en glassbong er konditorifarge fett for show
Noen som har andre idèer til andre væsker som kan brukes som bong"vann"?
Ren vodka f.eks. vil dette ha noen virkning på røyken? Eller er den inni en "boble" og vil ikke ta effekt av væskens ingredienser uansett?

Kom med noen tanker rundt dette bongfreaks
Vis hele sitatet...
Du får ingen effekt av sprit i bong annet enn fra eventuel damp/smådråper så det er sløsing med brennevin.

Snart er det jo vinter og snø er alltid en slager.
Snø........Jeg har sittet på utallige snøfulle terasser (uteøryking sux) og trekt bong uten å tenkt tanken.
Topicet payer off allerede!
Med spriten tenkte jeg egentlig på negative effekter på røyken :P Skjønner at man ikke blir dritings ved å trekke sprit bong
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Snø........Jeg har sittet på utallige snøfulle terasser (uteøryking sux) og trekt bong uten å tenkt tanken.
Topicet payer off allerede!
Med spriten tenkte jeg egentlig på negative effekter på røyken :P Skjønner at man ikke blir dritings ved å trekke sprit bong
Vis hele sitatet...
Kan ikke se for meg at røyken blir påvirket i noen sørlig grad, hverken positiv eller negativ.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Snø........Jeg har sittet på utallige snøfulle terasser (uteøryking sux) og trekt bong uten å tenkt tanken.
Topicet payer off allerede!
Med spriten tenkte jeg egentlig på negative effekter på røyken :P Skjønner at man ikke blir dritings ved å trekke sprit bong
Vis hele sitatet...
jøss, den var "fin"
Brukte heimbrent på fest en gang. Kan ikke anbefales. Om du får sprit dunsten i halsen av vodka vet jeg ikke da det ikke er testet. Dog en del mindre alkohol i vodka, men uansett så er det bare bortkasta alkohol.
Sist endret av stagg; 27. august 2011 kl. 18:54.
Ser for meg at det må smake RÆV å ha vodka på bongen.. Sitronvann har jeg tidligere prøvd selv , smaker litt friskere, og holder bongen fra å lukte bakende, med en gang
har røykt shisha/nargile med rødvin, faktisk ikke så ille
brus?
[COLOR="LemonChiffon"]
(titegninmy***`)[/COLOR]
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Lhem Vis innlegg
brus?
[COLOR="LemonChiffon"]
(titegninmy***`)[/COLOR]
Vis hele sitatet...
smaker helt jævlig.
Iste funker bedre om du absolutt skal ha noe annet en vann oppi. ^^
ArbeidsledigProletar
ÆSJ. Vann, og kanskje isvann, alt annet... Æsj.
Ignifer: Alle som lager en tråd vil vel ha noe ut av den, og i denne ville jeg ha diskusjon rundt det og tips til hva som må testes. Er det da galt av meg å si som det er (egentlig ment som et "kompliment" til moret) at det "payer off"? xD sært

Technot: Hva vil "ikke så ille" si? :P Bedre enn vann?

Lhem: Har du testet brus som bongvann? Dette er en av de jeg har tenkt på selv, men har alltid hatt en teori om at det vil "skade" trekket.

La meg omformulere spørsmålet litt: Kan væsken i bongen tilsette smak på noen som helst måte?
Sitronvann skal jeg teste i kveld
Faktisk tatt noen trekk av spritbong, alle rundt der mendte man ble skikkelig dritings av det, jeg merket ingenting og så på alle andre som fjortis-fulle. Heh
prøv øl (corona), er faktisk litt godt
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av UncleSam Vis innlegg
La meg omformulere spørsmålet litt: Kan væsken i bongen tilsette smak på noen som helst måte?
Sitronvann skal jeg teste i kveld
Vis hele sitatet...
Når du trekker bong med brus får du en helt grusom ettersmak.
Litt vanskelig å forklare smaken, noe ala brent sukker med en touch av gummi..
Absolutt ikke til å anbefale!

Iste er ikke fullt like gale, bare den er kald nok!
Setter definitivt smak på røyken og gir en liten ettersmak, men ikke like mye som brusen gjør.

Støtter forslaget ditt med sitronvann, kunne gjerne tenkt meg å prøvd det ut selv.
Egen presset eplesaft med isbiter og litt vann funker kanskje også?
Sist endret av Kimbobo; 27. august 2011 kl. 19:46.
Har hørt at melk skal gi en tykkere og mer fyldig røyk, men har ikke prøvd det selv! Dette var dog i shisha, men prinsippet er jo det samme. Kan muligens være fornuftig å prøve med isbiter og melk. Schmaker godt!
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av MannY Vis innlegg
Har hørt at melk skal gi en tykkere og mer fyldig røyk, men har ikke prøvd det selv! Dette var dog i shisha, men prinsippet er jo det samme. Kan muligens være fornuftig å prøve med isbiter og melk. Schmaker godt!
Vis hele sitatet...
Ser for meg at bongen kan utvikler en rar kvalmende lukt etterhvert som den går rundt bordet.
Kan jo også hende at melka tar til seg thc pga fett, i det tilfellet mister man jo litt etter litt for hvert trekk, ikke vet jeg.
Kansje drikke melka etter man er ferdig bare for å få med seg restene? hahah, schmaker godt!
Sitat av MannY Vis innlegg
Har hørt at melk skal gi en tykkere og mer fyldig røyk, men har ikke prøvd det selv! Dette var dog i shisha, men prinsippet er jo det samme. Kan muligens være fornuftig å prøve med isbiter og melk. Schmaker godt!
Vis hele sitatet...
hehe, lo litt nå faktisk :P

Du kan jo prøve appelsin eller ananasjuice! Har teste det og det har vært ganske så chill!
Sitat av MannY Vis innlegg
Har hørt at melk skal gi en tykkere og mer fyldig røyk, men har ikke prøvd det selv! Dette var dog i shisha, men prinsippet er jo det samme. Kan muligens være fornuftig å prøve med isbiter og melk. Schmaker godt!
Vis hele sitatet...
Det stemmer.
Sjokolademelk funker fjell!
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Ignifer: Alle som lager en tråd vil vel ha noe ut av den, og i denne ville jeg ha diskusjon rundt det og tips til hva som må testes. Er det da galt av meg å si som det er (egentlig ment som et "kompliment" til moret) at det "payer off"? xD sært
Vis hele sitatet...
Det var den lattelig dårlige "engelsken" jeg mente
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Vil det ikke være et helvete å vaske bongen hvis man bruker f.eks. brus kontra vann? Ser for meg at det blir et rimelig ekkelt lag på innside av bongen..
Har prøvd juice før, funker det..
ArbeidsledigProletar
Si meg, har dere så dårlig røykings at dere må ødelegge smaken med BRUS i bongen? Kom igjen, dette burde ikke være et tema engang.
Spylerveske!
guuuuuuuuuuuuys. ikke bruk melk eller sprit. THC binder seg som en jævel til både fett og alkohol.
ja, har prøvd brus når vi var ute i skogen og glemte vann, Syntes ikke det smakte så mye men du kan sjenne en liten knert av noe som kan ligne (ditt merke) med brus.

har bare prøvd cola tho, ikke noe annet enn det nei,

helt klart og tydelig jes indeed
Offtopic; men har dere hørt om noen, eller selv prøvd og drikke bongvann? Vil jo smake som kusa til satan men blir man fjern av det?
ja morgenstern, jeg greide og røyke meg så skakk at jeg trakk på " feil hull" ble jo som et sugerør og jeg fikk en skikkelig saftig slurk av skikkelig gammel og fæl helgebongvann-

ble ikke noe mer en kvalm. kjente meg ikkenoe mere fjern tror jeg.
Har prøvd rødvin på bong en del ganger... det kan faktisk anbefales... blir en go "fruktig" smak...
Vann + fersk ingefær; er en slager!!!
Jordbong. titegn
Melk eller Fløte, med isbiter i gjør røyken mye mere tjukk og kompakt og isen gjør det mye lettere og trekke ned :P
Zalo! Den blå...
haha, ser for meg en liten gnist går igjennom rista og setter fyr på vodkaen!
Sitat av Green_Matter Vis innlegg
haha, ser for meg en liten gnist går igjennom rista og setter fyr på vodkaen!
Vis hele sitatet...
Da har du hvertfall en helvetes sterk vodka (og en relativt grei gnist også). Eneste som kanskje kan antennes er alkoholdamp, men det blir aldri 78 varmegrader i bongen uansett.

Til dere som anbefaler melk osv, vil ikke det være en dårlig ide når THC binder seg til fett? Jeg kan også se for meg at ting med fett/sukker blir veldig ekkelt etterhvert, spesielt melk.
Sist endret av drittunge; 28. august 2011 kl. 12:02.
En jeg kjenner brukte geitemelk for å en skikkelig tjukk og fyldig røyk Men det var i pipe, men det har vel ikke noe å si..?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Blir muligens noe offtopic. Men dere kan prøve å "røyke elv" blir som bøtteprinsippet, bare bytt ut bøtta med ei hel elv, sett flaska nedi, sett i lumet og trekk opp, smaker friskt hver gang og ikke noe stress for gammelt bongvann
det går fint med melk osv, det er jo en ide og bytte den ganske ofte og holde den kaldt med isbiter hele tiden eller blir det nasty greier, og når du er ferdig er det også viktig og vaske/rense utstyret for det går dårlig når melka er stivna oppeter kantene inne små krokene der
Appelsinjuice anbefales!
Da fester ikke olja seg noe særlig i bongen, så slipper å vaske så ofte
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Gig Vis innlegg
Blir muligens noe offtopic. Men dere kan prøve å "røyke elv" blir som bøtteprinsippet, bare bytt ut bøtta med ei hel elv, sett flaska nedi, sett i lumet og trekk opp, smaker friskt hver gang og ikke noe stress for gammelt bongvann
Vis hele sitatet...
Har trukket et par ganger i innsjø, mye lettere fordi vannet er stillestående. smaker fortsatt friskt, though!
Hysterisk og stå 3 - 4 mann i en sirkel ute på vannet å trekke bøtte mens pølsene ligger å venter på grillen, er til å få latterkick av bare det.
Sist endret av Kimbobo; 28. august 2011 kl. 18:35.
kan anbefale og kutte opp lime og sitron i små biter og helle oppi iskaldt bongvann, gir en veldig fin og mild ettersmak.
er selv fan av appelsinjuice i bongen da det faktisk gir en litt god smak. Ellers er jo vann med blå/rød/grønn/whatever konditorfarge en klassiker! og gjerne med isbiter.
Et par Frisk-mentoldrops i kaldt vann (gjerne is) gir et skikkelig friskt (lol) trekk! Jeg selv var litt usikker på om dette ødela trekket, om det var helsefarlig å trekke Frisk i lungene etc. Men tror egentlig det bare var digg
haha snø i bongen! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før ! Skal prøves når snøen faller ned
Dere kan jo prøve med munnskyllevann?
-Frisk pust-
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Yo, jeg har tenkt mye på en ting angående bongvann:
Vil det ha noen effekt å bruke noe annet enn rent vann i bongen?

Min favoritt sålangt er iskaldt vann med isbiter, men med en glassbong er konditorifarge fett for show
Noen som har andre idèer til andre væsker som kan brukes som bong"vann"?
Ren vodka f.eks. vil dette ha noen virkning på røyken? Eller er den inni en "boble" og vil ikke ta effekt av væskens ingredienser uansett?

Kom med noen tanker rundt dette bongfreaks
Vis hele sitatet...
kok opp vannet i vannkoker, kjenner ikke at du trekker ned nesten, funker veldig bra
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Yo, jeg har tenkt mye på en ting angående bongvann:
Vil det ha noen effekt å bruke noe annet enn rent vann i bongen?

Min favoritt sålangt er iskaldt vann med isbiter, men med en glassbong er konditorifarge fett for show
Noen som har andre idèer til andre væsker som kan brukes som bong"vann"?
Ren vodka f.eks. vil dette ha noen virkning på røyken? Eller er den inni en "boble" og vil ikke ta effekt av væskens ingredienser uansett?

Kom med noen tanker rundt dette bongfreaks
Vis hele sitatet...
Peppermint dråper i iskalt vann er skikkelig digg, du kan trekke de trekka uten at du merker noe og det smaker skikkelig godt.

Kjøpt masse forskellige smaksessenser og prøv ut..

Sitat av EkNad Vis innlegg
Peppermint dråper i iskalt vann er skikkelig digg, du kan trekke de trekka uten at du merker noe og det smaker skikkelig godt.

Kjøp masse forskellige smaksessenser og prøv ut..
Vis hele sitatet...
dobbeltpost
I vannpipe eller bong, så har jeg prøvd å bruke kullsyreholdige drikker som vann/bongevann. Det er en forskjell, pga kullsyret. Det føler litt anderledes, men vil ikke si at det er en mer positiv opplevelse. Det kan kanskje føles som om det river litt mer i lungene / brystet. Men har hørt at kokosnøtt saft kan endre smak, og kanskje frukt saft fra appelsiner, annanas o.l? Må testes ut!

- Serenity