Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1950
Hei,
om jeg feks går på NTNU og tar en bachlorgrad hvor det er mange frie emner. altså at man fritt kan fylle disse med det man ønsker sålenge man får nok poeng. Kan man da ta feks enkeltfag/emner på BI og kombinere disse i Bachlorgraden fra NTNU?

Mvh Petter
Da ville jeg pratet med studieveiledere på NTNU og hørt om BI har noen fag man kan få godkjent. Jeg vet NTNU godtar Kalkulus og lineær algebra fra flere andre universiteter i Norge, så det er ikke utenkelig. Men BI skal nok ha en pen sum for fagene.
Både ja og nei. Du kan ha så mange studieretter (altså være tatt opp til så mange fagprogrammer) du ønsker - også ved flere studiesteder. Du kan dog ikke alltid like lett overføre fag. Sjekk fagplanen på NTNU for din bachelor. Er det valgfag der? Er det fag som er helt lik eller nokså lik de som tilbys på BI? Om så kan du gjøre det.
Hei Hei
Trådstarter
På fagplanen er det 8 valgfag totalt, hvor 2 av de må velges fra en liste med relevante tema. Jeg ønsker å ta 2 eller 3 fag ved BI. BI har shipping, noe ntnu ikke har. Skal snakke med studieleder
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Press litt på studielederen - min løy og sa jeg måtte ta alt på UIT, det viste seg å være pisspreik. Bare pass på å få en skriftlig godkjennelse på at fag X kan implementeres i en godkjent bachelor/master grad.

For å svare på det første: Det er null problem å studere ved to universiteter samtidig. Du skal også slippe å betale mer enn den tilsammen den dyreste studentavgiften. Jeg har studert ved UIT og HIBU, og siden jeg betalte 420,- til UIT, så ble det 300,- elns ekstra til HIBU (HIBU har en studentavgift på latterlige +-900.-)
Sist endret av SkyMarshal; 14. mai 2014 kl. 19:25.