Sitat av
Anonym bruker
Men nå finnes det jo folk som sliter med å skifte lyspære. Er det E27-sokkel eller noe mindre? Er det lurt å kjøpe LED? Har noen erfaring med Phillips Hue? Kan komme på ca 50 lyspærespørsmål. Det er vel ikke slik at man må være smart for å kunne delta på forumet?
Man må ikke kunne alt, men jeg synes allikevel det bør kunne forventes et minimum av egeninnsats. Ting man ikke kan går det an å finne ut av, og det er jo godt å føle at folk har forsøkt å hjelpe seg selv litt før de kommer til deg. Dette står forøvrig også i forumreglene. Hvor grensen går vil man nødvendigvis kunne være uenige om. Det er en diskusjon jeg stadig føler jeg må ta med min mor, som egentlig er praktisk av seg, men som for eksempel har bestemt seg for at hun ikke vet hvordan man bruker en drill.
I nevnte sak var det snakk om å finne en pære med samme sokkel som den gamle, og som hadde skumringssensor. Man kan sikkert ha delte meninger om hvor mange freaks som trengs for å bytte en lyspære, men jeg heller mot at én burde holde. Vi lot den stå, du finner den sikkert hvis du leter =)
Oh btw, pass på hva slags utstyr du bruker når du jobber med aceton. Du vet det sikkert allerede, men plastredskaper må unngås.
Jeg lærte det på den vanskelige måten for mange år siden, da jeg skulle ekstrahere no salvia. Hadde kjøpt et fint nytt ekstraksjonsapparat, og var så klønete at jeg glemte at det var laget av plast. felix_poker var vitne til det hele. Flaut
Sist endret av mentalmelt; 11. november 2021 kl. 03:17.
Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.