Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  139 23115
"Øko-Terrorist"
Er det flere som fikk Fallout 4 i posten i dag(Lørdag)? Komplett må ha bæsja på leggen ettersom release dato er 10 Nov... Uansett, skamfett spill, anbefaler på det sterkeste. Sitta klistra foran skjermen siden postdamen kom i dag
Sist endret av tr80r; 8. november 2015 kl. 00:20.
Fikk det i dag jeg også, fra Elkjøp. Men går det an å spille det før slippdato? Leste på nett at det var låst til da.
Man kan spille på PS og Xbox, ikke på PC. Pre-loade i Steam ble tilgjengelig i går, så man kan iallefall gjøre klart til release. Spillet lanseres ved midtnatt lokaltid. Dvs. at release er tidligst på New Zealand, som ligger 12 timer foran Norge. Bruk VPN for aktivering, så skal man kunne spille på PC allerede mandag ettermiddag

Edit: Plukket forresten mitt opp i butikk på fredag
Sist endret av m0nte; 8. november 2015 kl. 01:46.
Man kan helt sikkert preloade og spille på PC før det er tilgjengelig. Det er mange som har sdpoila ting på nett allerede.
Jeg så en tysker på YouTube som la ut letsplay av Fallout 4 for noen timer siden og det så ut som det var Xbox han spilte på. Det tok imidlertid ikke mer enn 15 minutter før det kom opp melding om at ZeniMax Media hadde kjørt en DMCA takedown på videoen. De er, forståelig nok, på hugget for å si det mildt!
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Man kan helt sikkert preloade og spille på PC før det er tilgjengelig. Det er mange som har sdpoila ting på nett allerede.
Vis hele sitatet...
yup, kan virke sånn...

Sitat av hespeakstruth
I have it. If you want to watch, here is some PS4 game footage at 1080p I streamed:

https://bconngemini2.wistia.com/medias/wywyu02m0c

This is PC 1080p footage on Ultra preset:

https://bconngemini2.wistia.com/medias/8xqembd9rk

https://bconngemini2.wistia.com/medias/vi0rbze2p4

https://bconngemini2.wistia.com/medias/3296svrk4e

https://bconngemini2.wistia.com/medias/mjz633r1r4

A few more since Bethesda didn't release any actual gameplay footage:

Deathclaw combat

Exploration and Looting

Combat and weapon mods

Exploring one of the bigger cities

Followers interface and melee

No story spoilers.

Feel free to ask questions about the game, I can answer them. I've tried it on both my PS4 and my PC. One of the benefits of working for a distributor and having friends in the industry is that we get access a week early. And unlike reviewers we're not under embargo until the day of release, a very sketchy decision by Bethesda that I now understand having played it.
Vis hele sitatet...
Kilde: reddit: I had a few things planned for the weekend, but something came up.

Har bare sett 5 sek. av den første videoen, vil ikke ha noen spoilers!
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Spilte 9 timer i går, helt fantastisk skal ikke gi noen spoilers, sier bare gled dere
Er det noen som har tips til hvordan jeg skaffer spillet i dag?!
Sitat av Stormen Vis innlegg
Er det noen som har tips til hvordan jeg skaffer spillet i dag?!
Vis hele sitatet...
Leste noe om at man kunne laste det inn og aktivere via VPN satt til New Zealand eller noe. Da kommer du vel ca en halv dag i forveien og kan starte å spille allerede i kveld, har jeg hørt

Usikker på om steam setter pris på at folk skifter region via VPN, men dersom du har kjøpt spillet tviler jeg på at de banner deg eller straffer deg for en sånn fillesak. Er jo sikkert tusenvis som gjør dette fordi de er utålmodige
Sist endret av Alzo88; 9. november 2015 kl. 17:22.
Det med VPN fungerer bra, har spilt det i 2 timer allerede på PC. Noen andre som sliter med at de blir stuck inni terminalene og må loade eldre save for å komme løs?
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
Det med VPN fungerer bra, har spilt det i 2 timer allerede på PC. Noen andre som sliter med at de blir stuck inni terminalene og må loade eldre save for å komme løs?
Vis hele sitatet...
Ikke opplevd dette på XBONE, men har litt "heng" avogtil i samtaler, der de blir stående å stirre dumt på hverandre i en 30 sec før samtalen avsluttes eller fortsetter.
CohhCarnage streamer spillet på Twitch.
Noen som vet når spillet er tilgjengelig via steam i Norge? Er det midnatt?
Begynner å komme noen lovlige videoer på youtube nå.

https://www.youtube.com/watch?v=Qlhs6LIkP5g
To timer til spillet blir aktivert på PC! Hvem andre skal døgne??
Kan skrive under på at det funker fint og bruke VPN til og få tidlig tilgang. Kommer til og bli en kjip dag på jobb i morgen, klør etter og komme hjem og spille!
Sist endret av Snipart; 9. november 2015 kl. 23:02.
Sitat av gulsaft Vis innlegg
To timer til spillet blir aktivert på PC! Hvem andre skal døgne??
Vis hele sitatet...
Sitat av steam
This game will unlock in approximately 4 hours
Vis hele sitatet...
Ser ut som man må vente litt lenger
Sitat av etse Vis innlegg
Ser ut som man må vente litt lenger
Vis hele sitatet...
Fallout 4 funker nå for meg uten VPN. Happy gaming folkens.
Cdon sendte det på fredag, enda ikke fått det.
Deprimerandes når jeg leser at enkelte av dere fikk det allerede på fredag..
Sykt kul glitch å bli stuck i terminals om man spiller på 144Hz. Om jeg prøver å sette ned til 100hz i nvidia control panel krasjer spillet bare. Great.
Det skjer ikke at jeg spiller i 60fps heller
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Sykt kul glitch å bli stuck i terminals om man spiller på 144Hz. Om jeg prøver å sette ned til 100hz i nvidia control panel krasjer spillet bare. Great.
Det skjer ikke at jeg spiller i 60fps heller
Vis hele sitatet...
Har 10 timer played på PC med 144hz skjerm (brukte australsk vpn for å unlocke tidlig i dag), har ikke opplevd å bli stuck i terminal.

Noen tips i tilfelle jeg skulle få problemet? Quicksave foran terminaler og bare prøve om igjen til det ikke skjer?
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Sykt kul glitch å bli stuck i terminals om man spiller på 144Hz. Om jeg prøver å sette ned til 100hz i nvidia control panel krasjer spillet bare. Great.
Det skjer ikke at jeg spiller i 60fps heller
Vis hele sitatet...
Så Bethesda sliter fortsatt hvis man bruker noe annet enn 60 hz? Utrolig irriterende... Blir stuck i både terminals og i power armor. I det minste så flyr ikke ting rundt som det gjorde i Skyrim.
Fikk det i bursdagsgave i dag på PS4, holder på og installerer nå. Er det noe bra og lever det opp til forventningene?
Sitat av danielsk Vis innlegg
Har 10 timer played på PC med 144hz skjerm (brukte australsk vpn for å unlocke tidlig i dag), har ikke opplevd å bli stuck i terminal.

Noen tips i tilfelle jeg skulle få problemet? Quicksave foran terminaler og bare prøve om igjen til det ikke skjer?
Vis hele sitatet...
Brukte australsk vpn selv, men leser flere steder at det er FPS'en som er problemet. Jeg får spilt med skjermen på 144hz, men så snart spillet bikker 100+ FPS får jeg disse problemene. Jeg har satt ned grensen til 100FPS nå, men må fortsatt ned i rundt 80 for å være sikker på å ikke bli stuck i terminals. Spillet er heller ikke særlig glad i G-sync.
Jeg quicksaver før hver gang jeg går inn i en terminal bare som saveguard.

Men ellers er spillet alt jeg har ønsket meg
Sist endret av sgt_coke; 10. november 2015 kl. 15:10.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Da har jeg fått startet det opp

Ikke spesielt krevende faktisk. Kjører det på ultra med dette oppsettet.
Har selv ikke kjøpt det enda, da jeg egentlig avventer litt på grunn av de sedvanlige merkelighetene som ofte kommer med å ha kjøpt et spill på releasedato. Er det noen som har et lignende cpu og skjermkort som mitt og kan rapportere om spillopplevelsen?

Kode

kenwi@echelon:~$ sudo lshw -class cpu -class display | grep product
       product: Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz
       product: Tahiti XT [Radeon HD 7970/8970 OEM / R9 280X]
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Har selv ikke kjøpt det enda, da jeg egentlig avventer litt på grunn av de sedvanlige merkelighetene som ofte kommer med å ha kjøpt et spill på releasedato. Er det noen som har et lignende cpu og skjermkort som mitt og kan rapportere om spillopplevelsen?

Kode

kenwi@echelon:~$ sudo lshw -class cpu -class display | grep product
       product: Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz
       product: Tahiti XT [Radeon HD 7970/8970 OEM / R9 280X]
Vis hele sitatet...
Du vil kjøre spillet uten problemer. Generelt er spillet ikke så buggete som bethesda spill pleier å være på launch, dog det er enda ikke feilfritt. R9 290x og i5 4440 her. Veksler mellom 40-60 fps og noenganger ned i 32 + avhengig av hvor jeg er. Ellers er den for det meste noe stødig på rundt 60. Generelt har folk en performance som ikke er optimal desverre, så dette vil forhåpentligvis patcher/drivere fikse. Så jeg er ikke alene, ei ville du vært om du spiller og opplever drops. Men å klare å kjøre spillet det skal du klare helt fint!

Om du spiller lønner det seg å følge tipsene her:
http://files.shanelenzen.com/fix-fallout-4.html
ix an otherwise amazing game. INIs are located in CUsers\{YOUR NAME}\Documents\My Games\Fallout4\


Problem 1: Mouse aiming feels like shit because of mouse acceleration

Open both Fallout4.ini and Fallout4Prefs.ini
In the [Controls] section of both files, add this line:
bMouseAcceleration=0

Problem 2: Mouse aiming still feels like shit because vertical sensitivity is half as much as horizontal (seriously Bethesda?)

Open Fallout4.ini
In the [Controls] section, find fMouseHeadingXScale
On the next line, make fMouseHeadingYScale 2x the amount of fMouseHeadingXScale

Problem 3: The FOV is locked at 70/80 because you're playing this on a couch from 8 feet away with a controller, right? Oh, you aren't?

Open both Fallout4.ini and Fallout4Prefs.ini
In the [Display] section of both files, add the following lines:
fDefaultWorldFOV=90
fDefault1stPersonFOV=90
90 is the default FOV of most FPS games, but you can change that to whatever makes you happy
Vis hele sitatet...
Anbefales også å fjerne godrays innstillingen som du også finner i nevnte .ini filer. Husk å gjøre fila til "read only" etterpå samt slå av god rays i instillingen på "launcher-menyen" når du starter spillet.
Sist endret av Quakecry; 10. november 2015 kl. 18:18.
Kan det spilles med dual core? Opplevde at Far Cry ikke ville kjøre uten quad core.
Dette med season pass. Slik jeg forstår det så inkluderer det alle framtidige DLC? Lønner seg vel isåfall å investere i deluxe edition eller hva de kaller det?
Jeg leste en spoiler på nettet istad... En idiot som skrev på en youtube video som ikke handlet om fallout i det hele tatt...

Jeg vil gjerne vite om spoileren er riktig eller ikke... Så jeg skriver den her, i tre spoiler faner...


SPOILER ALERT! Vis spoiler
IKKE LES OM DU IKKE HAR LYST PÅ SPOILERE
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Helt seriøst, er en kjempe stor story spoiler, og dette er siste advarsel!!
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Sønnen til protagonisten er antagonisten og du må velge om du skal drepe han eller bombe boston

Da endte jeg og opp med Fallout 4, hadde ingen planer om å kjøpe dette, da jeg aldri har spillt noen av dem tidligere utgavene. Men etter å ha sett dem første 20+ timene av Cohhcarnage sin livestream så måtte jeg bare, ser helt fantastisk ut! Laster ned nå, gleder meg
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Novice Vis innlegg
Jeg leste en spoiler på nettet istad... En idiot som skrev på en youtube video som ikke handlet om fallout i det hele tatt...

Jeg vil gjerne vite om spoileren er riktig eller ikke... Så jeg skriver den her, i tre spoiler faner...
Vis hele sitatet...
Jepp. Det er helt korrekt

Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Da endte jeg og opp med Fallout 4, hadde ingen planer om å kjøpe dette, da jeg aldri har spillt noen av dem tidligere utgavene. Men etter å ha sett dem første 20+ timene av Cohhcarnage sin livestream så måtte jeg bare, ser helt fantastisk ut! Laster ned nå, gleder meg
Vis hele sitatet...
Du burde virkelig spille de andre spillene. Spesielt New Vegas. skjønner meg ikke på folk som bare hopper i 4' som sitt første Fallout spill
Sist endret av Quakecry; 11. november 2015 kl. 03:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jepp. Det er helt korrekt



Du burde virkelig spille de andre spillene. Spesielt New Vegas. skjønner meg ikke på folk som bare hopper i 4' som sitt første Fallout spill
Vis hele sitatet...
Har nettopp rundet 1'ern og begynt på 2'ern.. De er jo isometric view RPG spill fra før i tiden, men faen så spesielle de spilla er.

Lets plat Fallout 1, Blind
Jeg har fått lagt et par timer ned i spillet nå, men har blitt sidetracket noe så ekstremt av alt i dette spillet i mye større grad enn forgjengerne. Det er så utrolig mye å se og gjøre i dette spillet. De siste 3-4 timene jeg spilte i går kveld gikk til bygging av mitt nye hus/settlement på Taffington Boathouse.
Båthuset fungerer utmerket som et verksted, og de eneste minusene er at der er en del sinte, gule folk på andre siden av elva, samt at taket på huset er en bitch å fikse. Utenom det er det et pent lite hus som kan være gøy å bygge på!

EDIT: I tillegg elsker jeg hvor intense kampene mot Feral Ghouls er i dette spillet kontra de forrige spillene, der de var mer statiske. Jeg blir faktisk litt stresset i Fallout 4.
Sist endret av Deadlock Radium; 11. november 2015 kl. 11:40.
Noen som kan forklare meg hva Fallout 4 Season Pass er?

Er det slik at man betaler en sum for 12 måneder, så får man alle DLC som kommer ut?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Noen som kan forklare meg hva Fallout 4 Season Pass er?

Er det slik at man betaler en sum for 12 måneder, så får man alle DLC som kommer ut?
Vis hele sitatet...
Stemmer. Og spillbransjens håp er at alle kjøper Season Pass, selv om de går lei av spillet lenge før DLC-ene kommer. Skitne, grådige, jævler. Jeg pleier vente til den første DLC-en blir annonsert før jeg vurderer å handle noe som helst mer enn selve spillet
Puhh, kjører melee only i survival mode, vanskelig ass :P
Sliter med å finne et godt melee våpen da, er level 8 nå og jeg bruker fortsatt bladed knuckles(23ish dmg medium speed).

Finnes det et spesielt våpen jeg kan få tak i rundt dette levlet?
Tok fem timer før jeg syntes spillet var kult.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Puhh, kjører melee only i survival mode, vanskelig ass :P
Sliter med å finne et godt melee våpen da, er level 8 nå og jeg bruker fortsatt bladed knuckles(23ish dmg medium speed).

Finnes det et spesielt våpen jeg kan få tak i rundt dette levlet?
Vis hele sitatet...
Du finner mye rart og får mye rart gjennom quests / missions, og explorer ting og baser med masse folk i. Har tjent opp et par kule weapons, level 15 nå.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Puhh, kjører melee only i survival mode, vanskelig ass :P
Sliter med å finne et godt melee våpen da, er level 8 nå og jeg bruker fortsatt bladed knuckles(23ish dmg medium speed).

Finnes det et spesielt våpen jeg kan få tak i rundt dette levlet?
Vis hele sitatet...
Våpenet er ikke helt supert, men ved water plantet nedenfor Greygarden så finnes det en Legendary Irradiated Mirelurk som dropper en Irradiated Switchblade som gjør 12 base damage + 50 (!) radiation damage. Fungerer nok best på mennesker da. For å få denne må du starte questen i Greygarden ifm. questen du får av Preston Garvey.

Når du er i høyere level, så kan du oppsøke West Everett Estates nærme vannet sentralt i mappet. Der er det rimelig mange Super Mutants, derav én med en Super Sledge.
Sist endret av Deadlock Radium; 12. november 2015 kl. 11:42.
Digger Fallout 4, kom meg til level 15 før jeg startet på ny save og er jaggu 17 allerede
Langhåret jævel
11 0
Hvem her har dette spillet till XONE eller PS4? Har ikke bra nokk PC og får ikke en før om noen par måneder. Selvfølgelig kan jeg ikke gå uten å få prøvd dette spillet før jeg får ny PC. Jeg har hørt om noen bugger og glitcher som er ganske game-breaking på konsoller, som framerate problemer. Noen som kan si om dette er ofte som skjer og om jeg heller burde vente till jeg får ny PC?
Har spilt Fallout 4 på xbox one i 5 timer uten store problemer. Merker at det blir framedrop fra tid til annen men ikke nok til at det ødelegger for opplevelsen. Spillet har freeza èn gang og måtte simpelthen restartes. Husk å save!!!!!!!
2 timer ut i spillet, og nå angrer jeg på SPECIAL som jeg valgte i starten. På tide å begynne på nytt. :-)

Liten rant: når kontrollerer plugget i PCen fungerer de ikke med mus og tastatur - og kan ikke velge å ikke bruke kontroller. Plagsomt.
Sist endret av etse; 12. november 2015 kl. 17:37.
Fant noen raiders som snakket norsk. Voiceacting og alt. Fikk tatt noen screenshots med subtitles.

http://imgur.com/a/ODIAO

Sykt kult!

Sted:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Wreck of the fms northern star
Sist endret av danielsk; 12. november 2015 kl. 18:47.
Hvorfor snakket de norsk?
Er det sånn i original-spillet?
Tipper det er en easter-egg. Bethesda er kjent for å strø rundt seg med slikt. Kan det være at de faktisk har tatt seg bryet med å kjøre localization på dette på et knippe med språk for denne spesifike easter-eggen?
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av Killswitch Vis innlegg
Hvem her har dette spillet till XONE eller PS4? Har ikke bra nokk PC og får ikke en før om noen par måneder. Selvfølgelig kan jeg ikke gå uten å få prøvd dette spillet før jeg får ny PC. Jeg har hørt om noen bugger og glitcher som er ganske game-breaking på konsoller, som framerate problemer. Noen som kan si om dette er ofte som skjer og om jeg heller burde vente till jeg får ny PC?
Vis hele sitatet...
Har vel en 35-40 timer spilletid nå på XBONE siden den 7 November(Komplett sendte litt for tidlig :P) Og har ikke opplevd noe særlig problemer eller gamebreaking bugs så langt, hender innimellom at karakteren blir stående i en 30sec etter en samtale uten å gjøre en døyt, men det er vel den drøyeste bugen jeg har funnet til nå
Spiller på PS4 og det funker fett. Litt dropp i frames av og til, men absolutt ikke noe å snakke om. Litt bugs her og der, men ingenting gamebreaking. Dog var det en dame som glitcha seg igjennom en dør før hun skulle aktivere terminalen som åpnet samme dør. Suffice to say, måtte reloade. Jeg tror dette skjedde pga. en eksplosjon som dyttet hun dit.

Spillet er helt konge. Er level 19 nå, og jeg kan ikke komme raskere opp i level. Spiller med fokus på stealth med sniper og hand guns. Har max intel, høy agi, pers, char. Hater intenst å gå glipp av loot så maxer hacking og lockpick med en gang. Jeg spiller på normal siden den eneste forskjellen er at fiendene tåler mer, pluss noen andre småting.

Som nevnt tidligere så inneholder spillet helt utrolig mye. Mer enn en gang har jeg tatt to missions bare på veien til ett eller annet side quest. Tiden flyr mildt sagt. Har med vilje holdt meg på den nordlige siden for å "spare" exploring av nye plasser. Det er dessuten evig nok å utforske.

En ting jeg stusser litt på er hvorfor man får tilgang på så mange power armors. Klart, noen forskjeller er det jo, men nå har jeg 7 som riktig nok ser kule ut der de står på linje inne i sanctuary. Men noen bruk for mer enn en har jeg enda ikke hatt (Har to komplette forskjellige modeller).

Det er også svært greit at det ikke er noen level cap i spillet. Siden jeg har driti i strength får jeg ikke armourer perken før om SVÆRT lenge. Og jeg SKAL ha jet pack på power armouren, noe som krever maks int og strength.
For et fantastisk spill! Ikke så fantastisk: Jeg fikk min første bluescreen i Windows 10 i dag. Spiller på første dagen og det har allerede klikket 5-6 ganger. Men blir vel bedre etter hvert :/