Sitat av
hala
Heldigvis er Norge litt mer basert på forskning og ikke følelser slik det er i USA.
Du kan sidestille et slikt register med dødsstraff. Det er alltid noen som blir uskyldig dømt og vil oppleve uante og urettferdige konsekvenser ved å stå i et slikt register. Ikke blir terskelen for å utføre overgrep større ved å ha et slikt register heller.
Altså, jeg kan ikke se for meg en værre straff en å bli tatt for noe slikt. Men fortsatt skjer det overalt.
Bare gå på chatrom og si at du er 14 så kommer hele gjengen. Det flyter av dem overalt.
Noe sier meg at selv steining på offentlig gate ikke hadde stoppet mange. Mange av disse er helt skadet og vil anta at flere av dem ikke ser konsekvenser på samme måte som friske folk.
Tenker her at vi må tenke mere retning tvunget regelmessig psykolog, overvåking av hva du gjør på nett, medisiner, ikke privatliv og ikke lov å omringes barn alene.
Mange av dem vet jo at de er pedofile når de trer inn i puberteten, allerede der burde man klare å huke tak i dem på ett vis.
Det finnes faktisk tester som kan nesten helt sikkert spotte en pedo basert på kroppsspråk og reaksjoner.
Jeg ser så jævlig lite til bedring av dette problemet, men fortsatt holder vi på videre.driter i hva som skjer med de, bare få la barna være plis.