Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1171 224942
Kommer aldri til å ta den.

Er en prinsippsak (har tatt alt av andre vaksiner)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Kommer aldri til å ta den.

Er en prinsippsak (har tatt alt av andre vaksiner)
Vis hele sitatet...
Kva er prinsippet, og kvifor har du det?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva er prinsippet, og kvifor har du det?
Vis hele sitatet...
En vaksine som ble produsert og levert ut samme år uten ordentlige tester, som vises feks. Ved at folk har fått blodpropp, tilogmed relativt unge mennesker.
Hovedsaklig menn har også fått infeksjoner i en hjertemuskel.

Føler myndighetene alt for raskt kan si "dette må dere gjøre" og 90%+ følger ordene deres fordi de tror at myndighetene vet bedre enn alle andre
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva er prinsippet, og kvifor har du det?
Vis hele sitatet...
Han har ikke lest et eneste innlegg i tråden garantert, men kudos for å gjøre klar til ny runde med spesialundervisning.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Han har ikke lest et eneste innlegg i tråden garantert, men kudos for å gjøre klar til ny runde med spesialundervisning.
Vis hele sitatet...
Myndighetene ba deg ta en ukjent vaksine produsert under stress og utlevert til folket innen 1 år.

Du som trenger spesialundervisning bro
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Myndighetene ba deg ta en ukjent vaksine produsert under stress og utlevert til folket innen 1 år.
Vis hele sitatet...
Kva tester er det du meiner ikkje er utført, som er normalt ved vaksinegodkjenninger?

Hugs at ein del av bivirkningene som er avdekka er ekstremt sjeldne (i området ein til ein million eller deromkring), og ikkje ting som ville vorte avdekka før ein rulla ut vaksina uansett.

Hugs og at mRNA gjer at ein kan skalere opp produksjonen raskt, og ha vaksina klar raskt, slik at ein sparer seg utviklingstid som tidlegare har vore ikkje heilt uvesentleg del av tida det tar å lage vaksine. Når folk slenger om seg med at snittida for å utvikle vaksiner er 5-10 år, så... Ok, for all del. Det stemmer om du tar med historikk tilbake til femtitallet.

Nekter du å tru at PCen du bruker er teknisk umulig og, fordi den er mange titusener ganger kraftigare enn det beste av datamaskiner i 1950?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva tester er det du meiner ikkje er utført, som er normalt ved vaksinegodkjenninger?

Hugs at ein del av bivirkningene som er avdekka er ekstremt sjeldne (i området ein til ein million eller deromkring), og ikkje ting som ville vorte avdekka før ein rulla ut vaksina uansett.

Hugs og at mRNA gjer at ein kan skalere opp produksjonen raskt, og ha vaksina klar raskt, slik at ein sparer seg utviklingstid som tidlegare har vore ikkje heilt uvesentleg del av tida det tar å lage vaksine. Når folk slenger om seg med at snittida for å utvikle vaksiner er 5-10 år, så... Ok, for all del. Det stemmer om du tar med historikk tilbake til femtitallet.

Nekter du å tru at PCen du bruker er teknisk umulig og, fordi den er mange titusener ganger kraftigare enn det beste av datamaskiner i 1950?
Vis hele sitatet...
Jeg tror vaksinen gjør deg steril.

Quote me on this
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Jeg tror vaksinen gjør deg steril.

Quote me on this
Vis hele sitatet...
Du trur...

Wow. Avlys medisinstudiet, en fyr på internett trur tilfeldige ting om vaksina folkens!
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du trur...

Wow. Avlys medisinstudiet, en fyr på internett trur tilfeldige ting om vaksina folkens!
Vis hele sitatet...
Jesse Ventura har allerede exposa hele covid vaksinen

https://vm.tiktok.com/ZMdWFsaSh/

Jeg håper flere ser denne videoen før de velger å vaksinere seg
Sist endret av Pillefreak; 25. juli 2021 kl. 00:07.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Jesse Ventura har allerede exposa hele covid vaksinen

https://vm.tiktok.com/ZMdWFsaSh/
Vis hele sitatet...
...og du anklager andre for å vere uopplyste og stole ukritisk på autoriteter.

Wow.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
...og du anklager andre for å vere uopplyste og stole ukritisk på autoriteter.

Wow.
Vis hele sitatet...
Du bare angrer fordi du har tatt vaksinen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Du bare angrer fordi du har tatt vaksinen
Vis hele sitatet...
Angrer? På at eg har tatt vaksina? Hell no. I motsetning til deg så har eg faktisk lest ein del om mRNA-baserte vaksiner, t.d. korleis dei vert framstilt, kva testar dei har gjennomgått, kva data vi har funne om den også viare.

Du derimot vel altså å lytte til folk utan medisinsk fagbakgrunn som poster svada på tiktok.

Også har du baller nok til å anklage andre for å vere blinde høns som ukritisk følgjer myndigheitene sitt råd.

Det er direkte imponerande at det er mulig å oppvise så mykje arroganse som du gjer her i tråden.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Angrer? På at eg har tatt vaksina? Hell no. I motsetning til deg så har eg faktisk lest ein del om mRNA-baserte vaksiner, t.d. korleis dei vert framstilt, kva testar dei har gjennomgått, kva data vi har funne om den også viare.

Du derimot vel altså å lytte til folk utan medisinsk fagbakgrunn som poster svada på tiktok.

Også har du baller nok til å anklage andre for å vere blinde høns som ukritisk følgjer myndigheitene sitt råd.

Det er direkte imponerande at det er mulig å oppvise så mykje arroganse som du gjer her i tråden.
Vis hele sitatet...

For det første; du er på freak forum i motsetning til diskusjon.no så er freak på skråplanet så når du er aktiv her så er du innforstått med at folk her har alternative meninger, liker du ikke det så hvorfor er du her?


For det andre så HAR du jo fulgt regjeringen sin oppfordring blindt og gått å tatt vaksinen.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Du bare angrer fordi du har tatt vaksinen
Vis hele sitatet...
Virkelig Kult, ikke bare så jeg frem til å få første dose på Onsdag, men nå som jeg har blitt informert om at jeg slipper å ta den kjipe samtalen med fastlegen om sterilisering så får jeg slått to fluer i enn smekk.

Farvel durex, farvel profil, it's go time
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
For det første; du er på freak forum i motsetning til diskusjon.no så er freak på skråplanet så når du er aktiv her så er du innforstått med at folk her har alternative meninger, liker du ikke det så hvorfor er du her?
Vis hele sitatet...
I tilfelle du ikkje har fått det med deg så er det ei forventning om sakleg argumentasjon. Det kan vi vel ikkje akkurat sei at du har oppvist i denne tråden?

Viare - eg stiller spørsmål ved din motivasjon, og du svarer stortsett med å bekrefte at du er idiot på fagfeltet; du har åpenbart ikkje overfladisk innsikt i vaksiner eller medisin. Du har heller ikkje svart på kva testing du meiner mangler, og du har ikkje grunngitt standpunkta dine.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
For det andre så HAR du jo fulgt regjeringen sin oppfordring blindt og gått å tatt vaksinen.
Vis hele sitatet...
Og du vel å følgje vegmyndigheitene sitt råd om å ikkje spele fotball i 100-sona på motorvegen. Kvifor gjer du det? Hæ? Har du ikkje undersøkt sjølv? Følgjer du blindt regjeringa sine råd?

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Han har ikke lest et eneste innlegg i tråden garantert, men kudos for å gjøre klar til ny runde med spesialundervisning.
Vis hele sitatet...
Det litt artige er jo kor fort ein del kler seg sjølv nakne.
Sist endret av vidarlo; 25. juli 2021 kl. 00:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For all del kjør på, ta vaksina.

Gi faen om det gjør vondt å løfte armen over skulder høyde, det er helt normalt ved vaksinasjon (kun covid vaksine).

Og om du blir dårlig i en uke eller 4 så er det også HELT normalt...

Kjør på folkens ta vaksinen!


DO OBEY
Sist endret av Pillefreak; 25. juli 2021 kl. 00:44.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
For all del kjør på, ta vaksina.

Gi faen om det gjør vondt å løfte armen over skulder høyde, det er helt normalt ved vaksinasjon (kun covid vaksine).

Og om du blir dårlig i en uke eller 4 så er det også HELT normalt...

Kjør på folkens ta vaksinen!


DO OBEY
Vis hele sitatet...
Å få vondt i armen av å løfte den over skulderhøyde er absolutt normalt samma hva du stikker i overarmen rundt skuldra i muskelen (som jeg regner med vaksina gjør)

Den årlige influensavaksina kan man også bli dårlig av såå.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
For all del kjør på, ta vaksina.

Gi faen om det gjør vondt å løfte armen over skulder høyde, det er helt normalt ved vaksinasjon (kun covid vaksine).

Og om du blir dårlig i en uke eller 4 så er det også HELT normalt...

Kjør på folkens ta vaksinen!


DO OBEY
Vis hele sitatet...
Takk for at du utbroderer i detalj at du ikkje har peiling.

Lokal ømhet er dønn normalt ved vaksiner.

Det er heilt vanleg å få reaksjon på vaksiner; poenget er jo nettopp å lure immunsystemet til å tru at det handterer ein sjukdom. Sjølvsagt vil det føre til symptomer.

Kort sagt, du har konsekvent framvist at du ikkje har overfladisk kunnskap om hverken vaksiner eller kjeldekritikk, og når du får kritikk for det... Da svarer du med avsporinger og hersketeknikker.

Og du har heller ikkje svart på kva testing du etterlyser...
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Å få vondt i armen av å løfte den over skulderhøyde er absolutt normalt samma hva du stikker i overarmen rundt skuldra i muskelen (som jeg regner med vaksina gjør)

Den årlige influensavaksina kan man også bli dårlig av såå.
Vis hele sitatet...
Mulig det men jeg har personlig aldri hatt noen bivirkninger av andre vaksiner.
Ingen smerte, ingen svimmelhet og ingen sykdomsymptomer
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Mulig det men jeg har personlig aldri hatt noen bivirkninger av andre vaksiner.
Ingen smerte, ingen svimmelhet og ingen sykdomsymptomer
Vis hele sitatet...
Det er individuelt. Når influensa-sesongen starter er det få som blir syke på jobb hos oss, men han ene som blir skikkelig syk blir syk fordi han tar influensa-vaksine. Denne tar han vært år og blir like dårlig vær gang og må være borte fra jobb.
Han ene som tok corona vaksina ble også dårlig i 5-6 dager og måtte være borte.
Sist endret av NokErNok; 25. juli 2021 kl. 01:22.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Jeg tror vaksinen gjør deg steril.

Quote me on this
Vis hele sitatet...
Ah, den herlige kombinasjonen av uvitenhet, idioti og arroganse er virkelig vanskelig å trumfe! Dette er ikke diskusjon, det er bare forakt for kunnskap og fakta. Jeg tror likevel at vi lar denne lille avstikkeren stå. Delvis som et skrekkens eksempel på hvor jævlig lite bakkekontakt antivaxxerne har, delvis fordi argumentasjonen er så teit at det bikker over til å bli morsomt igjen, og delvis fordi det overstående faktisk er et nytt innspill i debatten. Det er selvsagt bare enda en absurd påstand uten snev av begrunnelse - ingen manko på de! - men denne konkrete anklagen var i det minste ny. Siden denne diskusjonen nå har blitt like repetitiv som dødsstrafftråden må vi nesten ta de adspredelser vi kan få. Hvis Bill Gates mot formodning kommer for å hente ballene mine skal jeg revurdere min posisjon.
Sist endret av Myoxocephalus; 25. juli 2021 kl. 01:30.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Myndighetene ba deg ta en ukjent vaksine produsert under stress og utlevert til folket innen 1 år.

Du som trenger spesialundervisning bro
Vis hele sitatet...
Enig, det høres utrolig sketchy ut. I motsetning til å ta MDMA, amfetamin, subutex, rivotril, gjerne sammen med tramadol og øl, og hjemmelaget crack. Og å røyke, selvsagt. Dette er nok testet til å være hundre prosent trygt og uten bivirkninger i motsetning til vaksinen en samlet ekspertise samt ansvarlige helsemyndigheter anbefaler.
Sist endret av *pi; 25. juli 2021 kl. 02:16.
Sitat av *pi Vis innlegg
Enig, det høres utrolig sketchy ut. I motsetning til å ta MDMA, amfetamin, subutex, rivotril, gjerne sammen med tramadol og øl, og hjemmelaget crack. Og å røyke, selvsagt. Dette er nok testet til å være hundre prosent trygt og uten bivirkninger i motsetning til vaksinen en samlet ekspertise samt ansvarlige helsemyndigheter anbefaler.
Vis hele sitatet...
Tror kanskje dette er noe av det mest tilfredstillende jeg har lest på freak noensinne, oppe og nikker med provo nå
Sitat av *pi Vis innlegg
Enig, det høres utrolig sketchy ut. I motsetning til å ta MDMA, amfetamin, subutex, rivotril, gjerne sammen med tramadol og øl, og hjemmelaget crack. Og å røyke, selvsagt. Dette er nok testet til å være hundre prosent trygt og uten bivirkninger i motsetning til vaksinen en samlet ekspertise samt ansvarlige helsemyndigheter anbefaler.
Vis hele sitatet...
Prakteksemplar på det som har blitt nevnt flere ganger her før. En vaksine, testa grundig på utallige millioner mennesker, med en forsvinnende liten sjanse for bivirkninger som utgjør mer enn en ulempe? Nope! Farlig! Får vondt i armen! Det er djevelens verk! Gi meg heller noe dop fra svartemarkedet, fremstilt i en skitten lab i Øst-Europa! Mye bedre! Er det mulig...
Sitat av Jorg Vis innlegg
Tror kanskje dette er noe av det mest tilfredstillende jeg har lest på freak noensinne, oppe og nikker med provo nå
Vis hele sitatet...
I aim to please

Sitat av drewjuice Vis innlegg
En vaksine, testa grundig på utallige millioner mennesker, med en forsvinnende liten sjanse for bivirkninger som utgjør mer enn en ulempe? Nope! Farlig! Får vondt i armen! Det er djevelens verk! Gi meg heller noe dop fra svartemarkedet, fremstilt i en skitten lab i Øst-Europa! Mye bedre! ...
Vis hele sitatet...
Fuck big pharma, hilsen pillefreak Username checks out.
Sist endret av *pi; 25. juli 2021 kl. 02:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Enig, det høres utrolig sketchy ut. I motsetning til å ta MDMA, amfetamin, subutex, rivotril, gjerne sammen med tramadol og øl, og hjemmelaget crack. Og å røyke, selvsagt. Dette er nok testet til å være hundre prosent trygt og uten bivirkninger i motsetning til vaksinen en samlet ekspertise samt ansvarlige helsemyndigheter anbefaler.
Vis hele sitatet...
Det innlegget er et av de desidert beste innleggene jeg har lest på lenge

Dette må sies å være den siste spikeren i kista vdr Pillefreak sin motstand mot vaksiner

Sitat av drewjuice Vis innlegg
Prakteksemplar på det som har blitt nevnt flere ganger her før. En vaksine, testa grundig på utallige millioner mennesker, med en forsvinnende liten sjanse for bivirkninger som utgjør mer enn en ulempe? Nope! Farlig! Får vondt i armen! Det er djevelens verk! Gi meg heller noe dop fra svartemarkedet, fremstilt i en skitten lab i Øst-Europa! Mye bedre! Er det mulig...
Vis hele sitatet...
Helt enig og godt skrevet.
Sist endret av UrbanFreak86; 25. juli 2021 kl. 03:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Myndighetene ba deg ta en ukjent vaksine produsert under stress og utlevert til folket innen 1 år.

Du som trenger spesialundervisning bro
Vis hele sitatet...
Ops, litt på en snurr idag så ga deg KP ved uhell...

Sitat av Pillefreak Vis innlegg
For det første; du er på freak forum i motsetning til diskusjon.no så er freak på skråplanet så når du er aktiv her så er du innforstått med at folk her har alternative meninger, liker du ikke det så hvorfor er du her?


For det andre så HAR du jo fulgt regjeringen sin oppfordring blindt og gått å tatt vaksinen.
Vis hele sitatet...
Seriøst? Hva vidarlo gjør her på freak? Han har vært her i evigheter, godt er det for han er desidert en av de smarteste og mest opplyste her inne!

Det som er fint med freak er at folk tolerere dårligt at folk slenger ut meninger og påstander som ikke har rot til virkelighet og som i tillegg ikke underbygges med en dritt.
Sist endret av Alge; 25. juli 2021 kl. 10:53. Grunn: skrivefeil
En liten blogg fra dagens første vaksinedose:

Kjente ingenting av selve stikket, men begynte å kaldsvette skikkelig etter fem minutter. Nye fem minutter og synet begynner å svikte sammen med svimmelhet. Nær å svime av og blir lagt på seng hvor jeg raskt blir bedre. Omtrent det samme skjedde fruen, men litt mildere.

Nå noen timer senere føler vi oss slitne og er øm i hele kroppen egentlig. Begge hadde lyst til å sove ganske umiddelbart. Varm, rar og slapp er egentlig beskrivelsen. Jeg må innrømme at jeg nå faktisk gruer meg til runde to.

Vi er mellom 35-40 år.
Sitat av Source Vis innlegg
En liten blogg fra dagens første vaksinedose:

Kjente ingenting av selve stikket, men begynte å kaldsvette skikkelig etter fem minutter. Nye fem minutter og synet begynner å svikte sammen med svimmelhet. Nær å svime av og blir lagt på seng hvor jeg raskt blir bedre. Omtrent det samme skjedde fruen, men litt mildere.
Vis hele sitatet...
Dette leste jeg om på NRK for noen uker siden. Har dere vært redde/nervøse for å ta den? Visstnok var det spesielt yngre mennesker som fikk reaksjoner som dette av å ta vaksinen, men årsaken var enkelt og greit fordi de var nervøse, og at hele greia ble for mye.
I Drammenshallen svimte folk av daglig, visstnok.

Beskrivelsen høres nesten ut som et angstanfall så vil tro det er mye psykisk.

De fleste jeg kjenner er nå vaksinert, med unntak av en som har fått for seg at man kan dø av vaksina. Utover øm arm så virker det å ha vært grei skuring for alle sammen.
Sitat av Source Vis innlegg
En liten blogg fra dagens første vaksinedose:

Kjente ingenting av selve stikket, men begynte å kaldsvette skikkelig etter fem minutter. Nye fem minutter og synet begynner å svikte sammen med svimmelhet. Nær å svime av og blir lagt på seng hvor jeg raskt blir bedre. Omtrent det samme skjedde fruen, men litt mildere.

Nå noen timer senere føler vi oss slitne og er øm i hele kroppen egentlig. Begge hadde lyst til å sove ganske umiddelbart. Varm, rar og slapp er egentlig beskrivelsen. Jeg må innrømme at jeg nå faktisk gruer meg til runde to.

Vi er mellom 35-40 år.
Vis hele sitatet...
Denne er ikke rettet mot deg og hvordan det gikk, men relevant for det du skriver.

Jeg fikk også første dose i dag, lite stikk i venstre arm, beskjed om å sitte i lokale i 20 min, gjorde det. Litt pes å sitte i et rom med mange folk, har angst.

Kom ut, gikk til bilen, henta pizza og kjørte hjem til kidsa og kona. Kjennes ut som et lite blåmerke når jeg tar på armen og har en irriterende leamus i venstre øyenbryn.

Utenom det, normal allmenntilstand og det til tross for å ha sovet 4 timer siden den ene kidden har diaré sendt fra selveste djevelen

Jeg fikk phizer om det er relevant for noen. Samme aldersgruppe
Sist endret av Kloakk; 28. juli 2021 kl. 21:06.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Det er jo også litt typisk at alt av symptomer på alt mulig blir overdrevet og vaksinen får skylden om dagen. Diaré, som man kan få av alt mulig, men hvis man akkurat har tatt vaksine, så får seff den skylda. Litt ekstra trøtt, vaksinen. Svetting, vaksinen osv..

Ekke unormalt å få psykiske reaksjoner av sprøyter
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Det er jo også litt typisk at alt av symptomer på alt mulig blir overdrevet og vaksinen får skylden om dagen. Diaré, som man kan få av alt mulig, men hvis man akkurat har tatt vaksine, så får seff den skylda. Litt ekstra trøtt, vaksinen. Svetting, vaksinen osv..

Ekke unormalt å få psykiske reaksjoner av sprøyter
Vis hele sitatet...
Favoritten min i så måte er denne
A volunteer who signed up for Moderna’s coronavirus vaccine trial was struck by lightning 28 days after receiving the injection.

That 72 year-old volunteer, whose name and gender have been withheld, met with the freak accident after getting an actual shot of Moderna’s vaccine, rather than the placedo, during the second phase of the vaccine’s trials.

The bizarre incident was revealed in the US Food and Drug Administration’s written media briefing into the safety of Moderna’s new vaccine. Doctors diagnosed the lightning strike victim with arrhythmia – an irregular heart beat – believed to have been caused by the strike. No further updates have been provided on the volunteer’s condition.
Vis hele sitatet...
Lynnedslag vert altså rapportert som del av datagrunnlaget for godkjenninga. Det er rett nok ingenting som tilseier at det vart vektlagt, men det seier litt om detaljgraden bivirkninger vert rapportert med. Alt skal med, så får ein vurdere etterpå om det er relevant.
Jeg har egentlig ikke bestemt meg ennå, mulig jeg tar den når det dukker opp en ny og ennå hissigere variant enn delta'n.
Selv etter 5-6 e-poster og 4 sms fra Helsenorge siste måneden som stadig skal minne meg på å melde meg til vaksinering, har jeg bestemt meg for å avvente.
Følger istedet smittevernsrådene, holder avstand og har testet meg de gangene jeg har hatt symptomer siste året.

Synes bare det er veldig mye styr rundt dette nå, både i media og blandt folk flest. Nå er det de vaksinerte mot de uvaksinerte, nabo mot nabo og bror mot bror.
De få gangene jeg leser i kommentarfeltene rundt omkring, så slettes inlegg med kritiske spørsmål om vaksinering ved en mye lavere terskel enn ufine og usaklige innlegg fra de som erklærer at de er vaksinerte.
Innlegg som går til personangrep og legger skylda for hele pandemien på de som av forskjellige grunner, være seg helsemessige eller personlige, har valgt å avstå eller avvente med å vaksinere seg, de blir stående som regel.
Føler det er verre å si at man ikke er vaksinert enn at man er liberal til cannabis nå faktisk.

Blir heller ikke klok på alle tallene som presenteres, men jeg skal ærlig innrømme at jeg lå på en sterk 4´er i matte mesteparten av grunnskolen, så er åpen for å få forklart dette hvis jeg bommer helt her.

Det skrives senest idag i flere norske nettaviser, blandt annet Nrk, at beskyttelsen mot å bli smittet av deltavarianten er tilnærmet lik som mot de andre variantene, rundt 90% for fullvaksinerte.
Samtidig så er det flere artikler, under en uke gamle, i de samme nettavisene som skriver at over 30% av nye smittede i Israel er fullvaksinerte.

Jeg har som sagt ikke bestemt meg ennå for om jeg kommer til å ta den.
Men jeg respekterer og forstår alle dere som har tatt den like mye som dere som ikke har tatt den, eller kommer til å ta den.
Bare litt trist å se folk kalle hverandre landsforædere, uintelligente, pestspredere og gå til personangrep på hverandre over dette.
Går jo noenlunde sivilisert for seg her inne heldigvis, men det er endel av kommentarfeltene på sosiale medier og hos nettaviser det går rimelig hardt for seg om dagen.
Sist endret av El MunchoGrande; 28. juli 2021 kl. 22:41.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Synes bare det er veldig mye styr rundt dette nå, både i media og blandt folk flest. Nå er det de vaksinerte mot de uvaksinerte, nabo mot nabo og bror mot bror.
De få gangene jeg leser i kommentarfeltene rundt omkring, så slettes inlegg med kritiske spørsmål om vaksinering ved en mye lavere terskel enn ufine og usaklige innlegg fra de som erklærer at de er vaksinerte.
Vis hele sitatet...
Har du ett eneste eksempel på et kritisk spørsmål om vaksinering som har blitt slettet? Hva slags spørsmål?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Det skrives senest idag i flere norske nettaviser, blandt annet Nrk, at beskyttelsen mot å bli smittet av deltavarianten er tilnærmet lik som mot de andre variantene, rundt 90% for fullvaksinerte.
Samtidig så er det flere artikler, under en uke gamle, i de samme nettavisene som skriver at over 30% av nye smittede i Israel er fullvaksinerte.
Vis hele sitatet...
For det første. Snu på det. I Israel er omlag 60% av befolkinga fullvaksinert. Dvs. at 40% står for 70% av smittetilfella. Det er solid belegg for at vaksinen fungerer veldig godt.

Viare så har det vore klart ganske lenge at vaksinen ikkje er perfekt - men den gir veldig mykje mildare sjukdomsforløp i snitt om du skulle verte smitta. Så det er gjerne meir relevant å sjå på folk som havner på sjukehus enn tal diagnostiserte.
Det er også verdt å nevne at det lett kan tenkes at fullvaksinerte er mindre forsiktig enn uvaksinerte, som igjen øker sannsynligheten for smitte.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Har du ett eneste eksempel på et kritisk spørsmål om vaksinering som har blitt slettet? Hva slags spørsmål?
Vis hele sitatet...
Jeg sitter ikke å screenshot'er kommentarfeltene på facebook eller i nettavisene når jeg sitter å scroller på dass eller i lunsjen.
For så å screenshot'e seinere og sammenligne, finne en stor konspirasjon om mainstream media som er med på å dekke over sannheten og new world order osv.

Beklager om det var det du klarte å koke innlegget mitt ned til.
Jeg ville egentlig bare lufte min status i forhold til vaksine, og hva jeg synes om hele opplegget.

Det jeg har observert, jeg understreker at det er min personlige observasjon, ikke noe bastant påstand eller noe jeg har dokumentert.
Er at spørsmål som er kritiske, en smule usaklige, og kanskje linker til en eller annen "study" eller en mindre annerkjent nettavis, oftere blir slettet enn helt usaklige og usmakelige innlegg som fremsnakker vaksinen med like lite fakta eller relevans.

Igjen, min observasjon, kall meg gjerne paranoid eller fortell meg at du ikke er av samme oppfatning.

Slutt å vær så snarky om du vil at folk skal gidde å føre en samtale med deg.

"Har du ett eneste eksempel.."

Min personlige mening er at man ordlegger seg ikke sånn hvis man ønsker at noen utdyper noe eller ønsker å diskutere noe.

Sinken og Vidarlo, takk for saklige svar! Jeg er som sagt åpen for både forklaring og diskusjon av det jeg skrev i inlegget mitt.
Jeg bare orker ikke sånn passiv agressiv hersketeknikk som NodSquad driver å lirer av seg.
Var derfor jeg skreiv at det var vanskelig å forstå tallene som blir presentert, og at jeg gjerne tar imot en forklaring på dette fra noen som kan forklare det bedre / på en annen måte.

Det er sånne svar som gjør at de tvilende slutter å tvile, og de ubesluttsomme tar en beslutning.
Sånne "bevis det da!! du tar feil!!" inlegg tror jeg egentlig bare er med på å få de som ikke er enige til å grave hælene ennå dypere og stå hardere på sitt.

Er vel derfor jeg fortsatt henger her inne etter alle disse årene også. Det er fortsatt mulig å ikke være informert, ha rett, komme med påstander som ikke nødvendigvis stemmer, uten å bli flam'a eller pissa på. Det er alltid noen som tar seg tid til å svare både informativt og med respekt på selv de mest usaklige innleggene.
Sist endret av El MunchoGrande; 28. juli 2021 kl. 23:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
@El MunchGrande: Jeg tror en del av oss bare er litt lei av folk som absolutt skal la være, uten å kunne komme med noen god begrunnelse for å la vær, og nekter å godta all saklig argumentasjon som ikke støtter deres syn. Drittslenging er jo derimot veldig lite konstruktivt den ene eller andre veien, men etter hvert blir man lei av at folk tar egoistiske valg, for så å forvente at det skal respekteres.

Som jeg har skrevet en gang før tror jeg veldig mange vil ha respekt for om man kan komme med en god grunn til å ikke ta den. Jeg har selv familiemedlemer som er svært allergiske for tradisjonelle vaksiner, og av den grunn er usikre på om de i det hele tatt kan ta coronavaksinen. Spør du meg er det en fullt forståelig grunn til å potensielt ikke vaksinere seg. På den andre siden er det også en av grunnene til at flest mulig av oss andre bør ta den. På sett og vis er det jo en måte å vise at man respekterer at noen av oss ikke kan, da man hjelper til med å sørge for flokkimmunitet.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Regner med du har lest tråden eller hvertfall gått noen sider tilbake og sett hva som har blitt diskutert? Ikke det nei? Da fortsetter jeg med snarkynesen min og «hersketeknikkene»
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Jeg har selv familiemedlemer som er svært allergiske for tradisjonelle vaksiner, og av den grunn er usikre på om de i det hele tatt kan ta coronavaksinen. Spør du meg er det en fullt forståelig grunn til å potensielt ikke vaksinere seg. På den andre siden er det også en av grunnene til at flest mulig av oss andre bør ta den. På sett og vis er det jo en måte å vise at man respekterer at noen av oss ikke kan, da man hjelper til med å sørge for flokkimmunitet.
Vis hele sitatet...
Absolutt! Har du hatt reaksjoner på vaksiner skal du ikkje ta vaksiner med mindre det er tvingande nødvendig, t.d. rabiesvaksiner etter bitt frå potensielt rabiesinfiserte dyr.

Det er på ingen måte det kritikken min av folk som ikkje tar vaksiner handler om. Eg har full forståelse for at det er medisinske grunner for at enkelte ikkje kan ta vaksine, og dei bør ikkje pressast!

Det sagt: sjansen for alvorlege allergiske reaksjoner er veldig liten, om du ikkje har hatt reaksjoner før. Om det skjer, så er det dramatisk, men ikkje veldig farleg. Vaksinestasjonane har medisinsk beredskap for å handtere det, inkludert adrenalin. Det er noko du overlever, utan varige skader. Det er skremmande og dramatisk, men ikkje livstrugande. Det er beredskap rundt deg, og legen er 20 sekunder unna.
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Jeg har egentlig ikke bestemt meg ennå, mulig jeg tar den når det dukker opp en ny og ennå hissigere variant enn delta'n.
Vis hele sitatet...
Sjansen for det er jo større om flere tenker som deg og avventer.

Vaksinering er den eneste måten å få bukt med dette på. Det er den eneste måten vi kan bremse spredningen og utviklingen av viruset såpass at vi får hverdagen tilbake. Uansett hvilke ulemper vaksinen måtte ha så er alternativet pandemi, med alt det medfører.

Det gjelder vel å merke hvis du tenker at ditt standpunkt skal kunne deles av alle andre. Raskest mulig massevaksinering for de andre og avvente selv er selvsagt det tryggeste for deg.

Sitat av drewjuice Vis innlegg
etter hvert blir man lei av at folk tar egoistiske valg, for så å forvente at det skal respekteres.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg hadde respektert det sånn noenlunde om folk var ærlige på at det var egoistisk motivert. Jeg hadde vel tenkt mitt om dem, men det er ikke så mye å krangle på. Jeg er innbitt motstander av tvang i sånne saker, det er lov å si nei. Det jeg sliter med å la folk slippe unna med, er å rasjonalisere det bort som noe annet enn det er. Særlig når det involverer å spre feilinformasjon til andre. Det er ikke greit.
Sist endret av *pi; 29. juli 2021 kl. 00:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg sier meg forsåvidt enig i både Drewjuice og Vidarlo sine siste innlegg.
Spesielt når det går på dette med helt klare medisinske grunner, eksempelvis allergier for tradisjonelle vaksiner.
Illuminati, Big Pharma, Bill Gates og New World Order osv, da bør man forvente litt backlash i kommentarfeltene når man kaster seg inn i en diskusjon.

Men så er det også i mine øyne en "gråsone" der jeg tror det er mange som vil ha forskjellige meninger om hva som er "gyldige" grunner for å avvente (som meg) eller å avstå helt fra å vaksinere seg.
Jeg mener også at man bør kunne være åpen om dette, uten å måtte gå i detalj på hvorfor man har tatt det valget man har.

Allergi er jo en ting, den er ganske soleklar for de fleste vil jeg tro.
Men det finnes også andre medisinske grunner til at en kan føle tvil rundt å la seg vaksinere, og helse er en privatsak.

Det er blandt annet derfor jeg føler pr.dags dato at jeg personlig har mine grunner til å stå der jeg står i forhold til å vaksinere meg.

Jeg har en helsehistorikk hvor jeg fremdeles bare er erklært "symptomfri" og det ennå er et par år til jeg kan erklæres frisk.
Behandlingen jeg gjennomgikk for å overleve det var jævlig hardt for både lever, nyrer og hjerte.
Mest sannsynlig så trakk jeg av mange år på forventet levealder på grunn av dette.
Jeg vil derfor avvente til man blandt annet kjenner bedre til langtidseffektene av dette og jeg føler jeg vet nok om hvordan dette kan påvirke meg og mitt liv.

Av mange grunner ønsker ikke jeg å gå i detalj om dette, på Freak så er det av fare for å bli identifisert, da det ikke er så mange i Norge som har gått igjennom akkurat det jeg gjorde. Med bekjente og kollegaer, er det av andre grunner, for eksempel at jeg ikke ønsker noe sympati eller at det skal være endel av "identiteten" min.

Jeg ønsker ikke å føle meg forpliktet til å måtte forklare meg til enhver i detalj for å unngå å bli oppfattet som egoistisk eller uopplyst pga dette i en diskusjon om for eksempel corona-vaksine.
Selvom jeg forstår at det kanskje ikke er alle som er enige i meg akkurat der.

Det burde holde med at man sier at man har sine personlige grunner til dette.
Som jeg sa tidligere, kommer man med NWO og linker til nyhetsspeilet i sin argumentasjon, da bør man forvente backlash og tåle at folk ikke møter deg med tolmodighet og aksept i sine innledende svar på innlegget sitt.
Men sålenge man holder seg saklig og åpen for å høre fakta eller diskutere dette sivilsert, synes jeg man bør kunne delta i diskusjoner som denne for å utveksle meninger, øke forståelsen og kunnskapen sin rundt saken.
Kanskje det kommer frem fakta og argumenter som gjør at man blir litt mindre usikker på sitt eget standpunkt og faktisk skifter mening.

Det har jeg sett flere ganger her på Freak, at noen svarer en bruker med gode motargumenter og en respektfull tone, spesielt i rusmiddel-delen av forumet.
Og det ender med at det går opp et lys for personen og de lar være å ta et dårlig valg, eller de skjønner at de har tatt feil.
Sist endret av El MunchoGrande; 29. juli 2021 kl. 00:59.
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Men så er det også i mine øyne en "gråsone" der jeg tror det er mange som vil ha forskjellige meninger om hva som er "gyldige" grunner for å avvente (som meg) eller å avstå helt fra å vaksinere seg.
Jeg mener også at man bør kunne være åpen om dette, uten å måtte gå i detalj på hvorfor man har tatt det valget man har.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg ville godtatt en irrasjonell angst som forklaring også jeg, hvis man ikke lot som noe annet. I din situasjon er jeg tilbøyelig til å være enig i valget ditt. Ikke at jeg hadde behøvd å være det for å respektere det.
Sitat av *pi Vis innlegg
Helt enig. Jeg ville godtatt en irrasjonell angst som forklaring også jeg, hvis man ikke lot som noe annet. I din situasjon er jeg tilbøyelig til å være enig i valget ditt. Ikke at jeg hadde behøvd å være det for å respektere det.
Vis hele sitatet...
Helt enig, men tenker at han burde ta det i betrakning når han beveger seg ute i det fri.

Det er helt greit å ikke ville vaksinere seg, men prøv å holde andre utenfor. Har man symptomer, hold deg hjemme osv.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Helt enig, men tenker at han burde ta det i betrakning når han beveger seg ute i det fri.
Vis hele sitatet...
Absolutt, han bør jo være mye mer redd for å faktisk bli smittet av korona, om det er slik at han mistenker at immunforsvaret og/eller andre organsystemer har litt nok å stri med fra før. Det er jo gjerne slik at de som ikke tåler vaksinen så godt ofte ikke vil tåle sykdommen så godt heller (med mindre det handler om allergi, selvsagt), og da er det helt greit å satse på flokkimmunitet.
Sist endret av *pi; 29. juli 2021 kl. 01:52.
Sitat av *pi Vis innlegg
Absolutt, han bør jo være mye mer redd for å faktisk bli smittet av korona, om det er slik at han mistenker at immunforsvaret og/eller andre organsystemer har litt nok å stri med fra før. Det er jo gjerne slik at de som ikke tåler vaksinen så godt ofte ikke vil tåle sykdommen så godt heller (med mindre det handler om allergi, selvsagt), og da er det helt greit å satse på flokkimmunitet.
Vis hele sitatet...
Enig, men jeg tenkte mer på at han bør holde seg unna flest mulig og ta i betraktning at han kan smitte andre. Han har på en måte tatt sitt valg og om han vil gå ned med skuta er det helt greit, men ikke ta med seg hele mannskapet i sitt fall.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Enig, men jeg tenkte mer på at han bør holde seg unna flest mulig og ta i betraktning at han kan smitte andre. Han har på en måte tatt sitt valg og om han vil gå ned med skuta er det helt greit, men ikke ta med seg hele mannskapet i sitt fall.
Vis hele sitatet...
Slike hensyn bør alle som ikke er vaksinert (ennå) ta. Det finnes det jo retningslinjer for. Har man en helsemessig rimelig grunn til å unngå vaksinering så synes jeg ikke man skal tillegges noe ekstra ansvar for det.

Er man derimot bare av typen som liker å freeloade på andres risiko og bortforklare det med FUD og alternative fakta, så bør man av smittevernhensyn holde seg unna folk både i virkeligheten og på nettet.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Enig, men jeg tenkte mer på at han bør holde seg unna flest mulig og ta i betraktning at han kan smitte andre. Han har på en måte tatt sitt valg og om han vil gå ned med skuta er det helt greit, men ikke ta med seg hele mannskapet i sitt fall.
Vis hele sitatet...
Men det kan vaksinerte også.
https://www.nbcnews.com/science/scie...reads-rcna1526

Selv om det er uvaksinerte, i følge artikkelen som sprer det mest, så kan vaksinerte med delta varianten ha like høy smitte som en uvaksinert. Det er jo ikke, som jeg også har skrevet her før, mangel på vaksinerte som har blitt smittet. Er ikke det da en falsk trygghet å tro du kan være rundt vaksinerte og ikke risikere å få noe? Man burde vel være like forsiktig rundt begge to.
Sitat av *pi Vis innlegg
Absolutt, han bør jo være mye mer redd for å faktisk bli smittet av korona, om det er slik at han mistenker at immunforsvaret og/eller andre organsystemer har litt nok å stri med fra før. Det er jo gjerne slik at de som ikke tåler vaksinen så godt ofte ikke vil tåle sykdommen så godt heller (med mindre det handler om allergi, selvsagt), og da er det helt greit å satse på flokkimmunitet.
Vis hele sitatet...
Vel, som jeg sa i mitt første innlegg, så praktiserer jeg godt smittevern, holder avstand og har testa meg selv ved antydning til symptomer.
Dette ser jeg på som en selvfølgelighet og det var ikke så veldig problematisk for meg å omstille meg når Corona'en kom, da jeg allerede hadde god trening i dette fra sykdommen jeg nevnte i forrige post.
Tør påstå at det var mye høyere krav til smittevern der jeg var innlagt i et år enn det vi nå anser som en plikt og en del av hverdagen.

Immunforsvaret mitt har heldigvis taklet både forkjølelser, influensa og andre infeksjoner veldig bra, både før og etter sykdommen.

Jeg vil som sagt ikke gå noe mer i detaljer, annet enn at jeg pr.dags dato ikke ønsker å la meg vaksinere på bakgrunn av hva jeg vet om min egen kropp og hvor lite jeg vet om vaksinen(e) og Covid.
Jeg har ikke kommet frem til mitt valg ved å lese kommentarfeltet på VG og surfe på nettet.
Jeg har også snakket med de som følger meg opp i forhold til tidligere sykdom, der jeg gjennomgår full testing av blod og kropp hver 6.mnd, om dette med langtidsvirkninger av vaksinen.
Jeg er ikke i noen risikogruppe når det gjelder covid og ble derfor fortalt at det kunne være greit å vente til man vet mer om bivirkninger og langtidseffekter.
Men jeg ble ikke bedt om å avstå fra vaksinen eller anbefalt å ta den, bare så det er på det rene.
Ønsker ikke å bruke helsevesenet som avgjørende argument, for da hadde jeg ikke sitti her og diskutert med dere nå folkens.
Sist endret av El MunchoGrande; 29. juli 2021 kl. 02:29.