Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1333
Det har seg sånn at lydkortet på pcen min, en Dell Studio XPS 1340, har tatt kvelden. Eller, ihvertfall halvveis, 2-3 ganger i minuttet spraker det i høyttalerne. Både de innebygde og eksterne. Dette måtte jo selvfølgelig skje 6 dager etter at garantien gikk ut, og jeg har ikke lyst til å bruke noe mer penger på shiten.

Så, jeg har en netbook som jeg skjeldent bruker. Finnes det programmer som streamer alt av lyd fra en datamaskin til en annen, slik at jeg bare kan koble netbooken til høyttalerne?
Har googlet det, men det gav ingen gode resultater.

Kjører windows 7 på begge to
Sist endret av Lacoste; 12. juni 2010 kl. 23:49.
Remote Desktop Connection gjør dette, men da må du sitte på netbooken når du skal ha på lyd. (Du blir logget ut av Dell'en når du bruker Remote Desktop, og logger du inn igjen blir sesjonen avsluttet).
Trådstarter
39 6
Har lyst til å bruke dellen, men ha lyd fra netbooken
Man kan vel bruke vlc til dette. Husker ikke helt hvordan, men skal prøve å finne link.

Hva med å bruke spotify på netbooken?
Kan jo godt hende at det ikke bare er musikk han vil spille av på høyttalerne sine...
Trådstarter
39 6
fant et program som heter virtual audio cable, might do the trick.

EDIT: får unsigned driver feil i windows -.-
Sist endret av Lacoste; 13. juni 2010 kl. 00:09.
På din Dell!

1. Åpne vlc
2. Trykk ctrl+s
3. Trykk add
4. Velg alle sangene du vil streame, trykk åpne
5. Trykk Stream
6. Trykk neste
7. Der det står "new destination" velg http, og trykk legg til
8. Der det står 0.0.0.0 skriver du inn din ip. Denne kan du finne ved å åpne cmd, (windows tast + R - Skriv cmd - trykk enter) skrive inn ipconfig og trykk enter. Finn der det står IP-adresse.......: 192.168.1.*** (det som står her er bare random, er kansje aneledes hos deg) skriv dette der det sår 0.0.0.0 i vlc
9. velg port 8080
10. Velg "audio - mp3" i dropdown boksen under
11. Trykk neste
12. trykk stream


På din nettbook!

1. Åpne vlc
2. Trykk ctrl+N
3. Velg http under protocol
4. Skriv inn ip-adressen til Dell'en, men legg til :8080 bak det siste tallet, uten mellomromm (husk kolon
5. trykk play


Hvis den bare spiller av en sang, går du på dellen og trykker på view -> playlist i vlc. Så trykker du på pluss'en nede, og legger til sangene du vil ha

Spør hvis du lurer på noe

Ojja, leste feil, trodde det var kun musikk du ville streame;p
Trådstarter
39 6
vil streame all lyd som kommer fra pcen Virtual Audio Cable saken virket jo ikke, håper virkelig dere kan hjelpe meg.
Fant ut hvordan man skulle få dette til, men det var med Virtual Audio Cable!

Får du ikke til å installere det?
Exterminate!
jonnis's Avatar
Tror du kan bruke Jamcast... Det streamer all lyd fra pcen... Bruker det selv for å streame til Xboxen...
http://pulseaudio.org/wiki/WikiStart#Whatisit Den skal la deg gjøre det du ber om. Har ikke testet den sjøl så vet ikke om det er stress
Vil ikke en sånn her fikse saken?
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Vil ikke en sånn her fikse saken?
Vis hele sitatet...
IKKE KJØP!!!

Har en slik selv, lyden blir helt fucked up. Kjøp heller noe ordentlig på komplett.no elns:P
Sist endret av naxoz; 13. juni 2010 kl. 01:07.
Sitat av naxoz Vis innlegg
IKKE KJØP!!!

Har en slik selv, lyden blir helt fucked up. Kjøp heller noe ordentlig på komplett.no elns:P
Vis hele sitatet...
hehe, men jeg kjøpte en som kostet 1 dollar mer fra dealextreme. Den fungerer helt greit.
Sist endret av affemelon; 13. juni 2010 kl. 01:12.
Subsonic funker greit for meg. Javabasert webserver, kjapp og fungerer med store samlinger (39k+ låter sorteres uten problem).
Selv om garantien er utgått er du fortsatt dekket av forbrukerkjøpsloven, som gir deg reklamasjonsrett. Fant ingen kilder som underbygget at det er 5 års reklamasjonsrett på laptoper, men når det er det på MP3-spillere og mobiltelefoner burde da laptoper også være dekket i 5 år.
alle produkter som er ment å vare vesentlig lengre enn to år har fem års reklamasjonsrett. Laptopper er ment å vare vesentlig lengre enn to år...
Trådstarter
39 6
Fikk innstalert Virtual Audio Cable, Skal prøve det andre dere lista også. men det siste dere skrev her virket spennende.
Hva gjør jeg for å få reklamert laptopen, vil jeg få pengene tilbake?
Med virtual audio cable + VLC!

Nesten samme som jeg skrev over.

På din dell:

1. Åpne Audio repeter (MME). Dette ligger i Virtual Audio Cable mappa.
2. velg Microsoft Lydtilordning, under wave in.
3. Velg Virtual Cable 1, under Wave out
4. Trykk start

5. Åpne vlc
6. Trykk ctrl+s
7. Velg capture device fanen
8. Under video device name, velger du none
9. under Audio device name, velger du virtual cable 1
10. trykk stream
11. Trykk neste
12. Der det står "new destination" velg http, og trykk legg til
13. Der det står 0.0.0.0 skriver du inn din ip. Denne kan du finne ved å åpne cmd, (windows tast + R - Skriv cmd - trykk enter) skrive inn ipconfig og trykk enter. Finn der det står IP-adresse.......: 192.168.1.*** (det som står her er bare random, er kansje aneledes hos deg) skriv dette der det står 0.0.0.0 i vlc
14. velg port 8080
15. Velg "audio - mp3" i dropdown boksen under
16. Trykk neste
17. trykk stream


På din nettbook!

1. Åpne vlc
2. Trykk ctrl+N
3. Velg http under protocol
4. Skriv inn ip-adressen til Dell'en, men legg til :8080 bak det siste tallet, uten mellomromm (husk kolon: )
5. trykk play
Trådstarter
39 6
tusen takk for hjelpen naxos, VLC på netbooken sa at den ikke kunne spille av. Men jeg tror nok et sånt oppsett blir for upraktisk i lengden :/, ender nok opp med at jeg bare overlever med sprakinga.

EDIT: Ingen spraking i høyttalerne hele morgenen :O
Sist endret av Lacoste; 13. juni 2010 kl. 13:32.
Dette er genialt!:

...Kjøp nytt lydkort!
Trådstarter
39 6
Det er en laptop, dessuten gidder jeg ikke bruke noe penger på den.