Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1768
Hei, kjøpte en brukt mobil men når jeg skrur den på får jeg beskjed om at telefonen er tilbakestilt og jeg må logge på med en google konto som har vært synkronisert med enheten. Hvordan unngår man det?
Trenger hjelp litt fort da den skal pakkes inn og legges under juletreet
Håper ikke det er aktiveringslåsen, for da får du aldri brukt den uten å ha fjernet vedkommendes innlogging på telefonen. Kontakt han du kjøpte den av.
Tok kontakt med forrige eier og fikk låst den opp. Men er det virkelig ikke noen metoder å unngå aktiveringslåsen på?
Overaskende nok, så kom jeg forbi aktiveringslås (frp lock) på et Acer Icona nettbrett ved hjelp av et par youtube-videoer.

Det er i hovedsak to metoder;

1. Koble til en minnepenn ved hjelp av en otg-kabel, som åpnes automatisk og du kan kjøre en apk som åpner settings

2. Trykke rundt på hjelpeskjermene til man får åpnet tastatur eller nettleser, tale-til-tekst; «open settings».

Fra settings får man tilbakestillt telefonen uten frp lock, men var litt trykking her også husker jeg

Sistnevnte metode som fungerte for nettbrettet. Det skulle litt trykking til, men ironisk at man kan bypasse selveste aktiveringslåsen kun med å trykke på skjermen. Minner litt om sikkerheten til Windows XP
Sist endret av plohg; 23. desember 2017 kl. 18:43.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Antonymus Vis innlegg
Tok kontakt med forrige eier og fikk låst den opp. Men er det virkelig ikke noen metoder å unngå aktiveringslåsen på?
Vis hele sitatet...
Alt er mulig, men nei, ikke for mannen i gata
Sitat av Antonymus Vis innlegg
Tok kontakt med forrige eier og fikk låst den opp. Men er det virkelig ikke noen metoder å unngå aktiveringslåsen på?
Vis hele sitatet...
Det er egentlig poenget med aktiveringslåsen, at ingen andre enn deg skal kunne bruke telefonen. iPhone har en god aktiveringslås ihvertfall.