Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2198
For noen uker siden da jeg var på byn ble jeg taua inn av snuten for bestittelse av 3 gram hasj. På stasjonen var det pisseprøve å glattcella som venta. Det var jo greit nok. Men da de skulle slippe meg ut sendte de meg egentlig bare rett ut døra. De snakka om et forelegg, men er det ikke slik at man må skrive under for å vedkjenne dette? Noen som vet noe som kanskje kan hjelpe meg kaste litt lys på situasjonen? Kan det hende de satte meg på glattcella bare var for å skremme meg?
Blir man tatt på kveldstid/nattestid er det stor sannsynelighet for at man må tilbringe natten på cella. Har noe med at politi juristene kun jobber dagtid, og det er da politiet kan ta et avhør av deg. Spørs litt hvor man bor/holder til også
om du ikke skrev under på noe, tror jeg ikke de kan sende deg noe annet enn en ny innkallelse. Om du er heldig glir du kanskje gjennom.
Hver gang je har blitt kasta på cella har det som regel hvert med et forelegg å på hue å ræva ut så tidlig som mulig
Trådstarter
5 0
Sitat av selvmord Vis innlegg
Hver gang je har blitt kasta på cella har det som regel hvert med et forelegg å på hue å ræva ut så tidlig som mulig
Vis hele sitatet...
måtte du signere en vedkjennelse av forelegget da?
Du må skrive under på et forelegg dersom du vil betale den eventuelle boten/erkjenne din sklyld, og bare bli ferdig med saken.

Jeg ble tatt forrige helg, drit rusa på alkohol og rivotril. Husker ingenting, men våkna på glattcelle. De avhørte meg relativt tidlig morgenen etter, sånn ca 11-12.00. Hadde alt vært våken 2-3 timer og ringt på den klokka på vegggen et dusin ganger uten at noen kom bort til meg. Jeg skreiv under på at jeg var skyldig i alt jeg hadde gjort og at jeg ville ta imot et forelegg, politidamen skreiv samtidig under avhøret at jeg hadde dårlig med penger - alt fra avhøret skal sendes til en eller flere jurister som dømmer saken. De tok fingeravtrykk og håndavtrykk av meg samt mugshots. fjerde gang jeg har noe med de å gjøre, andre gang pga piller. Nøykatig samme som skjedde som forrige gang - totalt klikk og ødeleggelse i hodet mitt.

Jeg fikk dra med en gang etter avhøret/mugshotsa så dro i 12 tiden. Ganske tidlig fordi jeg hørte at de tok de andre på glattcelle fortløpende før meg, akkurat som de bare ville være drittsekker mot meg. Tror jeg var sistemann.

Skal riktig nok nevnes at jeg lagde ødeleggelse for minst 40 lapper. Håper boten blir lav!
Sist jeg var på byen blei jeg tatt for no slåssing, husker ikke så mye av det, men det jeg husker er at jeg sto å prata med snuten en liten stund også plapra han noe om et forelegg før de sa at jeg bare fikk komme meg hjem.
Tenkte jo at jeg var heldig og slapp bot, men den gang ei. Fikk et forelegg på 4k i posten en uke etterpå
Så de kan tydeligvis sende forelegg i ettertid også..
Trådstarter
5 0
men når jeg ikke skrev under på en dritt...kan de fremdeles sende meg forelegg?
Sitat av BigLei87 Vis innlegg
men når jeg ikke skrev under på en dritt...kan de fremdeles sende meg forelegg?
Vis hele sitatet...
jeg tror du må samtykke, men kan hende de sender deg forelegget også må du skrive under på det der og da.
Sitat av BigLei87 Vis innlegg
men når jeg ikke skrev under på en dritt...kan de fremdeles sende meg forelegg?
Vis hele sitatet...
Ja. Når du får forelegge så kan du enten betale eller skrive under på at du benekter skyld og sende det i en ferdigfrankert konvolutt og vente på innkallelse til tingretten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av BigLei87 Vis innlegg
måtte du signere en vedkjennelse av forelegget da?
Vis hele sitatet...


Ja har måtte det hver gang
Har kun vært på glatta for drikking på offentlig gate. Tror jeg var der fra 1-3/4 så blei jeg sendt hjem.. Husker at jeg vedtok boten, men kan ikke si at jeg skrev under på noe. Var ganske drita så det har jeg vel sikkert gjort.

Jeg fikk bota i handa der og da.
Sist endret av daoooo; 4. januar 2011 kl. 03:45.