Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1536
Jeg og kvinnen min har bestemt oss for å dra på Ozora i år. Siden Shpongle og Younger Brother har live show og ikke bare dj-set tror jeg dette kan bli mine aller beste konsertopplevelser ever!

Noen her som har vært på Ozora tidligere? Jeg har kun vært på roskilde før, og er vant med å sitte en natt i kø med god stemning. Er det noen form for køsitting før ozora åpner dørene? Er det minibanker rundt på festivalområdet eller må man ta ut i Budapest eller en annen liten by som kanskje er i nærheten av festivalområdet? Iløpet av festvalen, går det busser fram og tilbake mellom området og f.eks Budapest så man kan se litt i byen noe á-la togene/bussene på roskilde?

Og sist men ikke minst: er det fler freakere som tar turen nedover?
Var på Ozora i 2008, skal dit i år også. Ingen minibank på området i '08, men en liten landsby (Simorntoya?) noen kilometer unna hadde minibank. Budapest tar noen timer å komme seg til, så det blir nok lite aktuelt under festivalen. Ellers er det noen små landsbyer i nærheten, men ikke mye å se der egentlig. Ozora er temmelig midt på landet
Kø veit jeg ingenting om, kom etter de hadde åpna, og da fantes det ikke kø.

Og nordmenn er det en del av på Ozora, no worries
sh1bby's Avatar
Trådstarter
Sitat av morpheum Vis innlegg
Budapest tar noen timer å komme seg til, så det blir nok lite aktuelt under festivalen.
Vis hele sitatet...
What? Slik jeg forsto det skulle ozora være rett utenfor Budapest? Noen timer? Wow, så for meg køben-roskilde strekningen i hodet mitt helt til nå.

Hvordan var det i 08 med tanke på sjansen for å bli ranet? Mistet både speilrefleks, mobil samt altfor mye god røyk spredt ut over alle årene jeg har vært på skilde. Men på bildene jeg har sett samt noen youtubefilmer ser det veldig fredelig ut.
nesten to timer med bil fra buda til ozora. Omtrent det samme med tog.

Opfattet det som en veldig fredelig festival, hørte ikke om noen ran. Men jeg ville ikke lagt en masse verdisaker i teltet og så dratt på party. Hadde alle verdisaker på meg, evt gjemt under teltet. Ikkeno politi å se der så du kan trygt ha alt mulig rart i lommene
Og ta med ekstra batteri til dingsene, det var laaaang kø på ladestasjonen..

Kart
Sist endret av morpheum; 21. juli 2010 kl. 16:48. Grunn: fant ett kart
sh1bby's Avatar
Trådstarter
Takk for kart. Var mye lenger unna Budapest enn jeg forestilte meg ass.

Ikke noe politi høres veldig bra ut. Er det forresten vanskelig å finne de som evt har noen piller o.l til salgs? Regner med det florerer der, for alle bilder og youtubefilmer jeg har sett hittil har jeg bare sett vannflasker. Ikke en jævla øl har jeg sett hittil. Men etanol er ikke jeg noen stor fan av heller, så det plager meg ikke akkurat.
Vi var der ifjor, kan dele noen erfaringer;

Vi hadde bestilt shuttle fra flyplassen til området, og som nevnt over her så ligger festivalen 2 - 2 1/2 time fra flyplassen. Etter mye stuk så ankom vi til slutt festivalområdet midt på natten.. da var det mørkt! Hadde noen kjentfolk der, men ingen av dem tok telefonen, så vi måtte finne ut hvor vi skulle sette lavo'n vår i bekmørke. Det resulterte i at vi satte opp lavo'n i en skråning MIDT i solsteken, det var ikke lurt. Det var gj.snittlig 35 grader på dagtid alle dagene, det blåste lite, og det regnet èn gang i 5 minutter under hele oppholdet. Alt som lå i teltet kokte seriøst i stykker, og det gikk ikke an å sove i teltet så vi måtte ta med oss madrassene og sove ute.

En annen bommert var å sette opp lavo'n for nærme mainstagen, hvor det dundrer psy 18-22 timer om dagen. Vi havnet for så vidt nærme det meste av fasiliteter, men det var erkekjipt da man var sliten etter flere døgn med festing, og alt man ville ha var litt fred og ro og søvn. Etter et par døgn var vi så slitne at vi sovna på tross av alt bråket og sov sammenhengende i 17 timer. Øreplugger er sikkert lurt å ta med uansett, for folk har anlegg rundt om kring på campen og.

Prøv å time flyet og shuttle sånn at du ankommer kanskje en dag før festivalen begynner, og sånn at dere ankommer mens det er lyst! Prøv også å få satt opp teltet litt unna mainstagen, og gjerne halvveis inni skog under et tre. Det blir svalere, og det har fordeler om det skulle begynne å regne.

Nei det er ikke vanskelig å finne de som har diverse til salgs. Var nok av folk som tilsynelatende hadde dratt dit bare for å gjøre business.

Det var ikke noe kø ved inngangen. Er du erfaren festivalgåer så vet du at det er lurt å ta med MASSE dopapir. Dette gjelder her og, spesielt siden det er litt kronglete å komme seg til nærmeste butikk. Ikke noen minibanker på området, så lurt å ta ut nok cash. 4000 holdt en god stund for oss, men vi måtte ut og ta ut litt mer mot slutten. Kommer tilbake og skriver mer....
De åpner området 1.August, lønner seg å komme mens det er lyst ja. Det er mørkt på Ozora om natta
@Fonzey du sier 4000 holdt en god stund for "oss", mener du deg alene eller flere personer inkludert?

Skal bli kjempe bra. Har sett at de ikke spiller musikk på mainstagen den 8. august. "Dør" festivalen ut den siste dagen så det er like greit å dra hjemover på søndagen isteden for mandag?

edit: fant ut at de spiller også den 8. august, bare jeg som hadde glemt brillene
Aug 7
21:30-23:00 Concert Younger Brother - LIVE
23:00-00:30 SURPRISE - LIVE ACT
00:30-02:00 SURPRISE - LIVE ACT
02:00-04:00 SURPRISE -DJ SET
04:00-05:30 SURPRISE - LIVE ACT
]05:30-07:30 Dimitri Nakov
07:30-09:30 SURPRISE -DJ SET
09:30-11:00 Fearsome Engine - LIVE
11:00-13:00 SURPRISE -DJ SET
13:00-14:30 SURPRISE - LIVE ACT
14:30-16:30 SURPRISE -DJ SET
16:30-18:00 SURPRISE - LIVE ACT
Sist endret av hva; 26. juli 2010 kl. 12:45.
Mente meg alene. Mat og drikke er ganske billig, men det er jo mye annet å bruke penger på der...

Annet enn det mest "obvious" så er det jo boder hvor det selges klær, gadgets, kunst, musikk osv. Mye fint der!