Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1793
Når jeg er fjern får jeg oftest veldig dype tanker. Noe jeg har tenkt over i det siste er at, vi må nyte det korte livet på jorda. Hvis du f.eks vil prøve et rusmiddel kan ingen hindre deg. Jeg mener vi ikke lever for å bli bestemt over. Staten eier oss ikke, jeg eier meg selv. Først da begynner jeg å tenke hvor fucked verden er.

Man eier en eiendel, noe et menneske ikke er. Og hvis jeg f.eks vil røyke en plante som kommer opp jorda, kan absolutt ingen hindre meg i det. Jeg må få gjøre det jeg vil sålenge jeg lever på denne jorda(bare det ikke skader andre).

Noen som tenker det samme?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 95markro Vis innlegg
Jeg må få gjøre det jeg vil sålenge jeg lever på denne jorda(bare det ikke skader andre).
Vis hele sitatet...
Problemet er at i eit komplekst samfunn skader det andre. Vi (samfunnet) har invistert pengar i utdanninga di, og i helsa di. Vi har gitt deg gratis helsestell, gratis utdanning, og gratis trygghet (politi).

Det vil vi ha noko igjen for. Så å hevde at det ikkje skader andre er direkte feil. Du må gjerne argumentere for at det burde vere lovleg, men å hevde at det ikkje skader andre om du er stoner (som er ei mogeleg følgje av hasjbruk), er direkte galt.

Grunnen til at samfunnet er lovregulert er at vi forventer noko for det vi gir. Du har rettar i samfunnet, og du har plikter.
95markro's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Problemet er at i eit komplekst samfunn skader det andre. Vi (samfunnet) har invistert pengar i utdanninga di, og i helsa di. Vi har gitt deg gratis helsestell, gratis utdanning, og gratis trygghet (politi).

Det vil vi ha noko igjen for. Så å hevde at det ikkje skader andre er direkte feil. Du må gjerne argumentere for at det burde vere lovleg, men å hevde at det ikkje skader andre om du er stoner (som er ei mogeleg følgje av hasjbruk), er direkte galt.

Grunnen til at samfunnet er lovregulert er at vi forventer noko for det vi gir. Du har rettar i samfunnet, og du har plikter.
Vis hele sitatet...
Ja jeg skjønner Er bare når jeg er høy jeg virkelig begynner å tenke hvor rett det høres ut, men når jeg etterpå blir edru og får et litt videre spekter så skjønner jeg at det egentlig ikke er mulig.
Sist endret av 95markro; 23. juli 2012 kl. 03:02.
Hadde samfunnet vært et jeger/sanker samfunn tror jeg helt ærlig jeg ville vært lykkelig.
Jeg har ingen naturlige evner jeg kan utnytte for å gjøre det bra i livet, annet enn å snakke dritt, og sjansene for å bli programleder i et radioprogram på noe annet enn en lokalradio er ganske små.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Men det at noen liker ta seg en spliff en gang i blant betyr ikke dermed at man ikke greier bidra i samfunnet. Der går selvfølgelig en grense mellom når det blir bruk og misbruk å personen ikke greier yte det han burde overfor samfunnet han lever i.
Kjenner til flere produktive 'stonere' som er pliktoppfyllende å vet at det ikke fungerer å bare sitte på rompa og røyke dagen lang. Kan fint sjonglere begge deler og yte maks i jobbsammenheng så lenge man har kunnskap og respekt for det man driver på med.

Og ja, synes det er litt snodig at en plante av alle ting skal være så uglesett og forbudt, mye pga propaganda der media bare viser en side av saken. Nemlig den skuuuumle, BØ!
Jeg husker ikke
96 8
det høres helt feil ut at din handling kan føre til at staten setter deg i fengsel. staten stenger deg inne for å slå ned på noe dem egentlig ikke har noe å gjøre med.

men likevel vis vi ikke hadde gjort det hadde det blit kaos.
førstemann på månen
Sitat av slashdot Vis innlegg
Problemet er at i eit komplekst samfunn skader det andre. Vi (samfunnet) har invistert pengar i utdanninga di, og i helsa di. Vi har gitt deg gratis helsestell, gratis utdanning, og gratis trygghet (politi).

Det vil vi ha noko igjen for. Så å hevde at det ikkje skader andre er direkte feil. Du må gjerne argumentere for at det burde vere lovleg, men å hevde at det ikkje skader andre om du er stoner (som er ei mogeleg følgje av hasjbruk), er direkte galt.

Grunnen til at samfunnet er lovregulert er at vi forventer noko for det vi gir. Du har rettar i samfunnet, og du har plikter.
Vis hele sitatet...
Det handler om frihet. Hver lov skal rettferdiggjøres. Om du syntes det greiene du nevner kan rettferdiggjøre å ta fra et menneske en så grunnleggende frihet, så ja.. da har du et veldig dumt syn på frihet.
Forresten så tror jeg ikke du har så mye bevis for at et sånt forbund hjelper mer enn det skader, men du har kanskje noe å spytte inn her?
Sist endret av asTr0nauten; 23. juli 2012 kl. 03:20.
Ikke unnskyld rusmisbruket ditt og skyll på staten.. Voks opp! Hva vis alle hadde røyket/droppa/skyti fordi livet var kort? Det finnes regler og lover for en grunn..

Vil ikke starte en cannabis debatt.. Vet at du ikke er ødelagt for livet om du tar deg en rev i ny og ne men er så mye mere en det som ligger bak.
Du har tusen av tusenvis veier i livet ditt, du kan bli en hippi jævel som røyker dop å legg skylden på staten, mens du trur du gjør noe ut av verden med å sitte lenket i veien for samfunnet.

Eller kan du bli en rik selvopptatt som kjøre dyreste bilene, men igjen bidrar til samfunnet ang skatte penger osv..

Du kan bli kriminell og leve ut av det, med mye problemer i livet eller rusmisbruker.

Eller så blir du en freaker som er blanding av dette
Sist endret av justastonedhuman; 23. juli 2012 kl. 03:41.
Sitat av 95markro Vis innlegg
Ja jeg skjønner Er bare når jeg er høy jeg virkelig begynner å tenke hvor rett det høres ut, men når jeg etterpå blir edru og får et litt videre spekter så skjønner jeg at det egentlig ikke er mulig.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det mulig. Å bruke rusmidler innebærer ikke nødvendigvis belastninger for samfunnet, det er fullt mulig med et fornuftig bruksmønster. Og om en promille av brukerne skulle komme i problemer og dermed være en belastning (som jo skjer uansett om de er lovlige eller ikke), er det byrde vi får ta på oss for å opprettholde en såpass basal menneskelig frihet.
Det kan diskuteres hvor langt man skal gå for og beskyte individed mot seg selv.
Forbud mot og spille poker, boksing, kjøpe\selge sex, så og si alle rusmidler er forbudt.
Synes bruk av straff har blitt en lettvindt løsning som blir rettferdigggjort veldig lett..
F.eks. Det fjerner langt ifra alle problemer, det skaper problemer som kunne vært ungått, det koster samfunnet mye penger og resurser, virker som som lover er veldig påvirket av en sides moralske verdier.
Kriminalisere folk for og beskytte dem mot seg selv er jo litt merkelig løsning, og det er nødvendigvis ikke noen god løsning selv om noen mener det da det til tider kan finnes baksider.
Sist endret av sneipen; 23. juli 2012 kl. 13:47.
TS:
Det er greit nok å nyte livet, og å si at det er kort.

MEN, du er 15-16 år, du har fortsatt 60-70 år igjen av livet ditt, tida går ikke så fort når man er ung, så å sitte som 16-åring og si carpe diem elns og mene at livet er for kort til å ikke røyke hasj som 16-åring, blir i mine ører idiotisk.

Vent noen år før du sitter fjern foran dataen alene og filosoferer.
Nyt livet nå, sammen med venner, gjør sunne aktiviteter.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Sitat av Landsbyidioten Vis innlegg
TS:
Det er greit nok å nyte livet, og å si at det er kort.

MEN, du er 15-16 år, du har fortsatt 60-70 år igjen av livet ditt, tida går ikke så fort når man er ung, så å sitte som 16-åring og si carpe diem elns og mene at livet er for kort til å ikke røyke hasj som 16-åring, blir i mine ører idiotisk.

Vent noen år før du sitter fjern foran dataen alene og filosoferer.
Nyt livet nå, sammen med venner, gjør sunne aktiviteter.
Vis hele sitatet...
TS var neppe ute etter noen moralpreken. Det at han røyker betyr betyr altså automatisk at han IKKE nyter livet med sunne aktiviteter og venner,? som du så fint skriver det.

Personlig så har jeg vært på begge sider av gjerdet og var null problem for meg som 16 åring å røyke litt, samtidig som jeg spilte fotball, hadde vannkrig, jobbet, gikk på skole å hadde flust av 'straighte' venner som min faste omgangskrets.
Sist endret av Snemannen; 23. juli 2012 kl. 14:38.
95markro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Landsbyidioten Vis innlegg
TS:
Det er greit nok å nyte livet, og å si at det er kort.

MEN, du er 15-16 år, du har fortsatt 60-70 år igjen av livet ditt, tida går ikke så fort når man er ung, så å sitte som 16-åring og si carpe diem elns og mene at livet er for kort til å ikke røyke hasj som 16-åring, blir i mine ører idiotisk.

Vent noen år før du sitter fjern foran dataen alene og filosoferer.
Nyt livet nå, sammen med venner, gjør sunne aktiviteter.
Vis hele sitatet...
Gi deg da, er ikke det jeg mener. Jeg personlig oppfatter livet som alt for kort, og hvis du vil gjøre noe du har veldig lyst til, så kan ingen hindre deg Det med røykinga var bare et eksempel, så ser ingen grunn til at folk skal begynne å flame meg fordi jeg er ungdom å røyker av og til for å fjerne litt stress og tenke på noe annet. Nyter også livet med venner når jeg røyker, ser på det som en sosial ting. Sitter aldri inne å ruser meg alene. Er btw ikke 15.
Sist endret av 95markro; 23. juli 2012 kl. 14:53.