Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  120 18822
Vær hilset.

Jeg har lenge fundert på å stelle i stand et treff der vi gjør noe annet enn å spise pizza og drikke brun brus. Jeg sleit lenge med å finne noe som jeg mente kunne passe, men etter å ha forhørt meg med Thoryllo på freakfest tror jeg at jeg har et forslag.
Jeg har lyst til å samle alle fargeglade freaks for en dag på Gamlebyen Sport og Fritid(frivegg for graffiti og skate board-bowl i betong) for å male vegger. For min egen del hadde det vært ufattelig fett å kunne male med noen freaks en solfylt sensommerdag og håper at det er fler som også tenner på tanken.
Dette skal selvfølgelig være åpent for alle til å bli med på. Om det er sjablonger, malekost eller frihånd med cans; velkommen skal du være. Er du totalt nybegynner eller Dare, spiller ingen rolle. Jeg er sikker på at om du aldri har holdt en can før men har lyst til å prøve skal du sikkert få lov til å fylle noen bokstaver også. Er du bare nysgjerrig, digger foto, har lyst til å skate,eller bare har lyst til å være med på treff uansett, jo da skal du komme Dette blir sikkert god stemning.

Kanskje folk har lyst til å lage en felles piece? Eller til og med kjøre en hel vegg nFF-style? Åpent for forslag her, ingenting er bestemt.

Ingen dato er planlagt hittil, men jeg mener vi bør vente til etter ferien da det er mange som er bortreist nå, og så har jeg veldig lyst til at lånekassen skal sponse meg med cans

Jeg mener at dette hadde vært et veldig kult treff og håper at flere vil bli med.
Godt mulig jeg henger meg på, har dog ikke noe erfaring med grafitti, men er en ivrig hobbyfotograf, hvis det er greit møter jeg gjerne opp med kamera og god stemning.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Slenger meg kansje på jeg også. Men dog som fotograf. Har kun erfaring fra å male huset
Er nok in jeg ja
Tror du trekker en del kings om det er gratis pølser, just sayin.
Såpekoker av rang
Høres ut som et artig opplegg dette her. Pils, grill, cam, skisseblokk. All I need.

RIP DARE.
Men herregud! Skjerp dere!
Alle de forbanna skattepengene jeg betaler vært år skal faen ikke gå til å vaske opp klinet dere smører ut over veggene!
Uff og æsj for en gjeng.
xch
Premium Medlem
58 5
Hadde vært kult dette!
Kunne sikkert ha laserkuttet ut noen plater.
Dette hadde vært sykt fett! kanskje jeg kommer nedover viss jeg/vi får vite en dato tidlig
Sitat av BF3movies Vis innlegg
Men herregud! Skjerp dere!
Alle de forbanna skattepengene jeg betaler vært år skal faen ikke gå til å vaske opp klinet dere smører ut over veggene!
Uff og æsj for en gjeng.
Vis hele sitatet...
Joda, med den holdningen,nicket og det generelle inntrykket jeg har av deg på dette forumet tør jeg sette pungen min på at du ikke deler noe av ukelønna di med skattekassa, ei heller vasking av vegger.
Edit; Ser heller på dette som et tamt KPhore forsøk
Sist endret av Pyromanic; 18. juli 2012 kl. 04:19.
Hobby Filosof
Sitat av BF3movies Vis innlegg
Men herregud! Skjerp dere!
Alle de forbanna skattepengene jeg betaler vært år skal faen ikke gå til å vaske opp klinet dere smører ut over veggene!
Uff og æsj for en gjeng.
Vis hele sitatet...
Tenker samme som han over meg, og ville bare påpeke det at plassen de skal samles og male på, er faktisk lovlig. Så skattepengene du betaler (om et par år) går ikke til og vaske vekk dette, så kan du venligst spare deg for spydigheter og bare komme deg til bake til det du gjør best? (Tipper du akuratt er fyldt 18, eller nettopp gått ut av 2året vgs.. så ja du betaler vel kansje skattepenger.)

- No harm ment, men herregud ..

ON TOPIC: Er noe jeg gjerne skulle vert med på, men er bosatt i Bergen .. Dere som tar bilder, hadde vert fett om dere kunne fått det inn i tråden etter treffet har vert! (Sladde noen fjes eller bare legg ut piecer?)
Sist endret av WhyNot!; 18. juli 2012 kl. 04:24.
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Tenker samme som han over meg, og ville bare påpeke det at plassen de skal samles og male på, er faktisk lovlig. Så skattepengene du betaler (om et par år) går ikke til og vaske vekk dette, så kan du venligst spare deg for spydigheter og bare komme deg til bake til det du gjør best? (Tipper du akuratt er fyldt 18, eller nettopp gått ut av 2året vgs.. så ja du betaler vel kansje skattepenger.)

- No harm ment, men herregud ..

ON TOPIC: Er noe jeg gjerne skulle vert med på, men er bosatt i Bergen .. Dere som tar bilder, hadde vert fett om dere kunne fått det inn i tråden etter treffet har vert! (Sladde noen fjes eller bare legg ut piecer?)
Vis hele sitatet...
Jeg skal nok få til litt av alt! Dog med tillatelse fra evt malere selvfølgelig Kanskje jeg skal prøve meg litt med boks selv? Skader ihvertfall ikke
Sitat av BF3movies Vis innlegg
Men herregud! Skjerp dere!
Alle de forbanna skattepengene jeg betaler vært år skal faen ikke gå til å vaske opp klinet dere smører ut over veggene!
Uff og æsj for en gjeng.
Vis hele sitatet...
syns du skrøt av å være rik pappagutt jeg? litt for liten til å betale skatt da kanskje?
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av BF3movies Vis innlegg
Men herregud! Skjerp dere!
Alle de forbanna skattepengene jeg betaler vært år skal faen ikke gå til å vaske opp klinet dere smører ut over veggene!
Uff og æsj for en gjeng.
Vis hele sitatet...
Dette er en frivegg i Oslo. Som nevnt i min førstepost. Dette vil si at det er "lovlig" å drive med graffiti her.
Dine skattepenger kommer ikke til å brukes på å vaske ned det vi skal male. Om du hadde lest posten og kanskje til og med sett på linken så hadde du fått det med deg. Jeg drar ikke med meg en gjeng freaks ut i natten for å bombe tog eller vegger. Dette skal være en chill samling der vi bruker en av byens absolutt beste tilbud for kontrakultur.
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av BF3movies Vis innlegg
Men herregud! Skjerp dere!
Alle de forbanna skattepengene jeg betaler vært år skal faen ikke gå til å vaske opp klinet dere smører ut over veggene!
Uff og æsj for en gjeng.
Vis hele sitatet...
Du betaler sikkert sykt mye skatt av og gå første året på byggfag...
Sitat av zitare Vis innlegg
Du betaler sikkert sykt mye skatt av og gå første året på byggfag...
Vis hele sitatet...
Var jo bare han + noen andre shitkids som satt og trolla forumet til de grader, så ikke ta postene deres så alt for seriøst ..
Fett, jeg er med paa det.
Folk må huske at dette også er et "vanlig" treff, bare med muligheter for skate,maling og andre sosiale aktiviterer
▼ ... over en uke senere ... ▼
Høres kult ut!


rip Dare
Jeg kommer sikkert!
Knall initiativ, Moret! Jeg møter opp om det passer med jobb/studier
Fuck yeah, jeg kommer om jeg kan!

Trenger input fra graffitikunstnere på hva jeg må gjøre med http://finnvegg.no/ for at de skal gidde å bruke den.

Flott initiativ!
Har ikke noe graffitierfaring, men jeg hiver meg gjerne pa for a nyte kunsten og sla av en prat/ta noen bilder. Har du funnet en dato enda?
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Har ikke noe graffitierfaring, men jeg hiver meg gjerne pa for a nyte kunsten og sla av en prat/ta noen bilder. Har du funnet en dato enda?
Vis hele sitatet...
25 August?

Kan ta med engangsgrill og pølser...
Kanskje litt bacon...
Som på freakfest'n...
Sist endret av Turbolego; 1. august 2012 kl. 23:41.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Ikke sett tråden før nå! Husker vi diskuterte dette på Freakfest ja, moret

Jeg kommer selvfølgelig! Tar med litt ekstra spraybokser slik at alle som vil kan få prøve å spraye! Både for de som aldri har rørt cans før, og for de mer erfarne som trenger noen av fargene jeg tar med.

Gleder meg til å ha det gøy, samles, og være kreative!
Sitat av BF3movies Vis innlegg
Men herregud! Skjerp dere!
Alle de forbanna skattepengene jeg betaler vært år skal faen ikke gå til å vaske opp klinet dere smører ut over veggene!
Uff og æsj for en gjeng.
Vis hele sitatet...
Du vet at dette er en lovlig grafittivegg?

Kommer gjerne jeg, men dog ikke for å male, men for å drikke brun brus og kose meg i (forhåpentligvis) godt selvskap!

... også kan vi bestille pizza fra peppes?
Sist endret av Screwdriver; 2. august 2012 kl. 00:25.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
25 August?

Kan ta med engangsgrill og pølser...
Kanskje litt bacon...
Som på freakfest'n...
Vis hele sitatet...
Er 25. august offisiell dato?
Supplerer gjerne med litt bacon/burgere/whatever.
Jeg får bare sette av tid til dette. Anderledes treff, definitivt, og jeg tror det kommer til å bli knall hvis værgudene er blide Jeg kommer nok kun for å være sosial og se på. Gleder meg allerede

Edit: Kom til å tenke på en ting: Hva hvis vi lagde en timelapse av treffet? Hadde blitt ganske kult å kunne se hele prosjektet fra start til slutt i ettertid. Krever litt arbeid, og jeg har ikke nødvendighetene til å ordne sånt, men nå er ideen nevnt...
Sist endret av Bl4derunner; 2. august 2012 kl. 01:48.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Timelaps er god ide Hadde vært stas om en (eller flere) setter opp ett kamera som kan stå og ta bilder underveis. Hvis ikke, så er gode stillbilder også meget velsmakende (som Turbolego sin(e) pølse(r) med bacon).

Om tiden strekker til kommer jeg til å lage noen sjablonger (street art-stil). Så hiv gjerne ut noen ideer rundt motiv..

Freaken som står og sprayer noe? eller en person som ser ut som sprayer en stor figur av freaken? En fyr som sitter foran en pc med freaken som kommer ut av skjermen? noe simplere?
Sist endret av Thoryllo; 2. august 2012 kl. 02:28.
Jeg kan sikkert sette opp GoProen på timelaps, det blir dog lite bevegelse i i selve videoen.
Er den 25 August den offisielle datoen eller er det kun foreslått?
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Er den 25 August den offisielle datoen eller er det kun foreslått?
Vis hele sitatet...
Jeg bare foreslo datoen som passet meg best...

Håper 25 August blir den offisielle datoen tho.
Syntes 25 høres bra ut her også. Vi kan jo sette utgangspunktet i den 25, så kan det evt forandres hvis trengselen er stor nok?
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Syntes 25 høres bra ut her også. Vi kan jo sette utgangspunktet i den 25, så kan det evt forandres hvis trengselen er stor nok?
Vis hele sitatet...
Støtter denne. 25. august bør passe for min del.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Flytter dagen etter. Dere har ikke mulighet til å ta det på fredag (24) i stedet? Eller en uke før?
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Dato er ikke noe jeg har lyst til å bestemme Jeg jobber veldig ofte i helger fra rundt 16:00 til 04:00 og derfor foreslår jeg at noen setter opp en poll, og så hadde det vært veldig fint om vi kan begynne noe tidligere på dagen(for min del).
Hva angår august så passer det egentlig fint, men jeg tviler på at jeg får noe særlig penger på konto så jeg kan dessverre ikke sponse folk med cans da, jeg må bare ta med de jeg har liggende hjemme og det rekker ikke til noe storproduksjon akkurat. Noen pimpede thorwies kan det dog bli
Sitat av moret Vis innlegg
Noen pimpede thorwies kan det dog bli
Vis hele sitatet...
Har en del leds og et par brett batterier liggende jeg kan ta med.

Brukt opp alle magnetene mine...
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Har en del leds og et par brett batterier liggende jeg kan ta med.

Brukt opp alle magnetene mine...
Vis hele sitatet...
...
Jeg mente egentlig throw up. Throwie er typ slang jeg har hørt brukt noen ganger, og nei, ikke om LED's festet til magneter
Sitat av moret Vis innlegg
...
Jeg mente egentlig throw up. Throwie er typ slang jeg har hørt brukt noen ganger, og nei, ikke om LED's festet til magneter
Vis hele sitatet...
LED throwies Demo - Developed by the Graffiti Research Lab a division of the Eyebeam R&D OpenLab

Gammel tråd: Throwies Angrep i Tromsø (og resten av Norge?)
Hadde jo vært ufattelig gøy å lyse opp oslo by night. Synes dette er en god ide etter malingen!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vi burde nesten sette av en dato snart I og med at den 25. nermer seg
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Ja, vi gjør det enkelt og sier den 25.
Blir det storm og regn, så kan vi eventuelt flytte det til den 26.
Får å se hvor mange som møter opp så tenkte jeg det ville være smart med en poll. Fant ingen annen løsning enn å linke til den

http://poll.pollcode.com/t6v7bz
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Klokkeslett?
Vis hele sitatet...
Hva med rundt 14:00? Nå vet ikke jeg hva andre gjør på sine lørdager, men jeg er ganske interessert å kjøre dette på dagtid.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
14:00 er flott

[COLOR="DarkOrange"]Oppsummering:[/COLOR]

Hva: Gaffiti/Street art-treff
For: Alle som vil! Både for de med null erfaring, litt erfaring og mye erfaring! Ingen aldersgrense!

Hvor: Gamlebyen Sport og Fritid (skateparken) i Oslo.
Ligger ved siden av / under Dyvekes Bru.
Nærmeste buss-stopp: Dyvekes Bru

Dato: 25. august 2012
Klokken: 14:00

Info: Ja, det er [COLOR="SeaGreen"]lovlig[/COLOR] å male/spraye veggene inne på området rundt skateparken

Tips for de som har tid og penger:
Spraybokser av type Moltow Belton (bra merke!) kan kjøpes på KEM som ligger i Brenneriveien.

Håper på å se mange!!
Jeg (GRUS.COM.CREW) Kommer med pyromartin.. (se lengre opp) jeg (GRUS) Kommer til og male. og pyro kommer til og filme.. men skal vi ta med en super høytaler?? bare for musikken... ? GLEDER MEG TIL OG SE DERE!

Grus. Com

og sjekka yr.no http://www.yr.no/place/Norway/Oslo/O...5795/long.html regn helt til mandag. ifølge dem..
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Blir gøy å se en del av dere igjen, før jeg flytter dagen etter(!)

Til oss som ikke er så kjent i Oslo, hvilken buss skal vi ta fra Oslo S?
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Echuz Vis innlegg
Blir gøy å se en del av dere igjen, før jeg flytter dagen etter(!)

Til oss som ikke er så kjent i Oslo, hvilken buss skal vi ta fra Oslo S?
Vis hele sitatet...
Buss nr 32, 34, 70 og 74 går til Dyvekes bro.
Du kan også ta 18- eller 19trikken til st.Halvards plass. Derfra er det omtrent 50m luftlinje til bruen.
Da ses vi folkens! Men da er det den 25 kl 1400? ! Da ses vi. Dupe