Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 898
Heisann

Er det slik at man blir straffet utifra den promillen man blåste på stedet, eller regner de ut ca hva promille man startet å kjøre med hvis man startet å kjøre noen timer før man måtte blåse? Noen som vet noe om dette?
blåser du rødt, så blir du tatt med på legevakten for blodprøve. Blåseinstrumetet slår bare fast om du er over/under promillegrensen.
De regner ut i fra blodprøven man tar etter blåseprøven. Som oftest er resultatet av blodprøven høyere enn hva som vises på alkometeret.

Om du har tilstått å ha kjørt lenge vil det bare være skjerpende på straffen, og f eks om du hadde stigende rus. Selve dommen blir etter hva blodprøven viser.
Trådstarter
Det ble aldri tatt noen blodprøve, bare blåseprøve på stedet og en ny blås på stasjonen med et tydeligvis mer presist utstyr. Jeg innrømmet å ha kjørt i to timer og promillen jeg blåste var 0.44. Ja, jeg vet det var idioti, men det var en del leie omstendigheter som førte til at kjøreturen ble tatt. Om de regner ut hvilke promille jeg startet å kjøre med vil straffen bli av en litt annen dimensjon, så jeg håper ikke de gjør dette. Det er det jeg lurer på.
politiet går i ugangspunktet ut ifra promille på stedet,men i retten legges til grunn din forklaring,å i dette tilfellet er vel ikke det noe formildende ettersom du har innrømt det. Er du litt slem så kan du forandre forklaring i retten m.h.t "halvlitern" du drakk før du ble stoppa...
du slipper nok å sone uansett hvis det er førstegangs