Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2604
No er www.roguesci.org på vei tilbake for dei som ikkje visste dette^^

Den beryktede nettsida er ferdig om ca. +78 daga AKA. den 14 eller 15 januar i 2011


Kva seier dokke?
Jaggu meg det på tide eller dum ide?

Btw, kvifor hadde dei lagt ned igjen? Var det pga. ulovligheter?
Så dette tidligere, men har egentlig aldri vært innpå siden selv, når den var i "live". Går ut fra at dette er et forum / recipe for pyrointerreserte?
Sitat av Glenni Vis innlegg
Så dette tidligere, men har egentlig aldri vært innpå siden selv, når den var i "live". Går ut fra at dette er et forum / recipe for pyrointerreserte?
Vis hele sitatet...
Det er heilt riktig. Håper på at forumet blir renska opp no

Edit: Der står på sida hanna at den skal vere ferdig i 21-12-2010, men man veit aldri.
Var medlem av gamle roguesci, "back in the day". Meget høgt nivå på forumet, reint fagleg. Og det må vel nemnast at NBK2000 (admin) var noko for seg sjølv. Kjekt at dei er på veg tilbake!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Fantastisk! Men Roguesci er litt mer for folk som er glad i mer ting som HE og slikt.

Vil dere ha et forum med fyrverkeri, kjøp passfire-rettigheter. Det koster en slikk og ingenting, og gir deg uendelig med uvurderlig informasjon
Sitat av Up Vis innlegg
Fantastisk! Men Roguesci er litt mer for folk som er glad i mer ting som HE og slikt.

Vil dere ha et forum med fyrverkeri, kjøp passfire-rettigheter. Det koster en slikk og ingenting, og gir deg uendelig med uvurderlig informasjon
Vis hele sitatet...
Forum med fyrverkeri?
WiP er jo nettopp det

Kva meinte du med "Men Roguesci er litt mer for folk som er glad i mer ting som HE og slikt. "? :P


Er nok vell mange her som er interessert i HE og slikt ?
Sist endret av Fyllingz; 5. november 2010 kl. 10:47.
Jeg vil tro at Up mener at det er veldig mange på Roguesci som holder på med HE på et mye høyere nivå enn det man har her inne.
Dessuten kan jeg ikke huske noen konkrete tråder der man diskuterte produksjon av fyrverkeri, kun HE.

For å illustrere det jeg sier:

Se på passfire som det beste forumet for pyroteknikk, og roguesci som det beste når det gjelder HE.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Btw, kvifor hadde dei lagt ned igjen? Var det pga. ulovligheter?
Vis hele sitatet...
Første gangen var det vel DoD som la det ned slik jeg forstod det (eller en organisasjon relatert til DoD).

Siste gangen sies det å være rett og slett fordi nbk er siktet for mord, og hadde nok ikke tid til å ta seg av forumet når han skulle rømme landet (Tror han rømte til canada, men ble tatt senere.. lenge siden jeg leste så husker ikke detaljene).

Forøvrig har jeg lastet ned backup av forumet som ble lagt ut som torrent av Hinckleyforpresident.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Forum med fyrverkeri?
WiP er jo nettopp det

Kva meinte du med "Men Roguesci er litt mer for folk som er glad i mer ting som HE og slikt. "? :P


Er nok vell mange her som er interessert i HE og slikt ?
Vis hele sitatet...
Må bare tilføye til det NitroFis har sagt.
Sammenligne WiP med rougesci og passfire, er som å sammenligne Eli Hagen med Petter Solberg og Michael Schumacher.
Sitat av Up Vis innlegg
Må bare tilføye til det NitroFis har sagt.
Sammenligne WiP med rougesci og passfire, er som å sammenligne Eli Hagen med Petter Solberg og Michael Schumacher.
Vis hele sitatet...
No skjønte eg kva du meinte.

Men eg saman likner ikkje WiP med nokon andre sider. Var vertfall aldri mi hensikt å gjer det
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Du skjønner ikke hva jeg mente?
Jeg fikk litt sånn følelser av at du mente WiP var som begge de 2 forumene sammen.
Jeg håper du skjønner hvordan det kan ha skjedd:
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Forum med fyrverkeri?
WiP er jo nettopp det
Er nok vell mange her som er interessert i HE og slikt ?
Vis hele sitatet...
Bare så du skjønner hva jeg mener: http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/11/16/295141.html
Kan også legge ved disse så det er klart: http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Schumacher
http://en.wikipedia.org/wiki/Petter_Solberg
Sist endret av Up; 6. november 2010 kl. 15:30.
Sitat av Up Vis innlegg
Du skjønner ikke hva jeg mente?
Jeg fikk litt sånn følelser av at du mente WiP var som begge de 2 forumene sammen.
Jeg håper du skjønner hvordan det kan ha skjedd:


Bare så du skjønner hva jeg mener: http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/11/16/295141.html
Kan også legge ved disse så det er klart: http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Schumacher
http://en.wikipedia.org/wiki/Petter_Solberg
Vis hele sitatet...
I min post #6 så missforstå eg kraftig.

Eg skjønner no at du meiner at roguesci.org diskuterer og eksprimenterer med HE på eit mykje høgare nivå enn det som skjer her på WiP. Noko eg er enig i.

Same med passfire forumet.
Og ja, eg forstår :P

Men kor kom den delen med Passfire inn? :P
Dette handler jo om roguesci så der blei eg endå litt meir usikker. Men det er vell ikkje så viktig?
Sitat av Glenni Vis innlegg
Så dette tidligere, men har egentlig aldri vært innpå siden selv, når den var i "live". Går ut fra at dette er et forum / recipe for pyrointerreserte?
Vis hele sitatet...
Her spurte Glenni om hva roguesci var for noe.


Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Det er heilt riktig.
Vis hele sitatet...

Du sier det er helt riktig.

Sitat av Up Vis innlegg
Fantastisk! Men Roguesci er litt mer for folk som er glad i mer ting som HE og slikt.

Vil dere ha et forum med fyrverkeri, kjøp passfire-rettigheter. Det koster en slikk og ingenting, og gir deg uendelig med uvurderlig informasjon
Vis hele sitatet...

Up går mer spesifikt inn på hva roguesci er for noe og forteller heller om et pyro-nettsted som er like bra som roguesci, bare det omhandler pyro-, ikke fremstilling av HE.
Slik kom passfire inn i bildet.
Sist endret av Knask; 6. november 2010 kl. 18:30.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Her spurte Glenni om hva roguesci var for noe.





Du sier det er helt riktig.




Up går mer spesifikt inn på hva roguesci er for noe og forteller heller om et pyro-nettsted som er like bra som roguesci, bare det omhandler pyro-, ikke fremstilling av HE.
Slik kom passfire inn i bildet.
Vis hele sitatet...
Kudos til deg.

Har vært litt på passfire og sitt, ser helt greit ut TBH
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Du har altså kjøpt deg passfirerettigheter for å se litt bare?
Passfire inneholder uendelig med bra informasjon om pyroteknikk,
så om du tenker på designet når du sier det ser helt greit ut,
så skal du få lov til det, men informasjonen du får der, er langt mere enn "helt greit"
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Man kan vel få en testaccount som varer en liten stund med begrenset tilgang for å sjekke det ut, mener jeg å huske.
Sitat av Up Vis innlegg
Du har altså kjøpt deg passfirerettigheter for å se litt bare?
Passfire inneholder uendelig med bra informasjon om pyroteknikk,
så om du tenker på designet når du sier det ser helt greit ut,
så skal du få lov til det, men informasjonen du får der, er langt mere enn "helt greit"
Vis hele sitatet...
Man kan få en prøvetid. Syns det var litt uoversiktlig, men selve innholdet er veldig bra.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet om RogueSci forumet noensinne kommer tilbake, eller er det skjult? Lurer også om NBK2000 fortsatt er i livet....
Sist endret av Opteryx; 16. mai 2011 kl. 19:49.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
kjedelig streiting
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Noen som vet om RogueSci forumet noensinne kommer tilbake, eller er det skjult? Lurer også om NBK2000 fortsatt er i livet....
Vis hele sitatet...
Virker som om forumet aldri kommer til å komme tilbake. Virker som domenet har utløpt og. Når det gjelder NBK2000 så lever han, men du kommer nok neppe til å se han online de neste 50 årene for å si det sånn.
Sist endret av legalize_it; 22. april 2012 kl. 02:27.