Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 959
Forleden skulle jeg gå på nettet og min netterleser Opera 9.5 (eller hva det var igjen) hadde, ut av det blå, stoppet helt opp. Sidene tok 1-2 minutter å laste og åpnet jeg andre programmer på PC'en gikk det ennå mere tregt.

Dette var FØR jeg oppdaterte til Opera 10 (eller så hadde jeg 10 og oppdaterte til Opera 10.5. Who keeps track?).
Spørsmålet om å oppdatere kom samme dagen som forrige versjon var begynt å tregt og virker ikke bedre den heller.

Maskinen går strykende ellers, men åpner jeg Opera laster det tregt og andre programmer forstyrrer noen jævlig.
Ellers må jeg vente på de andre programmene å åpne fordi Opera loker så jævlig.

Nå bruker jeg Explorer for å finne ut av det (laster sider på 1 sekund).

Noen som vet hva dette skyldes? Er det en bug med Opera eller?
Jeg er ikke så übernerd på PC at det gjør noe.
Men jeg må enten finne en løsning (og googling hjelper ikke)
eller gå over til Firefox, Chrome, Safari etc etc for Explorer er ikke et alternativ.
Sist endret av CuriousGeorge; 1. juli 2010 kl. 12:16.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Prøv å ta en virussjekk, just in case, prøv også å re-instalere opera på nytt også.
Hvis en har tabs med nettsider som skal lastes ved oppstart, så har jeg skjønt at lasting av enkelte nettsider får Opera til å stoppe opp. Men det skal gå an å lukke tab'ene raskt like etter oppstart, for å lukke den tab'en som forstyrrer. F.eks shift+LMB, eller MMB på en tab for å lukke den.
Sist endret av Nisselue; 1. juli 2010 kl. 12:18.
Det kan være en bug med en av sidene du har oppe, som igjen gjør at Opera bugger seg. Skjer det samme uten noen sider oppe?

Uansett kom Opera versjon 10.60 ut i dag, så du kan jo laste ned den og legge inn på nytt, kanskje det hjelper. Bruker Opera både på Mac og PC og opplever ikke de problemene du beskriver på noen av de.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Prøv å ta en virussjekk, just in case, prøv også å re-instalere opera på nytt også.
Vis hele sitatet...
Scanner hele maskinen automatisk kl. 6, men jeg kan prøve likevel.
Re-installering hjalp ikke.
Heller ikke restart.
Hadde maskinen av i over 10 minutter sist før jeg slo den på igjen.

Sitat av Nisselue Vis innlegg
Hvis en har tabs med nettsider som skal lastes ved oppstart, så har jeg skjønt at lasting av enkelte nettsider får Opera til å stoppe opp. Men det skal gå an å lukke tab'ene raskt like etter oppstart, for å lukke den tab'en som forstyrrer. F.eks shift+LMB, eller MMB på en tab for å lukke den.
Vis hele sitatet...
Om du tenker på speed dial så har jeg prøvd å bare starte rett på hjemmesiden og det går like tregt.

Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Det kan være en bug med en av sidene du har oppe, som igjen gjør at Opera bugger seg. Skjer det samme uten noen sider oppe?

Uansett kom Opera versjon 10.60 ut i dag, så du kan jo laste ned den og legge inn på nytt, kanskje det hjelper. Bruker Opera både på Mac og PC og opplever ikke de problemene du beskriver på noen av de.
Vis hele sitatet...
Det er like tregt når jeg bare åpner hjemmesiden uten speed dial.
Jeg har avinstallert og re-installert den nye versjonen, men funker like dårlig.
Kan sikkert prøve på nytt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Se hvor mye % av cpu'en som brukes når pc'n din blir treg.

CTRL+SHIFT+ESCAPE->Ytelse.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Se hvor mye % av cpu'en som brukes når pc'n din blir treg.

CTRL+SHIFT+ESCAPE->Ytelse.
Vis hele sitatet...
Mellom 1 og 13%?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Bare gå over til firefox
Sitat av sam500 Vis innlegg
Bare gå over til firefox
Vis hele sitatet...
Meh! Men hva med Google Chrome? Noen som har noe erfaring med det?
opera har fått alvorlig internett forstoppelse!

prøv å avinstaller opera og slett denne mappen CProgram Files\Opera og installer nyeste opera.
Sitat av mathsterk Vis innlegg
opera har fått alvorlig internett forstoppelse!

prøv å avinstaller opera og slett denne mappen CProgram Files\Opera og installer nyeste opera.
Vis hele sitatet...
I'll give it a shot
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av CuriousGeorge Vis innlegg
I'll give it a shot
Vis hele sitatet...
No dice!

Faens jævla piss!!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
huff da, huff da.

Får du noen feilmelding? Har du slått på for eksempel "mellomtjenere" (jævla fornorsking.. kall dem proxies, det er det de heter) vil dette gi problemer dersom du ikke skal bruke dem, og omvendt.
Kanskje du har slått på Opera Turbo? Opera har sin egen proxytjeneste for folk som er på smalbånd, men hvis du er på bredbånd vil trafikken gå tregere med turbo på. Sjekk nederst til venstre, lite ikon som ligner på ett speedometer.

Kjører Opera 10.70. Kjapp som bare det
Sitat av CuriousGeorge Vis innlegg
Meh! Men hva med Google Chrome? Noen som har noe erfaring med det?
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt Google Chrome i snart 1 år, og det er helt genialt. Om du ikke trenger 140 000 tilleggsting til nettleseren din, men ønsker en superkjapp og brukervennlig nettleser så er denne perfekt for deg.

Jeg vil i hvert fall anbefale samtlige å prøve denne før dere tar en endelig beslutning Jeg klarer liksom ikke å se for meg at noen kan være misfornøyd med en slik nettleser