Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1599
Har ei søster som kunne tenkt seg konstruktiv kritikk på en coverlåt. Hun er ikke medlem på diverse forum, og vil gjerne ha tilbakemeldinger fra folk som ikke kjenner henne. Hun mener det blir for dumt å få tilbakemeldinger på facebook for der vil folk uansett bare gi skryt eller la feedback være.
Jeg lovte henne derfor å formidle kritikken fra denne tråden.

http://www.youtube.com/watch?v=daidA...ature=youtu.be

Selv synes jeg hun har kjempepotensiale og har en særegen stemme.

Edit: Lydkvalitet er det ikke vits å klage på, for hun sitter hjemme på rommet sitt uten skikkelig lydutstyr.
Sist endret av Liverbird; 7. februar 2012 kl. 19:00.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Nå kan ikke jeg komme med så særlig konstruktiv kritikk, men syntes dette var faktisk veldig bra. Det er noe med stemmen hennes som treffer en
Hun har en veldig bra stemme!
Enig med Snowdog her. Bra stemme!
Jeg likte det veldig godt. men for å få mer views på youtube å bli mer oppfattet, bør man ha navnet "sitt" + orginal låten navn med (cover) bak. å masse tags. + men ja ut ifra hva jeg hørte der, så skal du ikke se bort ifra at hun kanskje har en kariere i sang verdenen.
Sitat av Cozativity Vis innlegg
Jeg likte det veldig godt. men for å få mer views på youtube å bli mer oppfattet, bør man ha navnet "sitt" + orginal låten navn med (cover) bak. å masse tags. + men ja ut ifra hva jeg hørte der, så skal du ikke se bort ifra at hun kanskje har en kariere i sang verdenen.
Vis hele sitatet...
Hun la den egentlig ut på youtube kun for å gi meg linken for å få feedback fra dere. Dvs. hun lastet den opp for under en halvtime siden. Men hyggelig å se at det ikke bare er storebror som synes hun har en flott stemme
Digger ''whiskey'' stemmen igrunn
Ikke noe særegent. Ikke det at det ikke er bra, men det blir litt a4 for min del.
Skulle takke for tilbakemeldinger Hun lurer på om det finnes noe gratis software der ute som kan hjelpe til med å fjerne unødvendig støy i musikk som blir tatt opp på data. Etc. fjerne skurring eller få litt klarere lyd fra gitaren.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Skulle takke for tilbakemeldinger Hun lurer på om det finnes noe gratis software der ute som kan hjelpe til med å fjerne unødvendig støy i musikk som blir tatt opp på data. Etc. fjerne skurring eller få litt klarere lyd fra gitaren.
Vis hele sitatet...
Rett og slett en god mikrofon til stemmen, ellers her er 10 tips angående gitaren:
http://www.audio-production-tips.com...r-top-ten.html

PS! Skulle gjerne kommet med kritikk, men sitter på arbeid så har ikke mulighet til å spille av lyd.
Sist endret av MrCryptical; 8. februar 2012 kl. 10:49.
Jeg synes hun har en særegen stemme. Den er røff, men samtidig litt sårbar. Etter min mening er det flott, men av og til synes jeg at hun overdriver litt. Her kan hun trene litt mer. Litt mer flyt i sangen og ikke så stakatisk. Et annet tips til søster er at hun kan tenke litt på pusteteknikken. Prøve å puste på steder i sangen der man ikke forventer at man skal puste, og holde tonen der det kanskje er naturlig å puste. Slik får man enda mer særegenhet inn i bilde. Gjerne også flørte litt med andre toner, f.eks en oktav opp eller ned i delvis refrenget. Eller blande inn andrestemmen av og til? Låten slik den ble fremført er jo rimelig lik orginalen.

Gi søsteren din et klapp på skulderen. Hun har definitivt noe ved seg :-)
Sist endret av reklame; 8. februar 2012 kl. 11:50.
Jeg likte det, vil gjerne se mer!

Men hun bør nok kjøpe seg en skikkelig mic, trenger ikke koste ufattelig mye.
Sitat av bobbo Vis innlegg
Jeg likte det, vil gjerne se mer!
Vis hele sitatet...
Hun har en gammel profil liggende på myspace med eldre låter.
http://www.myspace.com/nektilia

Favoritten min er låten "Jørgen" siden den handlet om en bror vi mistet.

Videolåter skal hun gjøre mer av fremover sa hun

Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg synes hun har en særegen stemme. Den er røff, men samtidig litt sårbar. Etter min mening er det flott, men av og til synes jeg at hun overdriver litt. Her kan hun trene litt mer. Litt mer flyt i sangen og ikke så stakatisk. Et annet tips til søster er at hun kan tenke litt på pusteteknikken. Prøve å puste på steder i sangen der man ikke forventer at man skal puste, og holde tonen der det kanskje er naturlig å puste. Slik får man enda mer særegenhet inn i bilde. Gjerne også flørte litt med andre toner, f.eks en oktav opp eller ned i delvis refrenget. Eller blande inn andrestemmen av og til? Låten slik den ble fremført er jo rimelig lik orginalen.

Gi søsteren din et klapp på skulderen. Hun har definitivt noe ved seg :-)
Vis hele sitatet...
Kjempebra tilbakemelding Er slike meldinger hun kan trene og bli bedre av
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Drar opp tråden i stedet for å lage en ny hver gang man ønsker tilbakemeldinger på samme person.

Jeg har fått et "utkast" av lillesøstera mi som hun kaller det, fordi hun ikke er helt fornøyd med en sang hun har laget selv enda. Må jobbe mer med lyden, og hun lurer på om det er "overkill" med den lydeffekten hun har valgt å bruke.
Tenkte kanskje dere kunne gi noen tilbakemeldinger på dette.

http://soundcloud.com/svends84/the-wolves-act-output
ja, overkill. Blir så mye at det blir vanskelig å høre hva hun sier
Utrolig bra, digget det!
Forstår ikke de som sier at hun overdriver og at det er "overkill". Tenk på at hun ikke har noe profesjonelt utstyr og bruker en laptop til recording.. Alt jeg hører er en klar stemme som synger en veldig flott sang. Hvis dette er noe søsteren din liker og drive med så for all del, skaff dere ordentlig utstyr! Potensialet er der ihvertfall, ganske flott stemme.
Sist endret av Juicekongen; 4. mai 2012 kl. 00:52.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Forstår ikke de som sier at hun overdriver og at det er "overkill". Tenk på at hun ikke har noe profesjonelt utstyr og bruker en laptop til recording.. Alt jeg hører er en klar stemme som synger en veldig flott sang. Hvis dette er noe søsteren din liker og drive med så for all del, skaff dere ordentlig utstyr! Potensialet er der ihvertfall, ganske flott stemme.
Vis hele sitatet...
Hun har fått seg lydutstyr. Problemet foreløbig er at hun ikke har lært seg å bruke det på rett måte enda (er min personlige mening). Derfor er hun i en eksperimentfase nå men prøver seg frem.

Jeg vurderer nesten selv å sette meg inn i programvare og lydteknikk, for jeg synes selv det virker veldig interessant å leke med dette.

Flott om noen kan fortelle lydfolk her her inne kan komme med tips om hva hun kan endre på for å gjøre det bedre (tenker på nederste link og ikke startinnlegget med youtubegreia).
førstemann på månen
Synes søstra di lager bra musikk - digga den første sangen du posta og "jørgen", men jeg synes den siste sangen var overkill.
Sist endret av asTr0nauten; 4. mai 2012 kl. 00:59.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Drar opp tråden i stedet for å lage en ny hver gang man ønsker tilbakemeldinger på samme person.

Jeg har fått et "utkast" av lillesøstera mi som hun kaller det, fordi hun ikke er helt fornøyd med en sang hun har laget selv enda. Må jobbe mer med lyden, og hun lurer på om det er "overkill" med den lydeffekten hun har valgt å bruke.
Tenkte kanskje dere kunne gi noen tilbakemeldinger på dette.

http://soundcloud.com/svends84/the-wolves-act-output
Vis hele sitatet...
Absolutt overkill med effekter. Panoreringen som er gjort er veldig forstyrrende. Alt av vokal er plassert til høyre, mens gitaren er sentrert. Jeg ville ha beholdt gitaren i midten sammen med hoved vokalen, og panorert koringen til sidene. Et annet problem er volumnivå. Det er fint å ha dynamikk, men ikke så mye at jeg føler jeg må skru opp og ned volumet under hele sangen. Anbefaler dermed at hun leser litt om kompressorer og automasjon.
En annen ting med volumet er at nivået i blant klipper. Dvs. at nivået overstiger 0db, noe som gjør at lydkortet (eller det komponentet som konverterer lyden fra analog til digital) ikke klarer å konvertere informasjonen riktig, og man ender opp med skurring og andre stygge lyder.
Desverre er skaden allerede gjort under innspilling, og kan ikke rettes opp i etterkant. Det er derfor viktig at inngangsnivået fra mikrofonen ikke blir for høyt. Hun har sikkert et lite led lys e.l på lydkortet som lyser rødt når dette skjer.
Sist endret av SveinKB; 11. mai 2012 kl. 06:03.