Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1876
BRAND ∞ STRONG
Finnes sikkert en oversikt her, men fikk 417 oppslag på podcast og gadd ikke se igjennom alle.

Hører på Your Mom's House med Tom Segura og Christina Pazsitzk og This Past Weekend med Theo Von.

Noe annet jeg vil like?

For eksempel noe Norsk?
Sist endret av vindaloo; 18. april 2023 kl. 15:36.
2 bears 1 cave og Bad friends er mine favoritter, begge humor-casts.
Sist endret av CannaLars; 18. april 2023 kl. 16:25.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Kill Tony.
Ymse komikere får ett minutt stand-up, så blir de roasta.

Weekly Planet
To australiere prater skit om film
Sist endret av Bothrops; 18. april 2023 kl. 16:54.
Ari Shaffir's Skeptic Tank

Temaet varierer fra episode til episode, men gjestene består i stor grad av standup-komikere ettersom Ari vanker i samme gjeng som Tom og Christina.

Av norske podcaster vil jeg anbefale Rekommandert med Kristopher Schau.
P3 dokumentär har noen gode episoder. Spesielt de 2 om Peter Rätz er veldig spennende lytting. For dere som ikke veit hvem det er: svenske som infiltrerte 1% miljøet hovedsakelig i Sverige, men også en kort periode i Norge. var vel infilitratør i 9 år før han ble fersket.
Sist endret av Tynnedekk; 18. april 2023 kl. 16:56.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
P3 dokumentär har noen gode episoder. Spesielt de 2 om Peter Rätz er veldig spennende lytting. For dere som ikke veit hvem det er: svenske som infiltrerte 1% miljøet hovedsakelig i Sverige, men også en kort periode i Norge. var vel infilitratør i 9 år før han ble fersket.
Vis hele sitatet...
Har sett noen dokumentarer. Fascinerende.

Sitat av Knask Vis innlegg
Ari Shaffir's Skeptic Tank

Temaet varierer fra episode til episode, men gjestene består i stor grad av standup-komikere ettersom Ari vanker i samme gjeng som Tom og Christina.

Av norske podcaster vil jeg anbefale Rekommandert med Kristopher Schau.
Vis hele sitatet...
Lagt til.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Kill Tony.
Ymse komikere får ett minutt stand-up, så blir de roasta.

Weekly Planet
To australiere prater skit om film
Vis hele sitatet...
Skal sjekke. Takk

Sitat av CannaLars Vis innlegg
2 bears 1 cave og Bad friends er mine favoritter, begge humor-casts.
Vis hele sitatet...
Takk

Mods må gjerne endre tittel til Podcast anbefalinger 2023
Sist endret av vindaloo; 18. april 2023 kl. 17:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Taakeprat

Rekommandert

S- town ( top podcast all time)

Skuddet på Toftøy. Plata møter båttur med hagle og sprengstoff
Eneste podcasten man trenger er Joe Rogan
Sitat av easethepain Vis innlegg
Eneste podcasten man trenger er Joe Rogan
Vis hele sitatet...
Hva gjør man etter man har hørt 50 - 100 episoder og innser at fyren bare repeterer seg selv?
Sitat av easethepain Vis innlegg
Eneste podcasten man trenger er Joe Rogan
Vis hele sitatet...
Bare fordi man er størst betyr ikke det at man er best.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Bare fordi man er størst betyr ikke det at man er best.
Vis hele sitatet...
Nei, de to er ikke gjensidig utelukkende/synonyme, men i dette tilfellet stemmer det (etter min mening)

2000 forskjellige episoder med profilerte intellektuelle individer som Jordan Peterson, Elon Musk, Neil deGrasse Tyson, Edward Snowden.

Episoder med alt fra doktorer, veteraner, komikere, vitenskapere, ja. Noen av de beste hodene i verden.
Igjen, trenger man noe annet?

Sitat av Knask Vis innlegg
Hva gjør man etter man har hørt 50 - 100 episoder og innser at fyren bare repeterer seg selv?
Vis hele sitatet...
Prøv å lytte til hva gjestene sier, ikke bare Joe. Det er tross alt de som er stjernene i showet. Eller prøv forskjellige temaer innforbi podkasten, beveg deg utenfor komfortsonen ift hva du vil høre på.
Sist endret av easethepain; 19. april 2023 kl. 12:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Behind the bastards
The Dollop
Celeritas (litt utenfor scope, men den er så kul)
Sist endret av moret; 19. april 2023 kl. 12:32.
Small Town Murder går det i her for det meste om dagen. True crime laget av to komikere.

Er man interessert i fotball kan When we were kings anbefales, men da bør man være over snittet interessert.
Huge fan of TrueAnon - originally a podcast focusing on the Jeffrey Epstein case, now reaching a wider set of themes including government conspiracies, the alphabet agencies and their shenanigans, revolutions, politics, economics etc. The reason it stands out among other similar outputs is (in my opinion) the hosts who are clever but not dicks about it while also being funny. Kinda chaotic and American at times, but it looks like your current favorites fall into that catagory as well.

As they say about themselves "TrueAnon is a podcast about your enemies made by your friends."
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av easethepain Vis innlegg
Eneste podcasten man trenger er Joe Rogan
Vis hele sitatet...
Jeg syns egentlig ikke han er så ille som mange ville ha det til.
Ganske behagelig fyr å høre på hvis gjesten har noe mellom ørene.

Men når det er ille er det ille.
anti-vax bullshit f.eks.
Sist endret av vindaloo; 19. april 2023 kl. 14:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Denne ene episoden anbefaler jeg sterkt, veldig spennende! Må være en av de beste episodene på noen podcast jeg har hørt.
https://youtu.be/gPfriiHBBek
Paul Rosolie hos Alex Friedman. Veldig mye spennende fra hans tid i Amazonas-jungelen.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg syns egentlig ikke han er så ille som mange ville ha det til.
Ganske behagelig fyr å høre på hvis gjesten har noe mellom ørene.

Men når det er ille er det ille.
anti-vax bullshit f.eks.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Synes han virker som en fin fyr
Kosmographia av Randall Carlson. Anbefales på det sterkeste.

Brothers of the serpent har også mange spennende temaer. Russ og Kyle er brødrene som er med i Kosmographia.

Koncrete


Alle 3 ligger på Spotify gratis.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg syns egentlig ikke han er så ille som mange ville ha det til.
Ganske behagelig fyr å høre på hvis gjesten har noe mellom ørene.

Men når det er ille er det ille.
anti-vax bullshit f.eks.
Vis hele sitatet...
Er litt nysjerrig på hva du mener med anti-vax bullshit. Hva nøyaktig referer du til, og hvorfor er det bs? Hvordan kan det egentlig være bs når han har gjester på som er virkelige eksperter innenforr området, som uttaler seg om emnet - og da argumenterer mot vaksiner? Det er jo så saklig og faglig som det kan få blitt
Det var en tilsvarende tråd på Reddit forrige uke med 30k upvotes: https://www.reddit.com/r/AskReddit/c..._listening_to/

Ellers kan jeg slå et slag for Podcast om rus, Debrief med Dag Sørås, Dialogisk, Oppdatert, Musikkrommet, Trygdekontoret, Berrum og Beyer, Decoding the Gurus, The Reactive Training Systems podcast, The Lazarus Heist og Barbell Medicine.
Sitat av easethepain Vis innlegg
Er litt nysjerrig på hva du mener med anti-vax bullshit. Hva nøyaktig referer du til, og hvorfor er det bs? Hvordan kan det egentlig være bs når han har gjester på som er virkelige eksperter innenforr området, som uttaler seg om emnet - og da argumenterer mot vaksiner? Det er jo så saklig og faglig som det kan få blitt
Vis hele sitatet...
Det er sikkert eksperter som er for vaksinen og.

Viktig at begge sider av en sak blir belyst.
Hørte mye på podcaster fra NRK tidligere, men etter at de av uforståelige grunner har valgt å fjerne RSS-feeds/1 uke delay for det aller meste av innholdet sitt blir det mindre og mindre. Hvis du likevel velger å benytte den mildt sagt mangelfulle appen deres, anbefaler jeg "Hele historien", "Tomms afrikanske fortellinger" (finnes kanskje i RSS-feed fortsatt?), "Abels Tårn" (1 uke delay på RSS) og "Krig og fred".

Det hadde vært fint om noen podcastfantaster med litt teknisk kompentanse kunne satt opp ett mirror for alt podcastinnhold fra NRK.. :-) Hadde gjerne støttet dette med noen kroner over Patreon for å dekke serverutgifter.
Uncle joeys joint. Får aldri nok av joey diaz!
Hvis du liker Joe Rogan så kan det hende du liker Wolfgang Wee (norsk) sin podcast.
Ligger på youtube og spotify.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Henrettelsespodden er gull.
Wolfgang Wee er bra saker. Jeg hører ikke på Rogan, men samme prinsippet. Wee sin jobb er å få inn interessante mennesker, du må være redaktør selv. Hopper over en del episoder selv fordi tema ikke interesserer meg, men når det er bra er det veldig bra.
Decoding the gurus

I en stadig voksende og altoppslukende innholds-jungel på internett hvor de mest ekstreme, aggressive, karismatiske og polariserende personlighetene får mest oppmerksomhet, er Decoding The Gurus en frisk pust i podcast-sfæren. En antropolog og en psykolog tar grundig for seg de mest populære internett-guruene som Jordan Peterson, Sam Harris, Rogan, Russell Brand, Bret Weinstein, Lex Friedman osv, og legger argumentene og påstandene deres under en kritisk og vitenskapelig lupe.

Hver "Guru" de debunker/analyserer gir de også en åpen invitasjon til å komme på podcasten og forsvare seg selv. Sam Harris er en nevneverdig person som kastet seg på denne muligheten som resulterte i en interessant episode. De to som står bak podcasten har også en sunn dose selvironi og er generelt sympatiske og vittige å høre på.