Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1160
Jess, rett på sak, jeg ville ha speilrefleks kamera og det kjøpte jeg idag, jeg kjøpte "Canon Eos 1000D" jeg er forholdsvis nybegynner når det gjelder fotografering, selv om jeg har tatt en del bilder

(dere må gjerne besøke min deviantart)

Jeg har brukt Fujitsu s7000 en del og begynner å bli lei, jeg syns det er tregt og henger seg stadig opp.

Jeg har nå lest 2 anmeldelser på mitt nye canon, og føler kanskje at jeg angrer litt. (har ikke fått prøvd det enda tho )

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette kameraet?
fornøyd, osv?
Jeg gikk fra fujitsukamera til 400D da det kom ut. Fornøyd med det. Har også prøvd 1000D, å du får vel hva du betaler for, men personlig ville jeg heller hoppet til xxxD-serien. Det er like brukervennlig som 1000D bare bedre(?)
Sist endret av mo3; 15. juli 2010 kl. 21:01.
Gjest
Trådstarter
Jaha, jaha
Som canonbruker vil jeg si at 450d er ett kjempegodt kamera. 550D som er nyeste i serien har bare fått topp reviews som jeg har sett. Så 550d anbefales absolutt.

Sjekk ut review av 550d på dpreview.com, disse folka kan sakene sine.

Husk å sette av penger til objektiver også.
Første objektivet jeg kjøpte utenom var 50mm f/1.8 til 900kr, jeg har aldri angret.
1000D er et entry-level speilrefleks, og man får hva man betaler for. Det er ikke et fantastisk kamera, men det har det i seg til å ta gode bilder, og det banker gørra utav de fleste kompaktkameraer. Det er langt viktigere med gode objektiver enn med et knalldyrt kamera - jeg kjenner profesjonelle fotografer som har jobbet med Nikon D50.