Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1662
Hei! Jeg har i det siste ansett meg selv som en alkoholiker, men jeg føler meg ikke som en.

Jeg drikker 3-6 ganger i uken, ganske full. Jeg liker ikke rusen, men den fyller ett tomrom.

Hva kan man gjøre? Det ødelegger relasjoner og forhold...
Prøv å finn noe annet å gjøre? Fritids aktiviteter, starte med gaming, et eller annet. Hvordan er det med venner, kanskje prøve å finne på noe med dem? Hvor gammel er du egentlig?
Bare det at du anser deg selv som alkoholiker, er et godt tegn på at du ikke er det (ennå).

Siden du sier at det fyller er tomrom, så vil det være lurt å ta tak i det tomrommet. Regner med det er dreping av følelser / tanker det er snakk om.
Kanskje psykolog kan være rette veien å gå?
Ofte vil også trening eller annen fysisk aktivitet være et sunt og godt valg. Gjerne i lag med andre hvis du foretrekker slikt.
Snakk med noen! Eller finn noe morsomt du kan erstatte tiden med, f.eks. trening (foreslår kampsport da det er ganske bra for å få ut frustrasjon og div.)
Hvis du skal snakke med noen, ville jeg anbefalt en du stoler på, som du vet ikke kommer til å reagere med sinne når det gjelder alkoholbruken, det kan være ganske ødeleggende.
Ellers, lykke til!
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Bare det at du anser deg selv som alkoholiker, er et godt tegn på at du ikke er det (ennå).
Vis hele sitatet...
Utdyp gjerne rasjonaliseringen bak den påstanden.