Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1320
Hei!

En slektning skal snart til USA og da tenker jeg at jeg skal sende med han penger til en pc da det er mye penger å spare.

Valget står mellom en Macbook Pro 13" og en Asus 13,3" UX 31 Ultrabook. Asus sin modell er ca 600 kr billigere.

Er veldig usikker på hvilken en jeg skal satse på. Macbook Pro er deilig og oser kvalitet. Men er også ganske nysgjerrig på Asus sin da det er en ultrabook( mer hendy å ta med seg) og den er også av kvalitet

Det jeg bruker en pc til er:

-nettsurfing
-mixing av musikk
- spilling av hd-filmer



Hvilken en bør jeg satse på?

Takk for alle innspill!


http://www.bestbuy.com/site/Asus+-+1...ux31&cp=1&lp=1
ville godt for mac med dine bruks områder
Ønsker du Windows eller Lion? Det er egentlig det valget du må ta. Asusen er vel tynnere enn Pro, men uten å vite noe om specs vil jeg anta at den ligger på rundt samme specs som en Air, og du vil da få en kraftigere maskin i Pro.

Btw, mye diggere å se film på 15" enn 13"
Husk adapter da de kjører på helt andre strøm dingser i usa. I tillegg kan du vel gi faen i få noe garanti uansett når den er kjøpt i utlandet eller blir ihvertfall tungvindt.
Macbook pro sweff! Har du hatt mac før? Prøv det! Once you go mac, you never go back! Det at alt bare fungerer uten at du må knote med settings er helt fantastisk!
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Husk adapter da de kjører på helt andre strøm dingser i usa. I tillegg kan du vel gi faen i få noe garanti uansett når den er kjøpt i utlandet eller blir ihvertfall tungvindt.
Vis hele sitatet...
Trenger kun å bytte endestykke på Mac. Vet ikke hvordan det er med Asus. Og du har 1 år worldwide garanti på Mac.
Hadde kjøpt zenbook pga oppløsningen på skjermen, det er diggere å sitte på 1600x900 enn 1280x800. Hvis du ikke bryr deg om det ville jeg tatt macbooken siden resten av specsene faktisk er bedre på den.
Med en gang det er snakk om mixing ville jeg valgt Macbook over ALT annet....!
Hvis maskinene har like spesifikasjoner, vil jeg sammenligne det med diesel og bensin.
Gå for Mac'en, den er kraftigere og mer holdbar.
Sist endret av Life Goes On; 16. februar 2012 kl. 09:49.
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
Macbook pro sweff! Har du hatt mac før? Prøv det! Once you go mac, you never go back! Det at alt bare fungerer uten at du må knote med settings er helt fantastisk!
Vis hele sitatet...
Større bullshit en dette skal du lete lenge etter. Jeg og flere av vennene mine har hatt en nesten topspeccet macbook pro 13" i litt over et semester, og jeg kan trygt si at ingen er frelst. Jeg ville gått for asusen
Asusen...har aldri hatt sansen for mac
Sitat av Darko Vis innlegg
Hei!

En slektning skal snart til USA og da tenker jeg at jeg skal sende med han penger til en pc da det er mye penger å spare.

Valget står mellom en Macbook Pro 13" og en Asus 13,3" UX 31 Ultrabook. Asus sin modell er ca 600 kr billigere.

Er veldig usikker på hvilken en jeg skal satse på. Macbook Pro er deilig og oser kvalitet. Men er også ganske nysgjerrig på Asus sin da det er en ultrabook( mer hendy å ta med seg) og den er også av kvalitet

Det jeg bruker en pc til er:

-nettsurfing
-mixing av musikk
- spilling av hd-filmer



Hvilken en bør jeg satse på?

Takk for alle innspill!


http://www.bestbuy.com/site/Asus+-+1...ux31&cp=1&lp=1
Vis hele sitatet...
Ingen av delene.. med mindre du spiller disse filmene fra DVD bør du heller gå for macbook Air
Du kan kjøpe macbook pro med bedre skjerm (antiglare), blir litt dyrere. Jeg sitter her med 1680 x 1050, det er IPS-panel også. Finnes det egentlig en bedre 15"-skjerm enn den beste til MacBook Pro?
PC vs Mac = smak og behag. De er begge gode maskiner med like spesifikasjoner. Valget ligger vell mest i hva OS du foretrekker.
Personlig hadde jeg gått for Asusen i det faktum att jeg synes den ser ufattelig sexy ut, og att jeg er tilvant PC.
Helt klart UX31, har den selv og er strålende fornøyd.
Her kan du lese en anmeldelse av Asus sin maskin.
http://www.tu.no/forbruker/article294759.ece

http://www.tu.no/multimedia/archive/...20_181978a.jpg
Sist endret av Liverbird; 16. februar 2012 kl. 12:40.
Som mange påpeker er Asus Ultrabooken mer et alternativ til MacBook Air, enn MacBook Pro.
Air og Zenbook er laget for å gjøre relativt enkle arbeidsoppgaver men være særdeles portable. Zenbook er rett og slett et (ganske godt) forsøk på å være en MacBook Air med Windows.

Du må avgjøre hva du behøver av datakraft. Har du en stasjonær PC? Selv har jeg MacBook Air 13" og er veldig fornøyd, men hadde jeg ikke hatt en stasjonær PC hjemme hadde jeg utvilsomt valgt en Pro. Air'en og Zenbooken vil oppleves noe trege ved ressurskrevende arbeid som bilde- og videoredigering, mest sannsynligvis også ved musikkredigering. Det er faktisk enorm forskjell i regnekraft mellom en Air/Ultrabook og en skikkelig PC.