Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2441
Har lest mye på forumet her, men sliter med å finne svar.

Jeg har gjennomgått en ganske massiv personlighetsforandring siste to år.

Har et ønske om å bli mer bevisst på meg selv og mine handlinger og har bestemt meg for å prøve sopp for å se om det kan gi meg noen svar.

Så det jeg lurer på er: Dosering? Er en voksen kar 100+kg. Sterk psyke og bor i et møblert hjem.

Hvordan forberede seg best mulig? Har tripsitter jeg stoler 110% på. Men hvordan forberede seg og hva kan jeg forvente? Vil starte pent, og skaffe meg erfaring.
Umulig å svare på, egentlig.

Set & setting gjelder über alles.
Prøv å gjennomføre dette et sted hvor det ikke kan komme store og ubehagelige overraskelser, og gjerne ved, eller ute i naturen.

Det kan være en idé å tenke på noe du vil jobbe med, noe det virker som du har. Altså en intensjon for turen.
Her er mange forskjellige, så ikke et must.

Noen liker også å kommunisere med soppen underveis. Stille spørsmål, be om nåde hvis ting blir for intenst og sånt.
Mange vil både gjøre og oppleve "rare" ting — det er helt normalt!

Ellers er musikkinstrumenter og tegnesaker en slager å ha med for dem som holder på med sånt.

Hva angår dose ville jeg personlig startet et sted mellom 0.X-2g.
Noen liker å kaste i seg mer og gå all inn på heroisk dose uten at jeg på noen måte vil anbefale dette.
Sist endret av Våtfisk; 22. mars 2021 kl. 01:22.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Myk belysning, ingen stress kilder, minst mulig mobil og forstyrrende elementer.

Playlist med musikk på forhånd, skill mellom det beroligende og det oppjagede

Be om at tripsitter ikke lar folk ringe til deg på telefonen, ikke banke på hos naboen, redusere lys og støy.
Man kan lettere fryse på sopp opplever noen, kle deg godt om det er kjølig.

Et bål og en stjernehimmel + en enkel kilde til lyd er alt dere egentlig trenger

Beregn at det tar en time før det er skikkelig i gang, og seks til åtte timer før du føler deg helt god igjen
Sist endret av meaculpaUIO; 22. mars 2021 kl. 01:51.
Trådstarter
22 6
Takk for svar :-). Det blir utendørs en fin dag i naturen. Og starter med ei snill dose, må bli litt kjent med virkningen.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Var jeg deg ville jeg droppet tripsitter. Man mister ikke kontrollen på normale doseringer, og en person som er på en helt annen planet enn deg kan bli distraherende og evt irriterende.

Evt kan personen være et annet sted som du kan nå hvis du absolutt vil.

På normal dosering ser jeg ikke vitsen med det hvis du ikke har noen psykiske problemer fra før da, men det skriver du du ikke har.
Enig i at tripsitter er oppskrytt. Ta det alene eller med en god venn som også hiver i seg.
Sitat av skog74 Vis innlegg
Takk for svar :-). Det blir utendørs en fin dag i naturen. Og starter med ei snill dose, må bli litt kjent med virkningen.
Vis hele sitatet...
Jeg tok ca 1.2g første gang og begynte inne, men ble rastløs å fant ikke roa. Da vi gikk ut ble alt helt fantastisk så det er absolutt å anbefale.
Jeg angrer på at jeg ikke tok litt mere, men som førstegangsdose hadde jeg kunne anbefale 1.5g.
Vet ikke hvilken erfaring du har fra før. Tripsitter føler jeg ikke man trenger, jeg var helt klar i hodet på den dosen jeg tok og klarte å fungere noenlunde normalt. Bare fnisa endel og vanskelig å fokusere + at jeg stirra løst i lufta noen ganger.
Apropos tripsitter: det er kun et + gitt at det er en med tidligere erfaring og en som du slapper av med. Å anbefale noen å spesifikt ikke ha tripsitter sånn generelt den første gangen synes jeg er rart.

Selv om man kan være relativt klar på en vanlig dose så kan dette endre seg raskt hvis man får et skikkelig panikk-anfall, da kan man ende opp med å ringe ambulanse bare for å føle at man har noen rundt en som passer på og det er noe en enkelt kan unngå med en trygg edru venn i ved din side.

Det å være utendørs er en god ide, og faren for badtrip vil jeg tro minker. Jeg anbefaler rundt 1-1,5g. For lite kan føles ubehagelig og nesten skumlere enn en større dose hvor man blir leken og litt lost i trippen.

Skriv gjerne en rapport!
Anonym bruker
"Syk Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skog74, Jeg ville også sjekket ut inntaksmetoder av soppen, dette påvirker også trippens intensitet og varighet.

Du kan spise dem rå, lage te eller Lemon tek.

Google er din venn
Anonym bruker
"Syk Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan tilføye at jeg hadde en veldig vanskelig tid med å bestemme meg om jeg skulle ha tripp sitter eller ikke. Men med en såpass lav dose 1-1.5g så er det ikke nødvendig men alle er forskjellige. Jeg liker å være alene men å også ha muligheten for å lene meg på noen hvis det skulle trengs
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Vær heller på den sikre siden, og ha en trippsitter. Det viser seg om det trengs de neste gangene eller ikke. Men, det er stor forskjell på moderat og høy dose med sopp, og det er oftest på høye doser man finner ut om man vil være med noen andre eller ei. Er du sikker på at du har sterk psyke? For soppen kan gi deg et annet syn på det
Sist endret av Mekkern; 22. mars 2021 kl. 18:56.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som mange her også sier, en trippsitter kan være mer til bry og en kan bli stressa over at det er en "nykter" person ved din side som ikke forstår trippen din.

Ta det heller sammen med en venn, da kan dere oppleve turen sammen og snake om hva som skjer underveis <3

Sopp kan gi deg fine og rare tanketripper, oppleve sterkere farger og noen ganger litt hallisser. Få følelsen av sterk lykke og få latter til du nesten griner.

Som oftes ikke alt på en gang, noen ganger kun en følese av å være "høy" og glad.
Men alle sopp er ikke like, virker som du er ute etter den filosofiske varianten.

Start med alt fra 0.5 til 1.5g +
De fleste får en fantastisk tur på sopp. Ikke forvent at du finner løsningen på alle dine tanker, sopp fungere forskjellig på alle

Tripp et sted der du kan være for deg selv, ute i skog og natur er magisk.
God tur
Trådstarter
22 6
Blir sammen med en som har litt erfaring fra før, og trippsitter vil ikke være med, men være tilgjengelig på kort varsel. Kjenner jeg gleder meg til den dagen vi bestemmer oss for å ta en tripp. Har ikke forventning om at alle svar skal komme til meg, men kanskje kan jeg få litt mer innsikt?
Spis en solid men lett fordøyelig frokost, vent to til tre timer med å innta soppen. Anbefaler at du og kompisen din deler 5, altså 2,5 til hver, det er å anse som en moderat dose. Bland med syltetøy eller svelg ned med vann. Dra til et fint sted hvor det er lite sannsynlig å møte på fremmede/kjentfolk. Psyk deg opp med trening eller meditasjon noen dager i forveien og forbered kompisen din på at du ønsker å snakke om visse temaer.