Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4040
Det siste året så har jeg tenkt mye på psykedeliske stoffer som DMT, LSD og fleinsopp. Desverre har jeg ikke hatt muligheten til å teste noen av disse stoffene. For meg så virker det svært interessangt hvordan psyken fungerer når man opplever etter å ha tatt et psykedelisk stoff, og ofte så får man et nytt syn på ting.
Her jeg bor så har jeg kun tilgang til hasj eller amf. Har røyket hasj mye i tre år(weed engang iblannt når man har hatt sjangsen), og testet amf engang.
Og synes og mener at man kan oppleve psykedeliske hendelser under hasj/weed rusen. Nu er jeg ikke sikker på om det er kun det weed det var mulig med, eller om det var mulig med begge.
Spørsmålet mitt er, hvordan burde jeg gjøre det? Hvordan burde jeg røyke hasjen? Burde jeg meditere under rusen, eller bare røyke veldig mye? Har dere noe erfaring?

Tar imot alt av tips
Cannabis kan nok dessverre ikke måle seg med LSD og DMT på noen måte. Siste nevnte er noe av det villeste jeg har vært borti. Men vi reagerer jo individuelt, og for noen er effekten sterkere. Det kommer jo også litt an på toleranse, så klart. Du kan nok få en grei, mild psykedelisk effekt om du får tak i gode, potente varer, iallefall. Hva du skal gjøre under rusen er opp til deg, men jeg anbefaler å bruke bong når du skal røyke. Da blir du fortere fjern, skal du se!

Hold deg unna amfetamin, du. Finnes så mye bedre valgmuligheter innen rusmidler.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Cannabis vil aldri gi en psykadelisk effekt, noensinne! Den kan gi visuelle og hallusinogene effekter, men ikke psykadeliske.

Eneste jeg kan tenke meg, er sjeldne tilfeller av "flashback" i ulik grad ved stort inntak av cannabis. Men dette gjelder da mest de som allerede har brukt psykadeliske stoffer fra før.
førstemann på månen
Jeg opplever cannabis som halv-psykedelisk. Noen ganger får jeg en ordentlig, ganske sterk psykedelisk opplevelse av å røyke. Aldri noen visuelle effekter som at veggene puster eller noe sånt, men selve tankegangen + at farger, gatelys og slike ting ser mer lysende ut. Det kan selvfølgelig ikke sammenlignes med sopp eller LSD, men feelingen er der for meg enkelte ganger.
Hva definerer du som psykedelisk? Ifølge kilder (marijuana.com) er definisjonen slik: Characterized by, or generating hallucinations, distortions of perception, altered states of awareness, and occasionally states resembling psychosis.
n. A drug, such as LSD or mescaline, that produces such effects.

Psykoselignende tilstand har jeg selv opplevd. Det var dog i kombinasjon med alkohol. Det var noe av det verste jeg har opplevd, og aldri har jeg blitt så på trynet av noe annet rusmiddel. En skal ikke undervurdere cannabis selv om det på langt nær bør sammenlignes med LSD, DMT og slikt. Her er rapporten, forøvrig: http://freak.no/forum/showthread.php?t=213626.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Har hatt noen turer gjennom skogen i totalt mørke sammen med et par kompiser da vi alle tre kunne se diverse saker og ting som ikke var der. Husker også en gang da jeg satt i en sofa og følte at hele kroppen var låst mens jeg bak mine lukkede øyne kunne se togskinner som forsvant under meg, var som hodet mitt svevde over dem og bevegde seg bortover dem. Kan vel ha noe å gjøre med at "Crazy train" nærmest sprengte seg ut fra høyttalerne på det tidspunktet..
Innta 2-3 gram Haze marijuana oralt så skal jeg love deg du får en psykedelisk opplevlese
Cannabis kan være ganske så psykedelisk i riktige doser å med god fersk vare.Ta deg en lang pause og skaff noe ordentlig bra shit,så fyrer du opp i bong.
katt
Trådstarter
Vell, jeg har hatt noen syke opplevelser på hasj før. Vet ikke om det kan beskrives som psykedelisk eller ikke (etter som at jeg desverre ikke har prøvd ut noe psykedelisk som LSD, sopp eller DMT helt enda), men jeg opplevde at jeg var et helt annet sted og var sikker på at jeg var i en drøm.
Har også prøvd å meditere med en kompis under hasjrus. Var ikke så alt for fjern, men jeg så for meg visuals og andre ulike ting mens jeg hadde øyene lukket.

Sjangsen for å få tak i noe skikkelig bra hasj her, er ikke så stor. Weed kan jeg bare glemme.
Det er ikke psykedelisk, selv om du kan hallusinere hardt. Du går ikke igjennom noen trip som gjør at du ser skjønnheten i alt rundt deg, du når ingen høyere bevissthet. Du blir bare veldig, veldig bortreist.
Sist endret av Stratops; 11. mai 2012 kl. 18:11.
Igjen, hva legger dere i "psykedelisk"? Som jeg skrev over her er definisjonen av "psykedelisk" slik: Characterized by, or generating hallucinations, distortions of perception, altered states of awareness, and occasionally states resembling psychosis. A drug, such as LSD or mescaline, that produces such effects.

Du mener altså at hallusinasjoner, som er sanseopplevelser som ikke samsvarer med eksterne sanseinntrykk, (deles derfor ikke av andre) ikke inngår i en psykedelisk effekt? Du tar feil angående dette med bevisstheten, gitt. De metakognitive evner blir stimulert. Altså, dette med "tanken bak tanken".
Har hatt kontakt med ufoer på god grønt jeg.. Prata med fuglene og skjønt hva de har sakt. Kan være skikkelig spaica oppleveser på det der...
Tripping på røyk har jeg ikke hørt om, men halliser er enkelt å få til..!

Sett øynene ut av fokus å stirr på noe, lek med hvordan tingen ser ut og hva den kanskje ligner litt på. Fikk meg til å se forskjellige ting når jeg røykte.!
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av Cats Vis innlegg
Vell, jeg har hatt noen syke opplevelser på hasj før. Vet ikke om det kan beskrives som psykedelisk eller ikke (etter som at jeg desverre ikke har prøvd ut noe psykedelisk som LSD, sopp eller DMT helt enda), men jeg opplevde at jeg var et helt annet sted og var sikker på at jeg var i en drøm.
Har også prøvd å meditere med en kompis under hasjrus. Var ikke så alt for fjern, men jeg så for meg visuals og andre ulike ting mens jeg hadde øyene lukket.

Sjangsen for å få tak i noe skikkelig bra hasj her, er ikke så stor. Weed kan jeg bare glemme.
Vis hele sitatet...

Hvis du inntar store mengder oralt skal det kunne forekomme små psykadeliske hendelser.
Jeg har selv sett mønster og ting som beveger seg et par enkelt ganger under store smokesessions. Problemet er at man sovner gjerne før disse inntreffer.
Men flere på forumet har meldt at oralt er "thewaytogo".
Prøv å bak inn 3-4g inn i ei lita kake og et i deg, eller samme mengden i kakao.

Lykke til.
Hvis du sliter med å skaffe bra greier, søk på Silk road på søkefunksjonen.
Etter å ha røyka litt tett en gang stod jeg å prata med en løvetann mens jeg var ute for å slå lens. Han var en hyggelig kar han
▼ ... noen måneder senere ... ▼
THC er et hallusinogen. Får du nok av det, så blir det tur.
Prøvde en joint med noe olje en hadde lagd av buds. Fy f...! Noen trekk, og jeg tenkte; "nå svimer jeg av" ganske trippa følelse også.
Kan ikke sammenlignes med sopp, dmt eller lsd. Man kan selvfølgelig bli ganske spaca av å røyke bra shit, men jeg mener hvertfall at man aldri kan komme seg opp på samme nivå som på lsd, sopp, dmt eller andre stoffer. Når man er skikkelig tura så er man helt i en annen verden, man får tanker bak tanken, og man får følelsen av forståelse. Når man røyker, så blir man fort bare forvirra av tanke kjøret, noe som ikke skjer meg med på tripper hvertfall. Man får heller ingen sterke halliser, kan kanskje se noen mønstre på veggen, og farger kan bli litt sterkere.
Vil si at hasj/weed er veldig mild psykadelisk, og man kan oppleve mye rart oppi hode og rundt seg når man er balle fjern, men ikke som de virkelige psykadeliske stoffene.

Ta deg en tur til amsterdam og dra til en headshop og kjøpdeg noe godteri, så skal du nok se at det er to ganske forskjellige ting
Du kan ha ganske intense opplevelser om du spiser nok av stoffet. De er nok ikke like ute av denne verden som med ordentlige psykedelika, men alikevel. Jeg ville også tro du får en mer psykedelisk og oppvakt opplevelse om du har noe sativa-dominert, og da er det mindre sjanse for at du bare sovner også. Men så kan du oppleve intens angst, så det er noe man burde være forsiktig med.
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Så bare der var en del snakk om DMT, synes Joe Rogan forklarer ganske grundig hva det går ut på for de som ikke vet. Han har testet selv, of course.
http://www.youtube.com/watch?v=grcqs9cDuN8
Denne tråden vakte noen gamle minner, og jeg skrev en rapport på den mest psykedeliske opplevelsen jeg har hatt på cannabis. Den var ikke i nærheten av det Lucy In The Sky opplevde, da.
Sist endret av khh; 21. juli 2012 kl. 21:19.
Er ikke en psykedelisk effekt, men jeg bruker å sette på noe veldig merkelig trippy elektronisk musikk og se på planet earth.

Noen ganger virker det som noen deler av bildet, som et fjell ikke hører hjemme og halvegs flyr ut av 2D presentasjonen.
Reiser du deg opp etter å ha sett på en illusjonseffekt kan det noen ganger virke som rommet har en annen geometrisk form enn normalt, og ting er lengre vekk / nermere.

Er ganske gøy, du føler deg veeldig rar, men du har selvfølgelig alltid en "realistisk" virkelighetsoppfatning. LSD er noe helt annet.
Sudlabadel
Kan tro cannabis kan være rimelig psykedelisk hvis du klarer å spise 50 gram, for så å legge deg ned et sted i skogen...
LYKKE TIL!
Sitat av Maglii Vis innlegg
Kan tro cannabis kan være rimelig psykedelisk hvis du klarer å spise 50 gram, for så å legge deg ned et sted i skogen...
LYKKE TIL!
Vis hele sitatet...

Det er bortkasta da, blir som regel veldig trippy av bare 0.3 gode saker. lightweight
Sist endret av McMorky; 22. juli 2012 kl. 18:23.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg røyka en strain som het Amnesia Haze eller noe sånt. Jeg trodde tenna skulle dette ut i flere timer etterpå.. Alle mørke steder som skygger og sånt pulserte i regnbuens farger..
Sitat av Snemannen Vis innlegg
Så bare der var en del snakk om DMT, synes Joe Rogan forklarer ganske grundig hva det går ut på for de som ikke vet. Han har testet selv, of course.
http://www.youtube.com/watch?v=grcqs9cDuN8
Vis hele sitatet...
wow må jeg bare si, forklaringen til rogan var helt sinnsyk Dette rota med hue.