Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1924
Hei,
jeg bor i bærum og vi har slike bommer som bare åpner seg med en fjernkontroll som buss og utrykkningskjøretøy har. Noen som vet noe om hvaslags frekvenser/signaler det er, og eventuelt hvodan jeg kan få tak i disse for så å lage min egen? Tror det er ir av noe slag, for de peker alltid rett på bommen når de åpner. Hvordan kan jeg få sniffet opp signalene for så å få reprodusert dem selv etter ønske?

mvh petter
Hva med å teste en universalfjernkontroll? Disse har ofte en lærefunksjon, der du kan rette en annen fjernkontroll mot den og trykke på en knapp for at universalen skal gjenkjenne frekvensen og dermed vite hvilke knapper som skal gjøre hva etc. Forsøk å stå lettere henslengt ved bommen og snik til deg en forbipasserende buss sitt signal, og når den har kjørt kan du teste alle knappene på fjernkontrollen for å se om noen av dem åpner bommen. Bare et forslag som sikkert ikke funker, men hvem vet.