Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 8888
Hvor mye Metadon kan jeg drikke av en sånn flaske som knarkere får gratis på Apotek? Uten og havne i overdose?

Må bare legge til, at jeg ikke er noe spesielt erfaren med rusmiddler.
Så håper derfor på seriøse svar! Takk.
Sitat av lolwzup Vis innlegg
Hvor mye Metadon kan jeg drikke av en sånn flaske som knarkere får gratis på Apotek? Uten og havne i overdose?

Må bare legge til, at jeg ikke er noe spesielt erfaren med rusmiddler.
Så håper derfor på seriøse svar! Takk.
Vis hele sitatet...
For det første må du være j*vla forsiktig. Det kommer veldig ann på toleransen din, men siden du sier du er uerfaren så er den nok nær null.
Jeg har selv prøvd subutex, da var ca. 1/6 av en pille meer enn nok.

Søk litt rundt på Bluelight og Google. Noen raske søk sier at 10mg er en grei dose å begynne med, men jeg ville anbefalt å prøve 5mg, vent to timer eller tre, og se det ann. 40mg er mer enn en dødelig dose for lav toleranse. Begynn med en latterlig liten dose, vent en god stund, og fyll på om det behøvs.

Men søk litt på nettet, halver hva enn de sier, vent på mer erfarne svar her, og for guds skyld vær forsiktig.
Du har lite erfaring med rus, men planlegger å teste metadon? Dopet/medisinen tilegnet de mest ødelagte, utbrente og slitne menneskene vi har her i landet? Høres ikke spesielt lurt ut. Har selv grei erfaring med diverse rusmidler, men opioider har jeg enorm "respekt" for. Faren for overdosering, avhengighet og andre skadevirkninger gjør at jeg holder meg unna.

Anbefaler deg å skylle ned dritten i porselensskålen. Om du likevel begir deg ut på dødsleken, så følg rådene til Old Bull Lee. Start med en minimal dose og vent minst en halvannen time før du evt. fyller på mer. Så vidt jeg vet tar det en liten stund før rusen kicker inn, så vær tålmodig. Skulle du være så uheldig å miste kontrollen og bøtte nedpå hele dritten, våkner du i beste fall opp på sykehuset.

Kan også legge til at metadon har latterlig lang halveringstid (rundt 30 timer).
Trådstarter
11 1
Sitat av Niteandfog Vis innlegg
Du har lite erfaring med rus, men planlegger å teste metadon? Dopet/medisinen tilegnet de mest ødelagte, utbrente og slitne menneskene vi har her i landet? Høres ikke spesielt lurt ut. Har selv grei erfaring med diverse rusmidler, men opioider har jeg enorm "respekt" for. Faren for overdosering, avhengighet og andre skadevirkninger gjør at jeg holder meg unna.

Anbefaler deg å skylle ned dritten i porselensskålen. Om du likevel begir deg ut på dødsleken, så følg rådene til Old Bull Lee. Start med en minimal dose og vent minst en halvannen time før du evt. fyller på mer. Så vidt jeg vet tar det en liten stund før rusen kicker inn, så vær tålmodig. Skulle du være så uheldig å miste kontrollen og bøtte nedpå hele dritten, våkner du i beste fall opp på sykehuset.

Kan også legge til at metadon har latterlig lang halveringstid (rundt 30 timer).
Vis hele sitatet...
Latterlig lang halveringstid hva betyr det? 30 timer? Takk for svar fra begge to, bare så det er sagt så er jeg helt alene når jeg gjør dette.

Jeg lurer også på hva om jeg tar masse speed, blander med div piller som paralgind forte, sobril, stilnoct og røyker hasj etterpå. Vil jeg da bli mere tollerant til en støre dose Metadon?
Du er ikke noe erfaren med rusmidler ,men vil prøve deg på metadon? Anbefaler deg å gi faen.. Abstinensreaksjonen er og jævlig langvarende på metadon.
Wikipedia sier følgende
Sitat av Wikipedia
a dose as low as 10 mg can prove fatal in an opiate naive individual.
Vis hele sitatet...
Hold deg derfor under 10 mg.

Ellers er bivirkningslisten lang og kjip som et vondt år:
Thrombus
Hypoventilation
Constipation
Increased sweating, heat intolerance
Chronic fatigue, sleepiness and exhaustion
Constricted pupils
Nausea
Low blood pressure
Hallucination
Headache
Vomiting
Cardiac arrhythmia
Anorexia
Weight gain
Sudden Death
Gynecomastia
Stomach pains
Dry mouth
Perspiration
Flushing
Itching
Difficulty urinating
Swelling of the hands, arms, feet, and legs
Agitation
Mood changes
Blurred vision
Insomnia
Impotence
Skin rash
Seizures

Kilde: Wikipedia.org
Trådstarter
11 1
Hvor mye er 10mg? er det lissom bare en dråpe eller noe? Eller kan jeg ta meg et lite glass enkelt og greit?
Står det ikke på flasken hva slags konsentrasjon det er? Det pleier ofte å oppgis som milligram pr. milliliter.
Trådstarter
11 1
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Står det ikke på flasken hva slags konsentrasjon det er? Det pleier ofte å oppgis som milligram pr. milliliter.
Vis hele sitatet...
Nei det er bare en brun flaske uten noe skrift på den. Om det har vært det vet jeg ikke, da må den i såfall ha blitt fjernet.
Sitat av lolwzup Vis innlegg
Nei det er bare en brun flaske uten noe skrift på den. Om det har vært det vet jeg ikke, da må den i såfall ha blitt fjernet.
Vis hele sitatet...
Vel, da kan du enten levere den til kyndig personale eller gamble med livet som innsats. I praksis så aner du jo ikke hva du vurderer å ha i deg. Det kan sammenlignes med å finne hvit pulver på golvet å vurdere om det er verdt å dra inn i lungene, valget er rimelig lett.
Sist endret av Mith; 11. februar 2011 kl. 15:39.
Sitat av lolwzup Vis innlegg
Latterlig lang halveringstid hva betyr det? 30 timer? Takk for svar fra begge to, bare så det er sagt så er jeg helt alene når jeg gjør dette.

Jeg lurer også på hva om jeg tar masse speed, blander med div piller som paralgind forte, sobril, stilnoct og røyker hasj etterpå. Vil jeg da bli mere tollerant til en støre dose Metadon?
Vis hele sitatet...
30 timers halveringstid vil si at 50% av metadonen er ute av kroppen etter 30 timer. Halveringstid og rusvarighet henger nødvendigvis ikke sammen.

Hvor lenge du vil være loka på metadon vet ikke jeg, men du bør være svært forsiktig med å innta benzodiazepiner etc. mens metadonen er i kroppen. Denne kombinasjonen dreper dusinvis av mennesker årlig.
Du bør i alle fall først skaffe deg en sprøyte eller lignende som gir deg muligheten til å måle opp i 1ml eller mindre. Metadon fås i flasker med opptil 5mg/ml. Start først med en milliliter så går du videre derfra. Husk at det varer veldig lenge.

Ikke kombiner med noe (hasj går greit), og du vil ikke øke toleransen ved å bøtte nedpå med en haug av andre ting.
Trådstarter
11 1
Sitat av Stratops Vis innlegg
Du bør i alle fall først skaffe deg en sprøyte eller lignende som gir deg muligheten til å måle opp i 1ml eller mindre. Metadon fås i flasker med opptil 5mg/ml. Start først med en milliliter så går du videre derfra. Husk at det varer veldig lenge.

Ikke kombiner med noe (hasj går greit), og du vil ikke øke toleransen ved å bøtte nedpå med en haug av andre ting.
Vis hele sitatet...
Kan jeg egnetlig ikke bare drikke hele flasken om den bare er på 5mg?
Sitat av lolwzup Vis innlegg
Kan jeg egnetlig ikke bare drikke hele flasken om den bare er på 5mg?
Vis hele sitatet...
Dersom du ønsker og ta livet ditt, joa..
Flasken inneholder ikke 5mg, men 5mg per ml væske!! Det blir fort mye dersom du har i deg hele flasken!
Vet jo ikke konsentrasjonen i flasken, så jeg tok 5mg/ml som ett eksempel fra en annen post i tråden.

Mitt råd er at du kvitter deg med flaska og heller finner noe annet opiat dersom du er fast bestemt på og prøve.
Sist endret av nZaal; 12. februar 2011 kl. 23:13.
Fraråder deg på det aller sterkeste å leke med livet på den måten.
Med liten eller ingen erfaring burde du hvertfall ikke ta det.

Om du absolutt er bestemt og det ikke går å fraråde deg det så vis yttest forsiktighet, og følg råd gitt her. Du lever bare en gang.
Gi den heller til meg

Nei, men hva å helle en dråpe på si feks en liten glassflate og la dråpen tørke over natten? Jeg hadde i allefall klart å se sånn ca om det som ikke hadde fordampet var rundt 5mg. Det skal bare være bittelitt! Helt umulig for meg å forklare hvordan 5mg vil se ut så du som uerfaren burde egentlig bare se bort ifra posten min her.

Det kan seff slå feil da noen stoffer veier mer eller mindre enn hva de ser ut til ved øyemål.
Trådstarter
11 1
Sitat av Andromeda27 Vis innlegg
Fraråder deg på det aller sterkeste å leke med livet på den måten.
Med liten eller ingen erfaring burde du hvertfall ikke ta det.

Om du absolutt er bestemt og det ikke går å fraråde deg det så vis yttest forsiktighet, og følg råd gitt her. Du lever bare en gang.
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig med at jeg leker med livet? Hvis jeg drikker en flaske med Metadon, så er det vel ikke så farlig?
Sitat av lolwzup Vis innlegg
Hva mener du egentlig med at jeg leker med livet? Hvis jeg drikker en flaske med Metadon, så er det vel ikke så farlig?
Vis hele sitatet...
HERREGUD! Les hva folk skriver. 10 mg kan være dødelig sier en oppe her, 5mg i flaska sier du, kan ikke være farlig å drikke hele shitten vel? Nei, dropp det... røyk deg ei bønne.
Sitat av lolwzup Vis innlegg
Hva mener du egentlig med at jeg leker med livet? Hvis jeg drikker en flaske med Metadon, så er det vel ikke så farlig?
Vis hele sitatet...
Troller du oss? Eller er du bare sinnsykt dum?
Sist endret av Katalysator; 13. februar 2011 kl. 03:15.
Sitat av lolwzup Vis innlegg
Hva mener du egentlig med at jeg leker med livet? Hvis jeg drikker en flaske med Metadon, så er det vel ikke så farlig?
Vis hele sitatet...
Vel, nå vet ingen av oss hvor mye det er i flaska di eller hvor sterk konsentrasjonen er, men den svakeste og minste blandinga du får på apoteket er 15ml med totalt 15mg (1mg/ml)i. Selv denne vil være svært farlig å innta i sin helhet.

For å gi en pekepinn på hvor lite 15 milliliter er, så konverterer vi det til 1,5 centiliter. Til sammenlikning er en colaboks på 33cl, så du bør definitivt ikke drikke et glass med dette.
HEIHEIHEIHEI HOLD LANGT UNNA du dauer av overdose etter under en flaske,jeg har hatt i meg mye av det der og er nå i lar på subutex... og ikke kall folk "knarkere" er du grei her er det stort sett tidligere rusmisbrukere i allefall de som får metadon og sub... ett J.... godt råd til DEG og ALLE andre som ikke har erfaring med disse tingene la det fortsette å være slik.... er mer enn gjerne behjelpelig med svar om det er noe annet du lurer på.... og ja du blir grisehekta før du rekker å si kake eller søke hjelp....
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
For det første må du være j*vla forsiktig. Det kommer veldig ann på toleransen din, men siden du sier du er uerfaren så er den nok nær null.
Jeg har selv prøvd subutex, da var ca. 1/6 av en pille meer enn nok.

Søk litt rundt på Bluelight og Google. Noen raske søk sier at 10mg er en grei dose å begynne med, men jeg ville anbefalt å prøve 5mg, vent to timer eller tre, og se det ann. 40mg er mer enn en dødelig dose for lav toleranse. Begynn med en latterlig liten dose, vent en god stund, og fyll på om det behøvs.

Men søk litt på nettet, halver hva enn de sier, vent på mer erfarne svar her, og for guds skyld vær forsiktig.
Vis hele sitatet...
Jeg får metadon 100 mg hver dag , og der jeg henet står det en plakat at et barn tåler så lite som 10 mg mens en voksen tåler opp til 50 mg men dette er jo bare gennerelt jeg tror dette kommer an på person til person alt spiiler inn feks har man en dårlig dag , lite mat . hva han bruker å ruser seg på og hvordan man tar det altså intravenøst eller oralt . Men en ting er sikkert kroppen tåler utrolg mye det har jeg lært meg i gjennom årene som har gått Uansett ta det du føler for selv bedre å strate med litt og så øke litt etter hvert Uansett lykke til
YNWA !!!